orhanyldz
orhanyldz (üye)
İzmir / Amatör

Canon Arıza Ve Servis Hakkında Acil

merhaba arkadaşlar

benim şöylesi bir sorunum var dostlar. Ben mart ayında izmir özşanal mağazalarından canon eos 500d makine aldım. Kullanım sürem içinde sürekli olarak kısık diyafram kullandığım için uzun bir ağustos ayına kadar farkedemediğim ciddi bir problemle karşılaştım, ne yazık ki sensörümde mikro bir çizik vardı elbette fotoğraflarımda ara ara o çiziği görüyordum lakim ben iki lens kullandığım için sensör değiştirirken toz girmiş olabileceği ihtimali üzerinden pek önemsememiştim. Ama baktım olacak gibi değil artık sensörü temizleteyim artık dedim, yapılan temizleme sonucunda onun bir toz değil çizik olduğu anlaşıldı tabii dünya başıma yıkıldı bende geçen ayın 9'unda satın almış olduğum özşanal mağazasına servise gönderilmesi için teslim ettim.şimdi gelelim fasülyenin nimetlerine satıcıya teslim tarihinden bir hafta geçtikten sonra bir bilgi almak için erkayaları aradım ve sensörümde çizik olduğu ve garanti kapsamında değiştirileceğini söylediler, tabi ben bunu duyunca yüzümde kocaman bir gülümseme ile telefonu kapattım. şimdi bekle bekle bir haber yok garanti belgesinde yazan azami tamir süresi olan 20 işgünü içerisinde teslim edilmezse yenisi temin edilir maddesini nasıl kullanabilirim. çünkü an itibari ile şuan 21. Günde bulunmaktayım ve hala ne zaman tamir edileceği belli değil ve ben bütün tatil planlarımın altüst olması ile dağılmış durumdayım. şimdi sizlerden bir akıl almaya ihtiyacım var

Sizce makine tamir olana kadar sabır ve inatle beklemelimiyim.
Yoksa hakkım olan yenisini talep etmek hakkımı kullanmalımıyım?
Eğer kullanabileceksem nasıl bir yol izlemeliyim yani gidip hadi bana yenisini verin demek yeterli oluyor mu?

Tarih: 7 Eylül 2012, 16:29 - İp: 176.***.**3.218
kamera54
kamera54 (üye)
Yurtdışı / Amatör

Bu 21 gün kuralına karşılık (Avrupa'da aynı kural geçerli) sözkonusu modelin değişmesi gereken parçasının (sensör) şu an için stoklarında olmadığı-tükendiği, parçanın üretildiği ülkedeki Canon biriminden sipariş edildiği bilgisiyle karşılaşırsanız neler yapabileceğinizi de araştırmakta fayda var.

 

Tarih: 7 Eylül 2012, 17:27 - İp: 46.***.**3.230
stumer
stumer (üye)
İzmir / Amatör

Sorun tabii ki can sıkıcı. Ama bana kalısa makinenizi yanlış yerden almışsınız. Makine ve aksesuarlarını alırken o konuda ihtisaslaşmış, elinde o konuda fazla sayıda mal bulunan mağazalardan almak da yarar var. Özellikle böyle pahalı makineleri. Umarım sorununuz kısa zamanda çözümlenir.

 

Tarih: 8 Eylül 2012, 14:26 - İp: 78.***.**7.77
orhanyldz
orhanyldz (üye)
İzmir / Amatör

açıkçası makinayı bende böylesi bir yerden almak istemezdim ama şahsi olarak kredi kartı kullanmadığımdan ve kredi kartına taksit koşullarının beni çok zorlayacağından dolayı makinayı özşanal gibi bir yerden almak zorunda kaldım. öneri ve eleştrileriniz için teşekkürler. Sanırım en sağlıklısı makinanın sağ sağlim elime geçmesini beklemek.

 

Tarih: 10 Eylül 2012, 07:45 - İp: 151.***.**4.232
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma


1.Sensörü çizik makineyi garantiye sokmazlar.
2.Telefonla yaptığınız görüşme delil olmayacağı için pek itibar etmeyin.
3.Yasal hakkınızı kullanmak istediğinizde tüketici hakem heyetine başvurmanız gerekir Bu durumda Erkayalar firması :

" Biz Sn Orhan Yıldıza Makinesinin arızasının kullanıcı kaynaklı olduğunu ve ancak ücreti karşılığı değiştirlebileceğini bildirdik tamir masrafıda 500 Tl tutmaktadır.Orhan bey bize makinemi bekletin şu an param yok 2 ay sonra yaptıracam " dedi bizde bu talimata uygun olarak makineyi bekletiyoruz"

derse sizin yapabileceğiniz hiçbir şey olmaz ve ortada kalırsınız.

Biliyorsunuz 20 iş günü sadece arızası garantı kapsamında değerlendirilen cihazlar için geçerlidir.Arızası garanti kapsamında değerlendirilmeyen müşteri kusuru olan cihazlar için yasa herhangi bir süre belirtmemektedir yani 20 iş günü bu durumda geçerli değilidr. Eğer profesyonelseniz bu makine ile evinizi geçindiriyorsanız o zaman da Tüketici haklarından yararlanamıyorsunuz.Türk Ticeret Kanununun hükümleri geçerli oluyor.

Şimdi ben sizin yerinizde olsam öncelikle sempati kanallarını yürürlüğe koyar telefonla veya en iyisi varsa istanbulda bir yakınınız onun aracılığı ile Erkayalara bizzat gider makinemin akıbetini öğrenmeye çalışırım ve onlardan makinenim arızasının "Garanti kapsamında Değerlendirildiğine dair imzalı kaşeli ANTETLİ BİR YAZI alırdım.Bu yazıyı alabilirseniz o zaman siz dilediğiniz kadar bekleyin zira ortada sizin iyiniyetiniz söz konusudur.

Ayrıca bir cihazı bilmem ne mağazasından almış olmanızın hiç bir dezavantajı olamaz.zira onlar sadece satıcılar ve garantiyi Canon Türkiye veriyor.Siz bu cihazı teknosadan da alsaydınız teknosanın size sağlayacağı hiç bir avantaj olmayacaktır.Aksine küçük mağazalar müşteri memnuniyetini zincir mağazalara nazaran daha çok önemsiyorlar.Zincir mağazalar satış sonrasında müşteriyi çok yalnız bırakıyorlar.

Gelişmeleri buradan aktarırsanız sevinirim

 

Tarih: 15 Eylül 2012, 11:43 - İp: 176.***.**1.158
orhanyldz
orhanyldz (üye)
İzmir / Amatör

öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

şimdi benim telefonla yaptığım görüşmelerde görüşmeler diyorum çünkü her hafta düzenli olarak arıyor ve soruyorum makine ne alemde diye:9 2 haftadır düzenli olarak verilen cevap şu "makinanızın sensörü garanti kapsamında değişecek sipariş vererek elimize gelen sensörde ölü piksel hatası olduğu için yeni sensör siparişi verdik makinanızın teslimi o yüzden gecikti 10 gün içerisinde yeni sensör takılıp teslim edilecek" oldu. Şimdi benim anlamdığım bir durum var benim tüketici haklarına başvurmam durumunda, tüketici haklarının neden sadece firmanın beyanını geçerli saydığıdır. yani bir tüketici olarak "tüketici" haklarında hiçmi kaale alınmıyacağım?

önerdiğiniz yazı alma meselesi oldukça mantıklı geldi bana haftaya aradığımda bu yazıyı "rica" edeceğim.

bir diğer konu ise makinanın sensörünün tüketici hatası olarak çizilmiş olabileceklerini düşünmek bile istemiyorum. Çünkü makina alındıktan sonraki ilk resimlerde bile o çizik gözükmekte, tabi bunu bir çizik olduğunu düşünmeye başladıktan sonra farkına vardım. mesela o resimler makinanın o şekilde hatalı geldiğinin bir kanıtı olmaz mı acaba?

valla daha önce forumlarda bahsedilen "garantili ürün alma ve servis sorunu ile ilgili yzılar gerçekten haklıymış. eğer bir gün yeni bir makina alacak olursam kesinlikle spot alacağım. hiç olmazsa stress yaşamamış olurum.

paşa paşa uysal bir kedi gibi 10 gün daha bekleyeceğiz bakalım. elim mahkum

 

Tarih: 15 Eylül 2012, 15:29 - İp: 78.***.**3.81
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Fotograf makinelerine takılacak olan ccd sensörlerde zaten ölü pixel olur olmaması imkansızdır. Bu sensörler makineye takıldıktan sonra "blemish tool" program aracılığıyla remapping yapılarak (yeniden haritalama) ölü hücreler banlanarak onlkarın sinyal üretmesinin önüne geçilir. Fabrika da da durum böyledir.Orada da makineler üretim bandının sonunda remapping yapılır ve paketlenir....

tüketici hakem heyeti zaten sizin beyanınıza göre Erkayalardan cihazın akıbetini sorar Yani Hakem heyeti sizin beyanınızla harekete geçer benim anlatmaya çalıştığım Erkayalar eğer farklı şekilde savunma verirse ne yapacaksınız?? Siz istediğiniz kadar telefon görüşmelerinizi çektiğiniz fotografları anlatın durun hiç bir geçerliliği yoktur bunların. Hakem heyeti somut delillere bakar.. Çok ikileme düşerse o zaman da bir bilirkişiden rapor yazmasını ister ...Ve ne yazık ki ccd sensördeki çiziğe hiç bir bilirkişi Üretim hatası demez ( ben dahil - ki ben leica servisiyim www.leicaservisi.com )

yazı almanızda fayda var derim son söz olarak ...yazdıklarınızda bir şeylerin ters gittiği kanısındayım...

 

Tarih: 15 Eylül 2012, 21:36 - İp: 176.***.**1.158
orhanyldz
orhanyldz (üye)
İzmir / Amatör

tekrar merhaba,

az önce erkayyaları tekrar aradım ve sensörün gümrkte olduğunu henüz parçanın gelmesinin beklendiği söylendi. şimdi ben şunu merak ediyorum. Ben kendim izmirdeyim ve ürünü erkayalara kendin değii satın almış olduğun yer olan özşanal üzerinden gönderdim ki garanti belgesinde bulunulan ilde yetkili servis yoksa satıcı ilk muhatap alıncak yerr olduğu belirtiliyor. Ki ürünü teslim ettiğimde teslim eden ve teslim alan diye bir belge imzalatılıyor. Yani düz mantık kuruyorum benim asıl muhatabım şuan özşanal ben erkayalrla tüm görüşmelerimi kendi insiyatifimle kurdum. Sormak istediğim şu tüketici hakları konusunda yasal olarak satıcının pozisyonu nedir? Yani ben yasal haklarımı satıcı üzerinden kullanabilirmiyim. Bir diğer sorum şu ben garanti kapsamında yapılacaktır yazısını özşanaldan yetkili satıcı olarak talep edebilirmiyim? Veyahut sonuçta ürünü teslim ettiğim tarihte belirttilen teslim belgesi bana ne gibi avantaj sağlar?

 

Tarih: 18 Eylül 2012, 10:59 - İp: 5.***.**1.53
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Ne oldu makine ile ilgili olumlu bir gelişme var mı?

 

Tarih: 31 Ekim 2012, 13:43 - İp: 78.***.**0.146
buzlucam
buzlucam (üye)
Yurtdışı / Meraklı

burkay bey sensörü çizik makina garanti kapsamına girmez demişssiniz ben dahil hiç bir bilirkişi bunu kabul etmez demişssiniz ,ŞİMDİ BEN BU CÜMLEYİ ANLAMADIM ÖNCELİKLE ÇİZİK OLAN SENSÖRMÜ YOKSA ÖNÜNDEKİ LOWPASSFILTER MI ??? EĞER SENSÖR ÇİZİKSE BİR TUKETİCİNİN LOW PASS FİLTER CAMINI GEÇİP TEKNİK OLARAK SENSÖRÜ KENDİSİNİN ÇİZMESİ MÜMKÜN MÜDÜR?? BANA KALIRSA MÜMKÜN DEĞİL... YOKSA TEKNİK OLARAK BİZİM BİLMEDİĞİMİZ BİRŞEY Mİ VAR... BENDE BİLİR KİŞİ OLARAK ONAYLAMAM DEMİŞSSİNİZ NEYE DAYANARAK BEN ANLAMADIM!!!! yANLIŞ ANLAMAYIN sizi suçladığımdan değil ama bilelim yoksa low pass filter sensörle birleşikmi mecburen ikisinidemi değiştiriyorlar?yoksa bunu aşmadan sensörü çizmek imkansız benim bildiğime göre...



#buzlucam' tarafından 03.11.2012 00:02:58 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 2 Kasım 2012, 23:58 - İp: 78.***.**7.136
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Bu soru ile nereye varmak istediğinizi anlayamadım.
Ama yine de cevaplayacağım.


burayı tıklayın

Bu yazımı sanırım 2007 de yazmıştım.Orada geçen " ALGAÇ " terimi bugün yaygınca ve fakat yanlış kullanılan "sensör" kelimesinin doğru karşılığıdır.

Oradaki fotograflarda da görüleceği gibi algaç bir bütündür Yani ışığı hisseden hassas yüzey ve o yüzeyi hem koruyup hem de ışığı dalga boylarına ( R G B ) ayıran cam filitre.
(Algacın altındaki seramik gövdeye girmeyeceğim )

Şimdi sorunuza gelince :

Kullanıcı olarak siz özellikle elinize tornavida alıp algacın üzerindeki koruyucu camı kaldırıp ışığa hassas yüzeyi çizmeyeceğinize göre ...

Orhanyıldız'ın burada bahsettiği ve çizilen algacının üzerindeki *koruyucu ve aynı zamanda filitre özelliği de olan cam yüzeyin * dişarıdan bir müdahale olmadan (hatalı yada hatasız önemli değil ) nasıl çizilebileceğini siz bana açıklayabilir misiniz?

#burkay' tarafından 06.11.2012 04:08:48 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 6 Kasım 2012, 04:06 - İp: 178.***.**3.57