billuri
billuri (üye)
İzmir / Meraklı

Bükey Fotoğrafçılık? Tekrar Düşünün

Yaklaşık olarak 8 ay önce Gold Bilgisayar'dan Pentax Optio A30 fotoğraf makinesi aldım. O sıralarda distribütör firma Bükey Fotoğrafçılıktı.

Ürünüm 1.5 ay önce arızalandı. Teknik servise verdim. Ürünüm 1.5 aydır teknik serviste parça bekliyormuş. En sonunda ben de 30 işgünü dolduğu için yasal hakkımı kullanıp yeni bir ürün talep ettim.

Gold bilgisayar bana ürünün artık Türkiye'ye gelmediğini ve muadil bir ürün verebileceklerini söyledi. Makinemin aynısından istiyorum. Bu yüzden de başka marka bir fotoğraf makinesi almayacağım.

Bükey Fotoğrafçılığı arayıp ve gerçekten ürünün Türkiye'de olup olmadığını sorduğumda; bana Pentax'ın distribütörlüğünü bıraktıklarını; bundan sonra sadece teknik servislere parça sağlama şeklinde hizmet vereceklerini söylediler.

Kısacası, Şu an ben TAM ANLAMIYLA ortada bırakılmış durumdayım. Madem Bükey Fotoğrafçılık parça tedariği konusunda hizmet verecek, makinem neden 1.5 aydır teknik serviste parça bekliyor?

Bu kadar güzel fotoğraf makinesi üreten bir firmanın ciddiyetsiz ve niteliksiz; amatörce işleyen tedarikçiler, distribütörler yüzünden müşteri kaybetmesi çok yazık...

Pentax daha ciddi distribütörlerle çalışana dek bu markadan uzak duracağım.
Hem Gold Bilgisayardan hem de özellikle Bükey Fotoğrafçılıktan şikayetçiyim..

Tarih: 19 Kasım 2008, 23:08 - İp: 78.***.**3.69
oguz orhan
oguz orhan (üye)
İzmir / Amatör

Geçmiş olsun arkadaşım..
Bu yaklaşımda olan firmaları buradan duyurmanız isabetli zira makina alacak arkadaşlara da tecrübe olmakta..

Umarım en kısa zamanda çözerler.

 

Tarih: 20 Kasım 2008, 06:22 - İp: 81.***.**9.241
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sevgili billuri makinenizi teknik servise verdim derken hangi adrese teslim ettiniz ?
makineyi satın aldığınız gold bilgisayar mı yoksa www.optikelektronik.com adresi veya elitel servis mi?
Yanıtlarsanız sevinirim

 

Tarih: 20 Kasım 2008, 11:49 - İp: 88.***.**1.25
billuri
billuri (üye)
İzmir / Meraklı

oğuz orhan teşekkür ederim dostum..

Sevgili burkay, makinemi Gold Bilgisayar teknik servisine faturam ile birlikte teslim ettim ve onlardan garanti takip formu aldım. Son kullanıcı olarak muhatabım Gold Bilgisayar olduğu için arıza durumunda ilk gideceğim adres de orası takdir edersiniz.

Ayrıca yazmayı unuttuğum bir konu daha var. Bildiğiniz gibi, Tüketici Kanunu'nda şöyle bir madde var :

"Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi halinde imalatçı - üretici veya ithalatçı,malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı,tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır."

Gold Bilgisayara bu durumu söylediğimde ve neden ürünün durumunu takip etmediklerini ve neden beni mağdur ettiklerini sorduğumda; teknik servisteki arkadaş bana küstah bir şekilde ürünün "imalatçı - üretici veya ithalatçı"sının kendileri olmadığı için bana yardımcı olamayacaklarını, malı Türkiye'ye kim getiriyorsa ona başvurmam gerektiğini söyledi.

Ben de Gold'un müşteri hizmetlerini arayıp bu arkadaşın bana dediklerini aynen onlara aktardım. Müşteri hizmetleri de bana bir dilekçeyle birlikte Gold mağazasına başvurduğum takdirde bana benzer özellikte bir cihaz tahsis edebileceklerini söyledi..

Gidip bu durumu da hemen teknik servisteki pişkin arkadaşa anlattım. Arkadaşın bana cevabı şu oldu: "Şimdi siz bana dilekçe bıraksanız, o dilekçenin işleme koyulması ve sizi o ürünü almanız bir haftayı bulur. Bu sürede zaten sizin makineniz gelmiş olur.. O yüzden siz bilirsiniz...İsterseniz bırakın."

Bunun adı PİŞKİNLİKten başka bir şey değil.
Gold bilgisayarın "topu hemen başkasına atıp işin içinden sıyrılma" tutumundan dolayı da Gold Bilgisayara yazıklar olsun.

Bu mu müşteri memnuniyeti?

Burada Gold dilekçe verin vs diyerek belki üzerine düşeni yapmaya çalışıyor olabilir. Ama lakayt çalışanlar yüzünden görüyorsunuz ki firma suçlu konuma düşüyor.

Bükey Foto için
Gold Bilgisayar için

Son söz: Ben Bükey ve Gold firmalarından artık uzak duruyorum. Takdir sizin.

 

Tarih: 20 Kasım 2008, 16:25 - İp: 78.***.**3.94
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma


"Sevgili burkay, makinemi Gold Bilgisayar teknik servisine faturam ile birlikte teslim ettim ve onlardan garanti takip formu aldım. Son kullanıcı olarak muhatabım Gold Bilgisayar olduğu için arıza durumunda ilk gideceğim adres de orası takdir edersiniz. "

Hayır sevgili billuri sen hatalısın..

Gold bilgisayarın teknik servisi yok Sadece müşteri hizmetleri birimi var. Onlarda arızalı ürünü senden alıp yetkili servise sevk etmekle yükümlüler o kadar..ani servisle senin aranda bir köprüler.
Satın aldığın cihazın kullanma kılavızında Pentax ın yetkli servis adresleri mevcut oradaki adreslerden birine makineni doğrudan gönderebilir veya kargo ücreti alıcıdan olmak kaydıyla servise gönderebilirdin.
Doğru olanda budur. Gold bilgisayar sana sadece malı satmakla yükümlü dolayısıyla senin muhatabın değil...

Bende bir yetkili servis olarak en büyük şikayetim müşterilerin arıza durumunda malı satın aldıkları yere götürmeleri oysa ftoğraf makinesinin içindeki kılavuzlarda kocaman harflerle "müşteri danışma hattı " telefon numarası yetkili servis adres ve telefonları yazıyorken neden satıcı firmalara giderler????
unun bazı sakıncaları var örneğin sen makineyi gold bilgisayarın müşteri hizmetleri birimine teslim ederken şikayetlerini sıralarsın o görevlide maalesef anladığı kadarını makbuza yazar o makine bize geldiğinde senin şikayetlerini okuduğumuzda çoğu zaman anlamayız ve makineyi kendimize göre test ederiz oysa sen servise gelsen seni servisteki bir teknisyen dinler ve soracağı sorular varsa sorar ve arızayı iyi ce anlamış olur bu da servis süresini kısaltır eğer oluşan arızada senin yanlış kulanmaktan hataların varsa sana doğru kullanmayı anlatırlar.

Makinenin seri numarasını biliyorsan www.optikelektronik.com sitesinden sunay beyle görüş sana yardımcı olsun hatta gerek duyarsan benim adımı sunay beye söyle (www.burukay.com murat özdemir) gelişmelerden beni haberdar edersen sevinirim...


 

Tarih: 20 Kasım 2008, 20:02 - İp: 88.***.**9.42
billuri
billuri (üye)
İzmir / Meraklı

Hemen "hatalısın" diye yaftalamadan önce bir bakalım ben ne demişim, sen ne demişsin burkay:

"Gold bilgisayarın teknik servisi yok Sadece müşteri hizmetleri birimi var. Onlarda arızalı ürünü senden alıp yetkili servise sevk etmekle yükümlüler o kadar..ani servisle senin aranda bir köprüler."

1. Evet doğru kavramışsın. Benim söylediğimi değiştirip tekrar bana söylemişsin. Benimle teknik servis arasında köprüler. Yeni benim kime başvurmam gerek, bir düşün bakalım.
2. Gold bilgisayara girip teknik servis nerede diye bir sor, sonra kafanı kaldırıp tabelaya bir bak bakalım tabelada ne yazıyor. Müşteri hizmetleri mi, teknik servis mi?


"kargo ücreti alıcıdan olmak kaydıyla servise gönderebilirdin."

Bu sistemle çalışan kaç tane teknik servis var? Sizin teknik servisiniz böyle çalışıyor olabilir, ama inan bana ben şimdiye kadar hiçbir teknik servisin kargo ücretini ödemeyi kabul ettiğini görmedim. Ben genelden bahsediyorum. Belki istisnai olarak sizin gibi teknik servisler varsa bilemem.


"...şikayetlerini sıralarsın o görevlide maalesef anladığı kadarını makbuza yazar o makine bize geldiğinde senin şikayetlerini okuduğumuzda çoğu zaman anlamayız ve makineyi kendimize göre test ederiz oysa sen servise gelsen seni servisteki bir teknisyen dinler ve soracağı sorular varsa sorar ve arızayı iyi ce anlamış olur bu da servis süresini kısaltır eğer oluşan arızada senin yanlış kulanmaktan hataların varsa sana doğru kullanmayı anlatırlar."

Sayın burkay, çok haklı olduğun bir nokta var. Aracı firmadaki elemanlar çok yetersizler.
Sana katılmamam mümkün değil.

Ben de elektronik mühendisiyim ve ben de teknik servisim. Üstelik benim servisini yaptığım ürünler 5-10 bin dolarlık ürünler değil. 5-10 milyon euroluk devasa makineler. Ama inan bana servis müşteri ilişkileri senin dediğin gibi yürümüyor. Hiçbir müşteri doğrudan beni ya da bağlı bulunduğum bölümü aramıyor.

SON OLARAK:
İyi niyetinizi ve yardımcı olmaya çalışmanızı takdir ediyorum ve size teşekkür ediyorum.
Ancak; ilk mesajımı okursanız hiçbir şekilde teknik servisleri zan altında bırakacak, ya da teknik servislerden şikayet ettiğim bir cümle göremezsiniz.

Tam aksine, "... makinem neden 1.5 aydır teknik serviste parça bekliyor?" cümleme bakarsanız, benim şikayetçi olduğum noktaları çok daha iyi görebilirsiniz.

Nitekim, elinizde parça olmadan, parça tedariki adamakıllı yapılmadan, sizin de yapabileceğiniz bir şey yok. Haksız mıyım?

Saygılarımla.

 

Tarih: 20 Kasım 2008, 21:24 - İp: 78.***.**3.94
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Madem ki sen benden daha iyi biliyorsun o zaman allah yardımcın olsun....

Son cümlene sadece sorduğun için yanıt veriyorum yoksa bu yazışmayı devam ettirmek gibi bir niyetim yok.

Evet haksızsın.

ben de sana saygılarımı sunarım

 

Tarih: 21 Kasım 2008, 00:05 - İp: 88.***.**9.42
sultann
sultann (üye)
İstanbul / Amatör

Sayın billuri, Gold bilgisayardan paranızı geri isteyiniz. Muadil ürünü kabul etmeyince paranızı geri vermek zorundalar.
Benzer bir olay pazarbeyin başına Samsung markasından geldi. Teknik servisde uzun bir süre bekledi. Şimdi parasını geri veriyorlar. ( Serbest kürsü (hayatın içinden) )

Elbetteki sizin direk muhatabınız malı aldığınız yer olan Gold bilgisayar.
Gold bilgisayarın teknik servisi vardır. Kendilerinin ithal etmedikleri malzemeleri arızalandığında ithalatçısına göndermektedirler.

Her firma kanunen teknik servis kurmak zorundadır.

Kargo ücreti konusunda da haklısınız. Bende ücreti alıcıdan hiç görmedim.
(Hatta bir kere yanlışlıkla ücret alıcıdan gönderilmişti. Malı almayıp iade ettiler.)

İster ithalatçısı kendisi olsun ister başkası sattığı her malın arızalandığında arkasında sağlam duran firmalardan alışveriş yapmak gereklidir.
Gold bilgisayarın buna benzer çok vakası vardır maalesef.

Geçmiş olsun.


 

Tarih: 21 Kasım 2008, 01:51 - İp: 78.***.**1.24
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sultan hanım yanlış bilgi verdiğinizin farkında mısınız?

1-Gold bilgisayar ancak malı satın aldıktan sonra geçen ve yasal olarak malı iade etme hakkınız olduğu sürece muhatabınızdır. (ilk 15 gün)
Bu süre dolduktan sonra gold bilgisayarla aranızda bir bağ kalmaz.Kaldı ki burada sözü edilen ürünün satın alma tarihi üzerinden 8 ay geçmiş.

2-Teknik servis adı üstünde tamir servisi hizmeti veren birimdir.Gold bilgisayar sadece bir satıcı firmadır Satıcı firmaların kendileri bir ürünü ithal etmedikleri sürece bir "tamiri birimi "kurma zorunlulukları yoktur.Kaldı ki Pentax fotoğraf makinelerini Beyaz bilgisayar ithal ediyor ve billurinin makinesi öğrendiğime göre beyazbilgisayarın servisinde.Yine yasaya göre bir malın yeni distributörü eski distributörün ithal ettiği tüm ürünlere yasal süresi içerisinde hizmet vermekle yükümlüdür.Dolayısıyla burada muhatab Gold bilgisayar değil yasal yeni distributör beyazbilgisayardır.Pentax ürünlerine yasal olarak parça temin etme yetkisi 1-beyazbilgisayar 2-Optikelektronik firmalarındadır. Beyazbilgisayarı bilmiyorum ama Optikelektronik firması elinde parça olmadığında gerektiğinde satışa sunulan bir makineyi yedek parçaya ayırıp o parçalarla arızalı makineyi onarıp azami müşteri memnuniyetini sağlayan firmadır.

Pazarbeyin makinesinin para iadesini yapan birim acaba makineyi satın aldığı mağaza mı yoksa Distributör firma mı (kont bilişim) Ayrıca bu para iadesi acaba Pazarbeyin lehine olan bir durum mu yoksa tamamen zararına mı??

3-"İster ithalatçısı kendisi olsun ister başkası sattığı her malın arızalandığında arkasında sağlam duran firmalardan alışveriş yapmak gereklidir"

Bu cümlenize yerden göğe kadar hak veriyorum. BAKIN BU WEB SİTESİNDE NE TAAHHÜT EDİLİYOR burayı tıklayın lütfen

Rahmetli Uğur Mumcu 'nun "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak " diye bir cümlesi vardı...

#burkay' tarafından 21.11.2008 02:56:07 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 21 Kasım 2008, 02:50 - İp: 88.***.**9.42
billuri
billuri (üye)
İzmir / Meraklı

burkay,
Haksızsın şeklinde bana ithamda bulunacağına biraz internette araştırma yapsaydın muhatabımın kim olduğunu, haklarımın neler olduğunu çok daha iyi idrak edebilirdin.

Asıl haksız olan sensin. Tek taraflı düşünüp, objektif davranamadığın için, olaya "müşteri" olarak bakamadığın için "haksızsın" deyip kestirip atıyorsun. Tüketici haklarından haberdarsındır umuyorum. Aç, Sanayi ve Ticaret Bakanlığının sayfasını oku, araştır biraz.

Zaten bu yazışmayı devam ettirme. Hatta baştan hiç dahil olmamalıydın konuya. Ben burada yaşadığım mağduriyeti diğer forum kullanıcılarıyla paylaşmak istedim, sen direkt bana ithamda bulunarak, anlamadan, etmeden, "haksızsın" diye baştan önyargılı davranarak zaten sergilememen gereken bir tutumun içine girdin.

Madem "benim adımı ver, sana yardımcı olsunlar" şeklinde konuşacak kadar nüfuzlu ve firmalara yakın, sözü dinlenen bir isimsin, tüketiciyi "haksızsın" şeklinde itham edeceğine firmalara burada dile getirilen sorunları ilet ve onlara çözmeleri konusunda yardımcı ol. Ve asıl aracılığı sen yap ki hem firmalar hem de biz rahat edelim.

Ancak şunu anlamamışsın. Benim teknik servisle bir problemim yok. Ben sadece yasal süre olan 30 işgünü içinde makinem onarılamadığı için gerekli yerlere gerekli başvuruları yaptım. Hiçbir iletimde de teknik servisten şikayet eder bir tutum takınmadım.

Herhangi bir şekilde herhangi bir şey satın aldığınız zaman, aldığınız yere bir sorun, problem olduğunda ne yapmam lazım diye. Alacağınız cevap, "arkada teknik servis listesi var oraya gidip verin" mi olacak; yoksa "faturasıyla birlikte bize getirin" mi olacak bir deneyin..

Son olarak, makinem garantide olmasa zaten aldığım yerle asla uğraşmam. Doğrudan teknik servise gidip kendim veririm. Ama makinem garantideyse ve firma bana yukarıda söylediğim hizmeti sağlıyorsa ne kargo parasıyla uğraşmak isterim ne de getir-götür işleriyle.

Sultann hanım benim dile getirmek istediğim noktayı çok iyi kavramış. Teşekkür ediyorum. Ben de yasal hakkımı kullanıp para iadesi için işlemleri başlattım bile. İkinize de katılıyorum; sağlam, güvenilir ve sattığının arkasında duran firmalardan alışveriş yapmak gerekiyor.

Umarım beyazbilgisayar yetkilileri de bu satırları okuyordur ve distribütörlük konusunda titiz çalışırlar.

sevgili burkay, eninde sonunda, o ya da bu şekilde, sen de bir tüketicisin ve umarım bizim yaşadığımız sorunları yaşamaz ve sen "haklı" çıkarsın.

Bana "haksızsın" diyorsun; ama ben sana "haklısın" diyeceğim. Haklısın, önce bilgi sahibi olmak lazım.

Saygılar.

 

Tarih: 21 Kasım 2008, 10:24 - İp: 85.***.**4.178
sultann
sultann (üye)
İstanbul / Amatör

Sayın burkay siz ve ben farklı bir dünyada yaşıyoruz galiba.
Verdiğim bilgi yanlış değildir. Tamamen doğrudur. Her gün birebir yaşadığımız sorunlardır.

"Gold bilgisayar ancak malı satın aldıktan sonra geçen ve yasal olarak malı iade etme hakkınız olduğu sürece muhatabınızdır. (ilk 15 gün) Bu süre dolduktan sonra gold bilgisayarla aranızda bir bağ kalmaz."

Hayatımda duyduğum en saçma bir laf kusura bakmayın. Garanti süresi bitene kadar benim muhatabım malı satın aldığım yerdir. Okuyunuz lütfen Tüketici hakları.

Cevap hakkı doğdu için yazıyorum tartışmayı sürdürmek için değil bilesiniz ve başka
bir şey yazmayacağım. Sadece sayın billuri'nin başına gelenler her tüketicinin başına gelebilecek şeylerdir. Onu anladığımı ve destek verdiğimi söylemek istedim.

Ha bu arada Arçelik, Beko vs gibi kendi servis ağını kuran büyük firmalarda durum elbetteki farklıdır. Mal garanti dahilinde arzalandığında direkt servise gidilmektedir. Satışı yapan firmaya(dükkana) değil. O çok ayrı bir şey.

Bu arada mağdur olan her tüketici haklıdır. Lütfen unutmayalım.

Bir de unutmadan sizin servisiniz ücretsiz kargo imkanı verebilir. Güzel bir hizmet ama başka hiç bir servis böyle bir hizmet vermiyor bunu bilesiniz.
Merak etmeyin sizin kadar herkes hem fikir hem bilgi sahibidir. Hiç meraklanmayın.

#sultann' tarafından 21.11.2008 11:43:05 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 21 Kasım 2008, 11:39 - İp: 78.***.**0.216