resimsever
resimsever (üye)
Antalya / Meraklı

Yağlıboya Tablo Çekimi

BEN YENI UYE OLDUM.HEPINIZI ,ENGIN BILGILERINIZ VE BU BILGILERI PAYLAŞMADAKİ CÖMERTLİĞİNİZDEN DOLAYI KUTLUYORUM.
SIZE BIR IKI SORUM OLACAK.YAĞIBOYA TABOLARI EN IYI HANGI MAKINA VE ISIK ORTAMINDA CEKMEM LAZIM.BUNLARI CEKTIKTEN SONRA DIGITAL BASKI YAPACAĞIM.ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.

Tarih: 14 Mart 2006, 18:23 - İp: yok
mete007
mete007 (üye)
Kocaeli / Doğa Fotoğrafçısı

Herkese selamlar....

Reprodüksiyon kalitesini hedeflemiyorsanız, mffoto arkadaşımızın tarifleri ihtiyacınızı çok güzel görür tahmin ediyorum... ancak, sergi esnasında çekim yapmak isterseniz, işniz gerçekten çok zor.. o gibi yerlerde amacı fotoğraf olmayan kimselere dahi saç baş yoldurtacak aydınlatmalara şahidim....

eos 350d gibi dslr kullanacaksanız sonuca daha istikrarlı gideceğinizi söyleyebiliyorum...

kolay gelsin....

 

Tarih: 20 Mart 2006, 14:06 - İp: 81.***.**6.155
fdemirhan
fdemirhan (üye)
İstanbul / Amatör

Sn resimsever,
lütfen bilgi vermek istenmiyor gibi bir düşünceye kapılmayın. Bu konudaki bilginiz biraz az olduğu için ilk seferinde profesyonel yardım almanızı önermiştim. Buna sıcak bakmıyorsanız ben üşenmeden elimden geldiği kadar yardım ederim size. Birkaç konuda size bilgi/öneri vereyim.
1- Lens seçimi.
Amacınız için en uygun lens 50 mm civarı sabit lens'tir. Eğer alacağınız makinede crop faktörü varsa, 50/crop faktörü (bugünki makineleri göz önüne alırsak) 35mm civarı bir prime lens işinizi en iyi görecek lens olur. Bu odak uzaklığında çarpılmalar ve kenar oran bozulmaları minimumdur. En keskin resimler için diyaframı 2 stop kısın. Tabloyu mümkün olduğu kadar tam orta noktasından ve dik açıda fotograflayın, kadrajı münkün olduğu kadar tablo ile dolduracak mesafeden çekin.
2- Makine seçimi.
Yapacağınız iş yönünden olmazsa olmaz şey, makinede detaylı renk ısısı ayarı yapılabilmesidir. Genellikle her makinede açık hava, bulutlu hava, tungsten, floresan.. gibi ayarlar olur, ama (bende bir ressamla çalışıyorum) bir ressam yanlış renkleri hemen farkeder, resimdeki renkleri doğru alamazsanız o fotograf işe yaramaz. Daha detaylı kelvin cinsinden ayar yapabildiğiniz makine işinizi daha iyi görecektir.
Makinede 100 asa ayarı ile çekim yapın, günümüzdeki makineler en pürüzsüz çekimi 100 asa/iso ayarında yapıyorlar.
3-Işık / aydınlatma
Yumuşak ışık verecek bir aydınlatma düzeneği alın/yapın/bulun.Her tarafın eşit aydınlanmasını sağlayın. Her zaman tablolara yaklaşık aynı mesafede tutun, renk ayarınızı o ışık altında yapın (mümkünse colormetre ile ölçün). Deneme çekimi/baskısı yapın.renk tutarlılığı için bir iki ressama sorun. Baskıda renklerde farklılıklar olabilir, baskıyı hep aynı yerde yaptırın. Memnun olunca ayarları kaydedin.
4- aksesuarlar
MUTLAKA sehpa kullanın, deklanşör kablosu kullanın, bunlar pahalı şeyler değil. Üşenmeyin, fotograflarınızın kalitesini ÇOK etkilerler. Hatta mirror-up özelliğininde kullanın, en keskin fotografları öyle elde edersiniz.


Parlama yapmayacak yumuşak ışık kaynakları konusunu mete bey'e bırakıyorum, önerileri benimkinden daha iyi olacaktır, nede olsa o stüdyo fotografçısı.

Umarım işinize yarar

 

Tarih: 20 Mart 2006, 17:21 - İp: 81.***.**5.52
resimsever
resimsever (üye)
Antalya / Meraklı

Çok teşekkürler.Verdiğiniz bilgileri değerlendireceğim.
Sony nin dsc-r1 ürünü acaba bu işi yapacak kapasitede mi sizce?Polarizer lens gerekli mi?Mirror-up özelliği nedir?Bu özellikleri barındıran hangi makinalar vardır?
Ben bu çekimleri tuval bezi üzerine baskı yapabilmek için araştırıyorum.
Ya umarım sizi sıkmıyorumdur.Ama böyle detaylı bilgi vermeniz çok iyi.Bu konuda değerli bilgilerinize saygı duyuyorum.

Teşekkürler..

 

Tarih: 20 Mart 2006, 18:10 - İp: 85.***.**2.51
fdemirhan
fdemirhan (üye)
İstanbul / Amatör

Bu işi (D)SLR ile yapmanızı kuvvetle öneririm.
Baskı boyunuz çok büyük olmayacaksa Canon veya Nikon'un alt modelleri işinizi görür.
En ucuz çözümlerden biri Canon EOS 350D gövde ve canon 50mm f1.8 mk II Lens olurdu. Gövde fiyatlarını bilmiyorum.
Lens Türkiyede 140-150 ytl gibi satılıyor (sitede ilanlar kısmında gördüm) ucuz ama çok iyi bir lenstir.
Polarize filtre gerekli değil, ama zararıda olmaz.

 

Tarih: 20 Mart 2006, 19:44 - İp: 81.***.**5.52
as
as (Üye)
İzmir / Doğa Fotoğrafçısı

Sevgili resimsever
yağlı boya tablo çekimleri ile ilgili sorduğun soruya sonydsc-r1 ilk izlenimler topiğinde yanıt vermeye çalışmıştım,burada da belirteyim yağlı boya tablo çekimlerinde en sık karşılaşılan sorun hangi ışık altında olursa olsun fırça izlerinde oluşan ışık yansıması, polarize flitre şart bilgin olsun.

 

Tarih: 20 Mart 2006, 19:55 - İp: 81.***.**8.64
mete007
mete007 (üye)
Kocaeli / Doğa Fotoğrafçısı

resimsever... tekrar selam...

reklam gibi olacak ama... avatarımın altındaki linke tıklarsan, orada tarif ettiğimiz gibi fotoğraflarını şaseli germe vinyl veya kumaşa basabiliyoruz..

mffoto.. çok güzel anlatımın için bütün site adına teşekkür...


 

Tarih: 21 Mart 2006, 10:32 - İp: 81.***.**0.103
fdemirhan
fdemirhan (üye)
İstanbul / Amatör

Sn resimsever,
tekrar okuduğumda mirror-up açıklamasını yapmadığımı farkettim.
(D)SLR makinelerde objektiften gelen görüntü 45 derecelik bir ayna ile yukarı prizmaya, ordanda vizor'e yansır.
Deklanşöre basınca ayna yukarı kalkar, perde açılır ve görüntü film/sensör üzerine gelir.
Mirror-up seçeneğini kullanırsanız deklanşöre iki kere basarsınız. İlk bastığınızda ayna yukarı kalkar (bu sebeple oluşan titreşim geçer) ikinci bastığınızda perde açılır ve görüntü pozlanır.
Çok net resim çekmek için kullanılır, sehpa ve deklanşör kablosu kullanmıyorsanız bir işe yaramaz.

 

Tarih: 21 Mart 2006, 14:26 - İp: 81.***.**5.52
bresson
bresson (üye)
İstanbul / Reklam Fotoğrafçısı

syn resimsever

burada bu soruyu sordugunuza göre amatör olarak alıyorum ama çok prf güzel cevaplar verilmiş arkadaşlardan küçük bir ekleme yapıcam plorize flitre işe yarıyabilir ama gri-mavi tonunda oldugu için beyaz dengesini bozar çok iyi ayarlama gerekir büyük boy boxlar ile en az resim boyunda ve resme çok yaklaşarak iki taraftan tam dengeli aydınlatma ile en iyi sonuç alınır kanımca, boxlar fırca darbesini parlatmaz. eger box kullanmayacaksanız bulutlu bir hava seçin kısık diyafram size homojen bir aydınlatma saglıyacaktır iyi çalışmalar..

 

Tarih: 22 Mart 2006, 16:38 - İp: 88.***.**6.151
murboy
murboy (üye)
İstanbul / Amatör

merhaba resimsever, öncelikle isiklarin ve fotoğraf makine cok cok iyi olmalı, eğer değerli tablolar ise, daha daha titiz calisma gerekir öncelikle cekeceginiz fotograflari nerede kullanmak istiyorsunuz, digital baski yapacaksaniz eger on göre bir fotoğraf makinelari var, hayır ben matbaa ve reklam icerikli dosyalarda kullanmak istiyorum derseniz o zaman isin boyutu degisir.. eger bu konularla ilgili sorularınız olursa bana mail adresinden ulasabilirsiniz..
e-mail [email protected]

 

Tarih: 12 Mayıs 2006, 12:27 - İp: 85.***.**9.10
behri
behri (üye)
İstanbul / Amatör

Yeni katılan biri olarak herkese merhaba
Mirror-up yerine zaman sayacı ile kendi kendine çekim de aynı sonucu verir kanaatındayım.

Ben hala filmli makina kullanıyorum.(NikonFM2)Dijitale geçmek üzereyim.

Resimsever in durumunda olan bizim gibiler için dijitalin yeri konusunda bir tartışma açmayı düşünüyorum.


#behri' tarafyndan 15.05.2006 11:31:08 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 15 Mayıs 2006, 11:28 - İp: 88.***.**3.35