ahmetçiçek
ahmetçiçek (üye)
Kırşehir / Amatör

Güzel Türkçemiz!

Arkadaşlar
Türkçe kullanım kılavuzu olmayan ürünler!
Bir ürün satın aldınız ve özelliklerini öğrenmek için kullanım kılavuzuna göz atmak istediniz.
Ancak ne göresiniz !
Kılavuzun bir çok dilde yazılmış olduğunu ancak içinde Türkçe çevirisinin bulunmadığını görüyorsunuz. Sinirleniyorsunuz ve ülkemizde satılan bir ürünün nasıl Türkçe kılavuzunun olamayacağını, üreticinin veya ithalatçının bu kadar mı düşüncesiz-duyarsız olduğunu, Türkiye'nin ve vatandaşlarının bu kadar mı değersiz görüldüğünü sorgulamak istiyorsunuz ama elinizden bir şey gelmiyor.

Sanırım bu durumu düşen milyonlarca tüketici vardır.

Artık böyle bir rezaletin önüne geçebilmek için sizin de yapabileceğiniz şeyler var.
Almış olduğunuz yerli ya da ithal malın Türkçe Kullanım Kılavuzu yoksa,Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na şikayet ediyorsunuz, satan şirkete ürün başına 156 YTL ceza veriliyor ve Türkçe kılavuzun da size ulaştırılması sağlanıyor.
Sizler de şikayetinizi http://www.sanayi.gov.tr adresinden Tüketici Şikayetleri bölümüne bildirin, duyarsız şirketlere gereken cezaların verilmesini sağlayın.


Ülkemiz, İnsanlarımız ve Türkçemiz bu saygıyı zaten hak ediyor.

9 MİLYONLUK YUNANİSTAN İÇİN YUNANCA KULLANMA KILAVUZU HAZIRLANIRKEN, 75 MİLYONLUK ÜLKEMİZ İSE AYNI DÜZEYDE ÖNEMSENMİYOR...

Sevgiyle kalın.!!!

(Küçük 1-2 değişiklik hariç ALINTIDIR)

#ahmetçiçek' tarafından 20.03.2007 15:49:55 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 20 Mart 2007, 15:43 - İp: 85.***.**5.227
gaijin
gaijin (Objektif)
İstanbul / Meraklı

bu durum gercekten can sıkıcı..ıngılızce bilmedigi için cezalandırılıyor sankı ınsanlar..bu şekilde tuketicinin korunması olumlu bır gelişme..ama uyduruk,sadece kuralı işletmek,yasak savmak için ozensiz kılavuzlarda cıkabılır,bu konuda ilgili kurumun takipçi olması ve kılavuzda bulunması gerekenleri belirtmesi gerekir diye dusunuyorum..

 

Tarih: 20 Mart 2007, 15:56 - İp: 88.***.**9.168
hocha
hocha (Subjektif)
Yurtdışı / Amatör

peki nikon makina aldım. Türkçe kullanım klavuzu var fakat, türkçe yazılımı yok. Onu ne yapacağız? Yutacakmıyız?

 

Tarih: 20 Mart 2007, 16:09 - İp: 88.***.**6.120
mete007
mete007 (üye)
Kocaeli / Doğa Fotoğrafçısı

http://forum.netfotograf.com/serbest_kursu.asp?msg_id=6412


70 den fazla cevap.. 2300 den fazla okunma..

 

Tarih: 20 Mart 2007, 16:17 - İp: 88.***.**1.127
fokss
fokss (üye)
Muğla / Firma

Ahmet Bey, konu güzel, değindiğiniz için teşekkürler. Anlattığınız olay benimde başıma geldi, almış olduğum sony T-7 fotograf makınasının içinden Türkçe kullanım kılavuzu çıkmadı. Sony nin Türkiye internet sayfasından bu şikayetimi dile getirdim, makinamım seri numarasını istediler, ne için istendiğini sorduğumda, maalesef ülkemize çok sayıda kaçak ürün geldiğini ve bundan dolayı içlerinde Türkçe kullanım klavuzu olmadığını öğrendim. Yetkili distribütörün o ürünü resmi yollardan getirmesi durumunda mutlaka yanında kullanma kılavuzunun olacağını söylediler.
Sonraki araştırmalarımda gerçekten makinayı aldığım kişilerin bu ürünü kaçak yollardan ülkeye sokmuş olduklarını öğrendim. Yetkili satıcı fiatı ile arasında sadece 100 YTL gibi bir fark vardı. Sanırım bu olayların sebebi sınırlarımızdaki gümrük problemidir. Bence problemi Sanayi Bakanlığı deyilde, gümrük müsteşarlığına bildirmekte fayda vardır diye düşünüyorum.

Şunuda unutmamak gerekir ki 9 milyonluk Yunanistanda satışlar Ülkemizden kat kat fazla, buda insanların yaşam standartlarıyla ilgili diye düşünüyorum. Genede bu konuyu açtığınız için teşekkürler..

 

Tarih: 20 Mart 2007, 16:39 - İp: 88.***.**4.194
gaijin
gaijin (Objektif)
İstanbul / Meraklı

gecmiş olsun fokss, makinayı ıade ettinmi acaba..sonucta sana kacak mal satmıs bu kişiler..
bu gibi seylerde gumrugun cok onemi var..bir sekilde ulkeye sokuluyor bunlar,satılan makinaların kutularıda zaten sırf turkce kılavuz koymak için acılıyor onun dısında acılmıyor diye biliyorum ben..

 

Tarih: 20 Mart 2007, 16:45 - İp: 88.***.**9.168
fokss
fokss (üye)
Muğla / Firma

yok geri veremedim bayaa oldu.

 

Tarih: 20 Mart 2007, 17:00 - İp: 88.***.**4.194
okyanus.
okyanus. (üye)
İstanbul / Profesyonel Fotoğrafçı

TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN

TANITMA VE KULLANMA KILAVUZU

Madde 14 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./21. md.)

Yurt içinde üretilen veya ithal edilen sanayi mallarının tanıtım, kullanım, bakım ve basit onarımına ilişkin Türkçe kılavuzla ve gerektiğinde uluslararası sembol ve işaretleri kapsayan etiketle satılması zorunludur.

Yasa maddesinden anlaşılacağı üzere, menşei ne olursa olsun yurtiçinde satışa arz edilmiş bütün malların Türkçe Kullanım Kılavuzu ile satılması zorunludur.

Bu yasa, yurda kaçak girmiş olan malları kapsam dışında bırakmaz. Yurda her ne şekilde girmiş olursa olsun satışa arzedilen bir malın Türkçe Kullanım Kılavuzu ile birlikte satılması zorunludur.

Kullanım kılavuzu bulunmayan mallar nedeniyle Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na yahut her Kaymakamlık bünyesinde kurulmuş olan Tüketici Hakem Heyeti'ne şikayette bulunabilirsiniz. Şikayet için şikayetinizi bildiren basit bir dilekçe yazmanız yeterlidir. Hakem heyeti bünyesinde bir tane de hukukçu bulunmaktadır. Dilekçenizi aldıktan bir süre sonra şikayetçi olduğunuz satıcı ya da firmayı ve şikayetçiyi çağırarak kurul önünde dinlerler ve kararları büyük çoğunlukla tüketici lehinedir. İmkanınız varsa bu yolları mutlaka deneyin. Aynı satıcıyı 3 kişi şikayet etmiş olsa dördüncüde artık o da kendiliğinden kullanma kılavuzu ile satmaya başlayacaktır.

Diyelim ki Nikon makine aldınız ve kullanma kılavuzu verilmedi. Siz de ücret karşılığında karfo dan kullanma kılavuzu satın aldınız. Bence bu bedeli de makineyi aldığınız satıcıdan yasal olarak talep edebilirsiniz.

Yalnız Tüketiciyi Koruma Kanunu'nun getirdiği haklardan yararlanabilmek için, aldığınız ürüne ait fiş ya da faturayı ibraz etmeniz şarttır. Fiş ya da fatura yok ise bu kanun kapsamında şikayette bulunamazsınız. Bu konuya mutlaka dikkat etmek lazım, fiş yada fatura alın ve mümkünse saklayın.


 

Tarih: 20 Mart 2007, 19:23 - İp: 85.***.**5.1
okyanus.
okyanus. (üye)
İstanbul / Profesyonel Fotoğrafçı

Konu açılmışken, bence çok önemli olan bir konuyu da açıklamakta fayda var.

GARANTİ KONUSU ( SPOT YA DA KAÇAK MALLAR İÇİN )

Yine Tüketiciyi Koruma Yasası'na bakalım.

GARANTİ BELGESİ

Madde 13 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./20. md.)

İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir.

Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.

Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.

Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilanla görevlidir.

------------------------------------------------------------

Madde metninde belirtildiği gibi ürünün garanti süresi ASGARİ 2 ( İKİ ) YILDIR.. Yine kaçak veya spot mal olduğu gerekçesiyle satın alınan ürünün garanti dışı bırakılması mümkün değildir. Yeterki sizin elinizde faturanız veya satış fişiniz olsun. Yasanın kendisine yüklediği yükümlülüğü hiçbir kişi ya da kuruluş kendisi tek taraflı olarak malın spot olduğu vs. gerekçelerle bertaraf edemez.

Bu durumda spot piyasadan dahi alınmış olsa, ürüne ait fiş ya da faturanız var ise yasa hükmü gereği almış olduğunuz mal ASGARİ 2 YIL garanti kapsamındadır.

3.Fıkra da belirtildiği gibi bu konuda satıcı, bayi, acenta, ithalatçı müteselsilen ( zincirleme ) sorumludur. Yani bunlardan herhangi birisine ya da birkaçına yahut hepsine karşı birden taleplerinizi ileri sürebilirsiniz.

Yine bu konuyla ilgili aynı kanunun 4.maddesini de yazıyorum.

AYIPLI MAL

Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)

Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fık

 

Tarih: 20 Mart 2007, 20:46 - İp: 85.***.**5.1
hocha
hocha (Subjektif)
Yurtdışı / Amatör

teşekkürler okyanus, okyanus gibisin vallahi. (bak walla demedim)

 

Tarih: 20 Mart 2007, 21:01 - İp: 88.***.**7.145
  • 1