togy11
togy11 (üye)
İzmir / Amatör

Nikon'mu Daha İyi Canon'mu?

ARKADAŞLAR DİGİTAL TEKNOLOJİSİ ÇIKANA KADAR KULLANDIĞIM BÜTÜN MAKİNALAR NİKON MAMİYA GİBİ MAKİNALARDI.FAKAT DİGİTAL ÇIKINCA BİR ATLAMA DEVRİ OLDU.BU ATLAMADA CANON MARKASINAYDI.ÇÜNKÜ BENİM KULLANDIĞIM MAKİNA CANON EOS 1Ds.ŞİMDİ SİZE SORUYORUM EĞER TEKRARDAN FİLMLİ MAKİNALARA DÖNÜŞ OLSAYDI VE CANON'UN DA BİR FİLMLİ İYİ MAKİNASI ÇIKSAYDI SİZ HANGİ MARKAYI TERCİH EDESDİNİZ?(CANON - NIKON)

Tarih: 11 Aralık 2005, 12:14 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

dogru nihat abi..
bu arada, bugun 350D'nin reklamini izledim tv'de.. harika bir reklamdi dogrusu..
ve nedense birden, makinemi daha bir cok sevmeye basladim..
it's playtime..

 

Tarih: 18 Aralık 2005, 02:41 - İp: 62.***.**2.10
nihat
nihat (üye)
İstanbul / Amatör

Türkiye de de yayınlasalar bari o reklamı da bizde seyretsek..
Ayrıca " makinemi daha çok sevmeye başladım " diyorsun. Sanırım " makinemizi " demek istemişsindir..

 

Tarih: 18 Aralık 2005, 02:44 - İp: 85.***.**5.102
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

evet nihat abi.. benim olmayan 350D'leri niye daha cok seveyim ki?..
...ama emin olun, reklami izlerseniz, siz de makinenizi daha cok seveceksiniz..
...............................
tv'de seyredince gaza gelmemek elde degil dogrusu..
........

 

Tarih: 18 Aralık 2005, 02:48 - İp: 62.***.**2.10
ozgur foto
ozgur foto (üye)
İstanbul / Firma

Manuel Nikon'lara gelirsek,Nikon F3 pilsiz 1/80 enstantenede çalışır,o da şu şekilde,üst deklanşörden release yapılamaz,makinenin ön taraf sağ alt kısmında bir kol vardır,onun vasıtasıyla release yapılır.
Nikon FM-2 pilsiz çalışır,Nikon FE pilsiz olarak manuel 90'da çalışır.Böylelikle dondurucu soğuklarda bunlar çalışır ama çok uzun süreli değil.Dondurucu soğuklarda uzun müddet çekim yapan makine olarak Hazelblad'ları biliyorum.O da makinenin içindeki yağlar temizleniyor ve yerlerine özel yağlar konuyor.

 

Tarih: 18 Aralık 2005, 17:16 - İp: 85.***.**1.36
ceko
ceko (üye)
İstanbul / Haber Fotoğrafçısı

Bir fotoğrafçı abimle gittiğim fabrika çekimi geldi aklıma. kendisi fabrikanın diğer bölümlerini çekerken bana fabrikanın deposunu çekmemi söylemişti. Ama fabrika bir dondurma fabrikasıydı ve deponun sıcaklığı -35 derece civarındaydı. Makinemle girdim iki kare çekebildim ve olay o anda bitti. Diğer makineyi aldım o da 5 kare çekti ya da çekemedi. Sonra devreye FM-2'yi soktuk ve hain depoyu çekebildik O zaman çok gülmüştüm bu olaya.

Apışıp kalan makineler: Minolta 505si - Nikon F801

 

Tarih: 18 Aralık 2005, 17:41 - İp: 85.***.**3.100
afrikalı
afrikalı (üye)
Yurtdışı / Amatör

Objektiflerin renk geçirgenliği konusunda buraya ben yazdım ama bizzat ersin ALOK'tan duyduklarım ve Sabit Hocadan okuduklarım budur. Aslında bu farklılıkları çıplak gözle ben de farkedemiyorum; gerçi miyop olmamdan da olabilir ama yanılıyormuyum diye eski defterleri bir karıştırdım. Renk doygunluğu, doğruluğu ve renklere geçişlerde Nikon'un yumuşak atlama yaptığı, Canon'un daha keskin(Nikon'a göre) olduğu iddialarına rastladım. Bunları elbette en iy optik bilgisi olanlar çok daha iyi anlatacaktır. Bu güne kadar hep bu yanlış ile yaşadımsa ne kötü olmuş. Deney şansım yok ama keşke araştırsaydım... Bu ıspanağın yüz yıla yakın demir deposu olduğu sanılması gibi bir şey oldu bende.. Teşekkürler ...

 

Tarih: 18 Aralık 2005, 17:53 - İp: 195.***.**2.86
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

bence sorun yanlis anlasilmadan kaynaklaniyor.. renk gecislerindeki yumusaklik ne demektir, ben onu bile anlayamiyorum aslinda.. yani kotu kontrast mi demektir acaba? zannetmiyorum.. aksine, isigi daha iyi kirarak, renk gecislerini daha dogru duzgun yapmasini anliyorum ben.. dolayisiyla daha iyi kontrast da olusuyor..
....ayrica renk gecislerindeki basari, sensore ve kullanilan teknolojiye de baglidir.. makinenin kullandigi algoritmaya da.. yani sadece lensde olay bitmez diye dusunuyorum, bilmiyorum yanlis mi?
ama iste kaliteli lenslerin belli bir gecirgenligi vardir.. onemli olan o gecirgenligi, kaliteli film veya iyi bir sensor ile kullanabilmektir.. mi acaba?..
.............
...............

bu arada merak ettim ceko.. mesela, nikon f100 veya f6 olsaydi calisir miydi o soguk ortamda? veya canon 1v..
..
ozgur hasselblad da ceksin valla.. adamlar 20000 pound ucret istiyorlar h2d icin.. valla plutonda bile calismasin, geri iade ederdim..

 

Tarih: 19 Aralık 2005, 16:02 - İp: 62.***.**2.10
ceko
ceko (üye)
İstanbul / Haber Fotoğrafçısı

Valla Dada f100'ü bilmem de F6 çalışır kesin. Çünkü üst sınıf bir makine. Bu arada renklerde yumuşak geçiş demek aynı resimde olduğu gibi bir renkten diğerine geçiş sağlanırken renklerin arasında kaynaşma olması anlamında. Keskin ve sert geçişte adı üstünde diğer renge atlarken ani ve ve jkaynaşma olmadan geçmesidir. Biraz basit bir anlatım oldu ama en mantıklısı bu oldu heralde. Tabiki makinenin sensörüne ve filmede bağlıdır fotoğrafın kalitesi ama bu renk geçişleri ve kontrast daha çok lensle alakalı bir durumdur. Ben de aslında Özgürün dediği gibi nikon lenslerin daha keskin ve kontrast canon lenslerin daha yumuşak olduğunu bilirim, öyle duymuşumdur. Her neyse 2000-3000 dolar verdinmi objektife geçen sadece renkler olmuyo, bizede birşeyler ....

 

Tarih: 19 Aralık 2005, 16:11 - İp: 85.***.**3.186
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

haklisin.. bize de aynen..
...
ceko, renk gecislerindeki yumusakliktan ben de oyle anliyorum..ama yumusak olmamasi demek, her ara rengi iyi kiramamasi demektir diye dusunuyorum.. boylelikle aslinda nikon lenslerinin aslinda daha iyi oldugu anlamini cikartiyorum, renk gecislerindeki yumusakligindan..
neyse..
kontrast tabii ki daha cok lense bagli bir olay.. o yuzden zaten mtf grafiklerinde kontrast degerleri goze alinir..(dikey eksen..)
ama su da var ki, canon'un da nikon'un da ust sinif lenslerinin basarisi cok yukaridadir.. yani sadece nikon demek yanlis olur..
..diger bir yumusaklik konusu ile karisiyor da olabilir aslinda akillarda.. o da nikon'un ince AA filtresi kullanmasindan dolayi daha keskin goruntuler almasi olayi.. o yuzden o keskinlige ragmen, yumusak cikiyor denmesi belki tezat varmis gibi algilaniyor olabilir..
cunku lenslerde kullanilan extraordinary low dispersion gibi olan lens elementleri sayesinde kontrast ve renk gecislerinde basarilar elde ediliyor.. bu elementleri isin icine katinca da fiyat hem katlanmis hem de bazi seylere gecirilmis oluyor..
neyse..
......
demek f6 calisirdi.. peki benim 350D diye sormayacagim merak etme..
ne diyebilirim ki.. bravo f6..

 

Tarih: 19 Aralık 2005, 16:27 - İp: 62.***.**2.10
afrikalı
afrikalı (üye)
Yurtdışı / Amatör

İlahi Ceko ve Dada, espri ile karışık ne de güzel anlattınız.Aslında ben, hep filmi baz alarak yazıyorum daha şu teknolojik pixel sürüsüne pek alışamadım galiba. aslında üst düzey lenslerde farkı anlamak için o denli üst düzey baskı gerekir. Nerde o?.... Ben burada bir kum tepesi çekiyorum, hani şu dalga-dalga baskıda oluyor tuz tepesi... Önemli olan doğruyu bulmak değil mi? Ancak bir karar aldım. Şu bizim Dada yüzünden Nikon'u bırakıyorum. Eğer buraya gelirse Eos mark II almaya karar verdim. Takas ediyorlar ama ilk aşklardan pek vazgeçilmiyor ya neyse....İngiltere fiyatlarından daha ucuz burada. Ceko kardeşim f6 değil, f8 de olsa elektroniğin çalışmayacağını biliyorsunuz. Hatta perdeleri etkilenen makineler de çalışmıyor. Ancak çantadan çıkarıp bir dakika içinde ne çektiysen o kadar. Hiç hamam fotoğrafı çektiniz mi bilmiyorum. Makineyi ısıya alıştırmak ve buhardan korumak için hava geçirmez bir poşetde bir müddet içerde bırakmak gerekiyor. Birde özel paylaşımım olacak. Bursa Muradiye Külliyesinde fotoğraf çekeniniz oldu mu? Ben, her türbe ve makbereyi çektim ama Sulat Murad (Mezar) demiyeyim gene makber diyelim orayı çekemedim. Lütfen deneyin. Makinalarımın hiç birisi çalışmadı iç mekanda. O korkuyla da kaçtım açıkcası. Bunu izah eden arkadaşıma minnettar olacağım. Arkadaşlar ben bir iktisatçıyım bu kadar anlatabilirim ancak..

 

Tarih: 19 Aralık 2005, 17:42 - İp: 195.***.**2.86