buffalo
buffalo (üye)
Ankara / Amatör

Tren Gelir Hoş Gelir

''Demir ağlarla ördük anayurdu dört baştan'' diye haykırarak marş söyleme hakkını kanımca bir tek Sultan Abdülhamit ve M.Kemal Atatürk hak etti ülke tarihinde.
Trakya'dan Halep'e uzanan demiryolu Abdülhamit'in eseri. Tahttan alaşağı edilmeseydi devamını da getirecekti.
Daha sonra M.Kemal Atatürk döneminde demiryollarına hayati önem verilmiş.Ekonomisi ve dış satımı buğday,hayvancılık ve şeker üretimine dayalı bir ülke o zaman İstanbul'dan Mersin'e,Ankara'ya,Sivas'a,Erzurum'a,Kars'a uzanan demiryolu inşa etmiş.

Ne olduysa da ondan sonra olmuş. Türkiye'nin demiryolu macerası bunlarla sınırlı kalmış.
Bedelini her sene binlerce insan hayatını yitirerek ödüyor. Otobüslerde ömrümüz tükeniyor. Neyse ki son yıllarda havayolu taşımacılığında büyük adımlar atıldı.Uçak İstanbul sosyotesinin değil herkesin ulaşım aracı oldu. Ama yeterli mi , elbette değil.

Tren sanki karayoluna ve havayoluna rakipmiş gibi yansıtıldı, ''komünist ülkelerin ulaşım aracı ''diyen politikacılar oldu.
Bu zihniyet yüzünden İstanbul'dan Mardin'e 24 saatte gidiyorsunuz, Ankara -İstanbul arası 5 saat çekiyor, Ankara-Samsun yine 5-6 saat....

Tren havayoluna ya da karayoluna rakip değil, onları tamamlayıcı bir unsur.

*Tren hızlıdır. En yavaşı bile hızlıdır. Eğer hızlı trenleriniz varsa kısa ve orta mesafelerde uçaktan bile hızlıdır. Ankara'dan İstanbul'a uçakla gitmek için 1 saat önceden Esenboğa'da olmanız gerekli. Uçağın İstanbul'a inmesi ve sizin Yeşilköy'den şehir merkezine gelmeniz ciddi zaman alıyor.
Ama Ankara'daki gara şehir merkezinden ulaşmanız dakikalarla ifade edilir. 2-3 saatte İstanbul'a inersiniz ve indiğiniz yer de sonuçta şehrin göbeği.
*Tren güvenlidir. Ciddi insan hatası olmadıkça Trende son derecede güvenlisiniz.Çok çok enderdir tren kazası ve tren kazalarında 10 senede ölen insan sayısı iki otobüsün kafa kafaya girmesiyle kıyaslanamayacak kadar azdır.

*Tren ucuzdur. Her şeyden önce tren yolunu kendi öz kaynaklarınızla yaparsınız. Asvalt dökmek için Irak'a petrolün atığı için milyon dolarla ödemezsiniz. Bir tren senelerce hizmet verir ve her seferinde yüzlerce yolcu taşır. hızlı trenler elektrikle çalıştığı için çevre kirliliği yaratmaz ve petrol kullanmadığınız için dışa bağımlı olmazsınız.
50 000 ton yükü tek seferde çeken trenler var ve bu 1000 tane Kamyonun çektiği yükten fazladır!!!
Bir hızlı tren yerine göre 300-500 yolcuyu taşır ve bu rakam 6 tane Mercedes 0403 ün taşıdığından fazladır!!!
Tren çok daha düşük yapım maliyetine sahip karayollarına göre. Ülkenin güzelim sahillerini,ormanlarını,ovalarını yok etmenize gerek yoktur.
*Tren modern toplumların ulaşım aracıdır.Otobüs terminalalrinde sefil olmazsınız. ''Abi nereye'' sözlerine aldırış etmek zorunda değilsiniz. 10 saatlik yolu 20 saatte alma ihtimaliniz yok. ''kalk sen oradan bayan yeri orası ''gibi ilkel bir zihniyetle uğraşmazsınız. ''kaptan şurda inecek var, şurda binecek var, şurda yemek molası ver gibi saçmalıklarla uğraşmazsınız.
*Tren romantiktir.Yolu bile güzeldir.En ilkelinden en modernine hepsi de güzeldir.
*Tren karayolu taşımacılığının dışa bağılmlılığına alternatiftir. Bir o403 yarım milyon dolar!!! Bir neoplan 1,5 milyon dolar bildiğim kadarıyla . Ve Trabzon dan İstanbul'a kalkan bir Neoplan 50 yolcu taşıyabiliyor sadece ve bu yolu 16-17 saatte alıyor!!!

Tüm bunları unuttuk ve 60 senelik bir ölü toprağından sonra trenler yeniden doğmaya hazırlanıyor.

-Ankara-Eskişehir hızlı tren hattı tamamlandı ve şu an hızlı trenler test ediliyor şu an.
-Ankara-Konya hızlı tren projesi
-Ankara-İstanbul hızlı tren projesi devam devam ediyor.

Tüm bunlar tamamlandığında Ankara-İstanbul sadece 3 saate inecek. Ankara-Eskişehir 1 saate inecek.

Bunlar yeterli mi? Elbette değil, Ankara-Samsun ve Samsun-Trabzon , Ankara -Gazi Antep ve ötesi,Ankara-Adana-Mersin;Ankara-Erzurum gibi hatların da yapılması gerek.
http://www.tcdd.gov.tr/index_tr.htm
Projelerin detayları burada.

Evet, umarım bir gün Ankara'dan

Tarih: 5 Ocak 2008, 12:50 - İp: 85.***.**2.74
fujisever
fujisever (Objektif)
Hatay / Amatör

demiryoluyla ulaşım her zaman en güvenli ve en ucuz olanıdır, peki neden gelişmedi ve durdu ? çünkü bizim yöneticilerimiz avrupalılara bel bağladı, onlar da geldi önce asfalt yaptı sonra o asfaltlarda son sürat giden arabalarını bize sattı, abd de petrolünü sattı ve biz ulaşıma demiryolu yaparak değil asfalt yaparak devam ettik ve en pahalısını seçtik... sonuç battıkça battık...
şimdi japonlara bir bakın, ulaşım konusunda nasıl gelişmişler ve ne kadar ucuza üretiyorlar teknolojilerini...
sanırım devletin yeni aklına geldi, inşallah bu projeler yapılır, en son trene 11 yaşında binmiştim, şimdi 23 yaşındayım...


trenle bir gezi düzenlenirse aranızda olmaktan mutluluk duyarım, keşke yapsak...

#fujisever' tarafından 07.01.2008 01:49:47 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 7 Ocak 2008, 01:24 - İp: 88.***.**2.154
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

son samurayı seyrettim.Ahh ahhh. Keşke Atatürkün karşısınada böyle bir son efe falan çıksaymış. neyse
Abdülhamit gerçekten deha seviyesinde zekaya sahip bir insanmış. o kadarki zamanın ingiliz başbakanı Tanrı aklın %90 ını Abdülhamite, %5 ini bana kalan %5 inide tüm liderlere dağıtmış dermiş.
Zamanın İttihat ve terakkicilerinin ruhundan istemdat istediği kadar varmış yani.ki onlar indirdi tahttan Abdülhamiti.
Şu sıkıntılı günlerimizdede Bir Abdülhamit dehasına ihtiyacımız olduğu kesin.

 

Tarih: 7 Ocak 2008, 01:46 - İp: 88.***.**3.45
buffalo
buffalo (üye)
Ankara / Amatör

Hemen yap politikanı

 

Tarih: 7 Ocak 2008, 02:16 - İp: 85.***.**2.74
fujisever
fujisever (Objektif)
Hatay / Amatör

"Keşke Atatürkün karşısınada böyle bir son efe falan çıksaymış."

 

Tarih: 7 Ocak 2008, 20:07 - İp: 88.***.**0.254
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

 

Tarih: 7 Ocak 2008, 20:20 - İp: 88.***.**3.45
topazio
topazio (Objektif)
Ankara / Haber Fotoğrafçısı

Havalar Isınıo Nisan Sonu Gibi Yapalımmı Bi Tren Turu ? İstedigimde Buydu Zaten :D..

 

Tarih: 25 Mart 2008, 21:54 - İp: 88.***.**7.253
canmahmut
canmahmut (üye)
Ankara / Amatör

Yazı çok güzel olmuş buffalo, eline sağlık.

Keşke Atatürkün karşısına onun yaptığı hazır tesisleri satarak borç ödeyen değil de üzerine modern tesisler ekleyip ülkeyi japonya seviyesine eriştirecek yöneticiler çıksaymış.

 

Tarih: 25 Mart 2008, 22:16 - İp: 81.***.**9.116
eraycanli
eraycanli (üye)
Ankara / Amatör

buffalo tren konusunda yazdiklarina harfi harfine katiliyorum, ama nedense olmasi gerektigi kadar yaygin degil tren. kendi fikrim olarak Turkiye'de tren isletmeleri ozellesmeli, zaten otobus tasimaciliginin devleri bunun icin, bu sektore girmek icin can atiyorlar. bence bu sayede cok daha yayginlasir ve gelisir tren isletmeciligi diye dusunuyorum. cogu ulkede birkac farkli tren isletmesi var(ozel), hatta bazilari kendi raylarini bile dosemisler(orn: ABD) bizde boyle bir seye gerek yok, zamaninda buyuklerimiz gercekten demir aglarla ormus ulkeyi. ABD'deki Santa Fe demiryolu uzatilmadan once Hicaz demiryolu dunyanin en uzun demiryoluymus
alt yapi konusunda problemi olan bir ulke degiliz insallah gerektigi kadar onem verilir demiryoluna zamanla. e zaten tren yolculugu kadar guzel bir yolculuk da yok, hakkaten cok romantik ve zevkli ne zaman Ankara-Istanbul arasi gidecek olsam tren tercih ederim, Fatih ekspresi gidip geliyor, tavsiye ederim, otobusle kiyaslanmayacak kadar guzel

 

Tarih: 25 Mart 2008, 22:54 - İp: 81.***.**7.8