arzum44
arzum44
üye
(Meraklı)
Istanbul

Sorularla Dolu?

Arkadaşlar forumun kalitesi oldukça güzel, ne çok şey öğremdim burada bilemezsiniz.. hepinizin çektikleri fotograflar çok güzel, elinize yüreğinize sağlık.. Bir kaç sorum olacak, bu konuda gerçekten çok çok cahilim, sizlerle öğreneceğim inş.

1. DSLR ne demektir? Bir Kompakt deniyor ya, o nedemek tam olarak?

2. Yarı profesyonel yada profesyonel makına diye halk arasında tabirler kullanılıyor, bunları soylerken tam olarak ne kastetmekteyiz?

3.Bir de ben kendime bir makina almak istiyorum. Tabi bu çabamı kurs ile de pekiştirmek niyetindeyim. Yalnız başlangıç için fikir almak istiyorum.. Hayyam pasajında fiyatların düşük oldugunu duydum. 1.300 lük bir makına örneğin 400-500 tl ucuza gelebiliyor.. Canon al diyorlar.. Şöyle 700 tlyi aşmayan makine istiyorum. dslr olanından

Beni aydınlatmanızı temenni ediyorum..

Sagolun


#arzum44' tarafından 11.03.2010 23:06:10 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 11 Mart 2010, 23:05 - İp: 85.***.**0.40
Cevapla
pazarbey
pazarbey
Avukat
(Amatör)
Kütahya

Dslr . Aynalı makinalara denir basitce. BUnlar yarı profesyonel amatör ve profesyonel olabilir.
HEr markanın iyisi kötüsü var. Bİrini al geç.

 

Tarih: 12 Mart 2010, 00:12 - İp: 88.***.**6.231
antika
antika
üye
(Meraklı)
Istanbul

SLR - Single Lens Reflex - yani "tek objektifli aynalı". Bunun film yerine dijitale çekenine "DSLR" diyorlar.

Malumuz ne çekeceğinizi görmek için bakılan, hatta çoğunlukla göz dayanan yere "vizör" deriz. Ayna, görüntüyü vizöre yansıtmak için kullanılıyor.

Peki neden "tek obejektif" ? Bu soruyu cevaplamak için önce "Çif Objektifli Aynalı" yapıya bir örnek verelim :





Burada vizör makinanın tepesindedir(ilk resimde vizör kapalı). Üstteki lensten geçen görüntü bir ayna vasıtasıyla bir buzlu cama (ground glass) yansıtılır, fotografı çeken de üstteki buzlu cama düşen görüntüye bakarak fokusu ve kadrajı ayarlar. Esas resmi çeken alttaki lenstir.

Bu yapıda fokuslama esnasında ayarlanan aslında üstteki lenstir. Alttaki esas lensin de aynı ayarda olabilmesi için bu 2 lens mekanizması dişliler yardımıyla senkronize edilir:



Bu tasarımda vizörle, filmin doğrudan hiçbir bağlantısı olmadığı için ayna sabittir, hiç hareket etmez. Ayrıca esas lens, 5-6 santim daha aşağıda olduğundan, vizörden görülen sahne, çekilecek fotograftan farklı olur (Paralax etkisi). Özellikle makro (yani yakın) çekimlerde vizör tamamen kullanılmaz olur. Lens değiştirlecek olsa (geniş açı, tele, orta açı vs), her iki lensin birden değiştirlmesi gerekir, veya kullanızının vizördeki bazı işaretler vasıtasıyla (çerçeve) olası sahneyi tahmin etmesi gerekir.

Bu tatsızlıkları gidermek, yani vizörde ne görülüyorsa, resmin de aynı olması için SLR tasarıma geçilmiş.



Bu tasarımda lensin arkasında resmi yukarıdaki buzlu cama yansıtan bir ayna vardır. Tam resim çekilirken bu ayna hareket edip aradan çekilerek, görüntünün arkadaki filme ulaşmasına müsaade eder(çekim esnasında vizör kararır). Çekim bitince ayna eski yerine döner, vizöre yine görüntü gelir.

Tabii tepedki vizörü kullanmak biraz gariptir. Makinayı sağa çevirsiniz, görüntü sola gider, sola çevirirsiniz, sağa, alışana kadar akla karayı seçer insan, dahası konum olarak pratik değildir. Vizör görüntüsünü arkaya düz veren optik düzenek "Penta prizma"dır :

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/66/SLR_Pentaprism.svg

Bunun hem daha ucuz, hem de hafif şekline "Penta mirror" denir. Temelde aynı düzenektir.

Sonuç olarak profesyonel orta format (120lik filme çeken) tip modüler bir SLR şu temel bileşenlerden oluşur :



Tabii sizin alacağınız bunun biraz küçük versiyonu olacaktır.


#antika' tarafından 12.03.2010 02:05:46 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 12 Mart 2010, 01:28 - İp: 88.***.**9.61
turnusol
turnusol
üye
(Amatör)
Ordu

Olympus aynayı hepten bırakacak galiba..

 

Tarih: 12 Mart 2010, 01:54 - İp: 78.***.**9.116
ozansan
ozansan
üye
(Reklam Fotoğrafçısı)
Yurtdışı

Antika arkadas ayrintilariyla olaya el atmis.Senin bilmen gereken compact olanlarin kucuk olan dijital makinalar,DSLR larinda lensleri cikarilip takilan buyuk makinalar oldugu.Bu DSLR larda kendi aralarinda giris seviyesi,yari giris,yari pro,ve Pro olarak ayrilir.Resimlerin toplandigi makina icindeki sensor buyudukce Pro olmaya baslar diyebiliriz.Bir Nikonda su an itibariyle Giris seviyesinden proya dogru sayarsak D3000,D5000 giris,D90,D300 orta seviye,D700 ve D3 serisinide Pro olarak algilayabilirsin.Esas Pro Medium format denilen daha buyuk sensorlu ve Ticari amacli makinalardir aslinda ama Nikon urunlerindeki siralama bu sekilde yapilabilir.

 

Tarih: 12 Mart 2010, 03:54 - İp: 221.***.**4.187
antika
antika
üye
(Meraklı)
Istanbul

Filmin yada sensörün boyutu büyüdükçe görüntü kalitesi olarak o makinanın besin zincirindeki yeri tepeye çıkar. Görüntü kalitesini etkileyen en önemli faktör budur.

Tabii herşey görüntü kalitesi değil. Sırf sensörü (veya film karesi) büyük diye 3-4 kg'lik makinayı tripoduyla beraber dışarı çıkarmak, sonra da çekim yapmak için yarım saat ayar yapmak pek pratik değil, Unutmayın makul bir kalitede resimlenen yakalanmış bir sahne, mükemmel pozlanmış, mükemmel fokuslanmış, mükemmel keskinlikteki kaçırılmış bir sahneden çok çok çok daha iyidir . Üstelik bu makinaların büyük çoğunluğu dağda tepede, denizde, kutupta kullanılmayacak kadar narin, ağır, yavaş kurulan (tripod kurulumu, fokus yapılması vs. herşey yavaş) ve riske atılamayacak kadar pahalı cihazlar.

Dolayısı ile makul resim kalitesinin sizin için ne olduğuna karar vermeniz lazım. Bu benim için 24x16mm (yani APSC boyutunda) sensörü olan bir DSLR. Yaptığınız işe, bütçenize ve kollarınızın gücüne göre cevap sizin için farklı olabilir.

Bir kere sensör formatına karar verdikten sonra makinaları birbirinden ayıran ikincil faktörlerden bahsedebiliriz :

1. Ergonomi : Vizörün büyük olması iyidir. Önemli ayarlar için menü kurcalamak yerine sırf bu iş için ayrılmış butonlar olması, yani gözünüzü vizörden ayırmadan ayarlanabilir olması. Benim için şu tuşlar önem sırasına göre Flas açma kapama, AF sensör seçimi, Program Shift, EV . ISO ve WByi kolay ulaşılabilir olması şartıyla menüye konmasını kaldırabilirim. Sizin sıralamanız farklı olabilir.

Başkalarını rahatsız etmez belki ama flaşın otomatik açılması beni hasta ediyor. Bu açıdan kendi makinamdan memnunum (Konica Minolta 5D), flaşı elimle kaldırdıysam çakar, indirirsem çakmaz, o kadar. Kullandığım filmli Minolta 404si beni hasta etmişti, yerine aldığı, neredeyse birebir aynı spekteki 505si'de ise full manuel mod vardı, acaip rahatladım.

2. Hız ve serilik : Makina komutlarınıza derhal cevap vermeli. Mesela fokuslayacaksanız derhal fokuslamalı, 2 saat kendi kendine dızzz-bızzzzt debelenmemeli. (D)SLR olmayan makinalarda başınıza gelen budur.

3. Dayanıklılık: Gideceğiniz yere, bulunacağınız ortama göre önem arzediyor. Benim gibi amatörler için çok önemli değil. Mesela bu açıdan Canon EOSIMark* military tip bir modeldir. Filmli makinalardan Nikon F4, F5, F6, Minolta 9000, 9xi, 9, Canon EOS 1 böyle makinalardır.

 

Tarih: 12 Mart 2010, 15:19 - İp: 88.***.**3.107
arzum44
arzum44
üye
(Meraklı)
Istanbul

Bu bilgiler çok iyi oldu benim ,Çok teşekkür ederim özellikle de antika arkadaşıma teşekkür ederim.. Arada sorarım inş böyle

Anladıklarımı yazayım; slr dijital olmayan, filme çekilen makinalar. dslr dijital olan. Compakt, küçük dijital makinalara deniyor hani herkesin eliinde olanlardan.. yarı prof yada prof kavramları ise dslr tarzındaki makinalara deniyor.

Teknik kavramlarıda giriş olarak anladım sayılır.

Peki mesela canon 1000d ile canon S5 arasında ne fark var? Daha somut örnek üzerinden gidersek..

 

Tarih: 12 Mart 2010, 22:31 - İp: 88.***.**0.6
antika
antika
üye
(Meraklı)
Istanbul

Olayı herhangi bir marka veya modele bağlı kalmadan kavram olarak anlatmaya çalıştık. Ama anlaşılan yeni başlayan arkadaşımız daha spesifik örnekler istiyor, doğrudan amaca gitmek istiyor. Tamam öyle olsun, ama yine de genel kavramlarda bir yanlış anlamayı düzeltmeden yapamayacağım.

SLR bir fotograf makinası tipidir sadece.Başka pekçok çesit makina vardır mesela : TLR (Twin Lens Reflex) , RangeFinder vs. Sadece ve sadece basit bir kutuya (mesela 10x10x10cm boyutlarında) çivi ile açacağımız bir delikle, mercek bile kullanmadan fotograf makinası yapmak mümkündür mesela "Pinhole fotograf makinası yapımı". Örnekteki arkadaş film yerine dijital sensörlü bir elektronik düzenek koysadı bu "Pinhole dijital fotograf makinası olacaktı". Ayrıca bkz. http://www.turizminsesi.com/haber/rabia-unlunun-sergisi-5867.htm

Bahsini ettiğiniz S5 bir kompaktır. Görüntüyü doğrudan sensörün üzerine düşürür, oradanda ekranda görüntüler, tabii belli bir gecikmeyle, daha kötüsü az ışıkta hiçbir halta yaramaz. Sensörü ufaktır, az ışıklı ortamlarda sıkıntı yaratabilir. (alan olarak APSC DSLRınkine göre alan olarak yaklaşık 15 kere daha küçük) Komutlarınıza hemen cevap vermez, geç fokuslar, düğmeye basmanızla fotografın çekilmesi arasında bayağı bir zaman geçer, dolayısıyla hareketli sahneler için uygun değildir. Üstelik bütün bu olumsuzluklara rağmen cebe sığacak kadar küçük de değil. İnsan bu makinaya niye para versinki anlamak mümkün değil. En azından benim gözümde 300 YTL'den bir kuruş fazla etmez. (ben illa dijital diye tutturmadığım için 300YTL'ye gayet güzel filmli makinalar bulabiliyorum)

Canon 1000D, bir DSLRdır, görüntüyü vizöre bir ayna ile doğrudan yansıtır, gecikmesiz, anında, olduğu gibi. Spesifik olarak bu modeli bilmiyorum ama genel olarak DSLRdan beklenen speklere göre (Canon genel standartın altına inmeyeceğine göre) çok daha hızlı AF yapar, komutlara anında cevap verir. Önemli ayarlar için sizi menülerde daha az dolaştırır. Görüntü kalitesi olarak aynı dönemde çıkmış diğer APSC DSLRlarla (markası ne olursa olsun) aynı görüntü kalitesini verir. Bundan daha pahalı APSC DSLRlar biraz daha seri ve daha dayanıklıdırlar, bir de çoğunlukla sizin şimdilik ihtiyaç duymayacağınız bir kaç fazladan özelliğe sahiptirler. Canon 1000D, diğer DSLR arasında ekonomik gibi görünmekle beraber, yine de lensiyle beraber sıfır almanın mali külfeti kompaktlara göre oldukça fazladır. Ne de olsa DLSRdır, yani cüssesi vardır, fiziki ağırlığına katlansanız bile, özellikle insan fotografı çekiyorsanız, üstünüze bir de psikolojik ağırlık bindirecektir, insanların size karşı tavrı değişebilir.

 

Tarih: 12 Mart 2010, 23:51 - İp: 78.***.**8.94
arzum44
arzum44
üye
(Meraklı)
Istanbul

Tabi daha ogrenmem gereken oyle cok sey var kı.. Yanı fotograf cekmekten zıyade fotograı ve fotograf makınalarınıda teorık bılmek, adeta kulturunu ogrenmek cok daha zevklı hale getırecektır bu ısı.. Bunu sımdıden hıssettım..

Sevgılı antıka, cok tesekkur ederım.. Sımdı beynımdekıler daha bır merkeze oturdu dıyebılırım son mesajla..

Fotograf makınası tercıhını sıze bıraksam bana neler onerırsınız son olarak?

 

Tarih: 13 Mart 2010, 01:32 - İp: 85.***.**0.40
antika
antika
üye
(Meraklı)
Istanbul

Siz kavramları sordunuz, elimdeki bilgiyi paylaşacak şeilde cevap verdim.

Ama tek tek spesifik marka-model hakkında değerlendirmemi sorarsanız, burada benim kendi şahsi zevkim ve tercihlerim devreye girecektir, sizinkiyle aynı olmayabilir, sonuçta size uygun olmayan birşey önermiş olabilirim, bunu göz önüne alarak değerlendirin lütfen.

Mesela benim için liveview veya video kaydetmek zerrece önemli değil. Kalabalık arasından kafa üstü çekim yapacak bir gazeteci olsaydım mutlaka Sony A300,A350,A330,A380,A550 alırdım. Video çekecek olsaydım gibip video kamera alırdım. Bunlar sizin için önemliyse artık okumayı bırakabilirsiniz, benim tercihlerim size uymuyor demektir.

Şu üç markadan birinin en ucuz modelini kit lensle beraber alırdım:

1. Pentax: Kx, Km(K2000) , K200D
2. Canon : 450D, 1000D
3. Sony : A230, A200

Eğer kit lensle yetinecekseniz:
Nikon D3000, D5000, D60 ( Maalesef Nikon'un ucuz modelleri Nikon'un ucuz lensleri ile OtoFokus yapamaz, 2.el güzel Nikon lensler kullanacaksanız D80 veya D90 almanız gerekiyor)

Sonrasında mutlaka 50mm F1.7 veya F1.8 lens edinirdim, bütün bu markalar için 2.elde 200-250 TL fiyat aralığında bulunuyor.

 

Tarih: 13 Mart 2010, 03:33 - İp: 88.***.**8.83
arzum44
arzum44
üye
(Meraklı)
Istanbul

Son karar canon 1000d alma gibi duruyor.. Ben daha çok cami, kilise gibi büyük yapıları çekme niyetindeyim. 1000d ile hangi lensi önerirsiniz? Teşekkürler.

 

Tarih: 20 Mart 2010, 01:37 - İp: 78.***.**9.148
Sayfa(lar): 1

Nikon Özel Teknik Sevis

İlgili Olabilecek Konular
Gönderen
Cevap
Okunma
Son Gönderim
schwarzqeist
2
1020
12 Eki. 2014, 14:49
boranyildirim
drrumeysa
5
4620
25 Tem. 2013, 21:33
dogukan_07ant
panctom
2042
65880
19 Tem. 2013, 23:48
cappadociaman
prototif
0
977
03 Eki. 2012, 11:04
prototif
yagmursam
0
2790
30 Tem. 2012, 11:54
yagmursam
engkrgz
5
2308
03 Ara. 2011, 22:55
batarya
Nikon Özel Teknik Sevis
» Fotoğrafça
Saplantılar
ocaklilarSaplantılar      Makinesini alalı aradan çok kısa bir zaman geçmiş, deklanşöre ya iki ya da üç kere basmıştı. O kadar para verip aldığı, ve kendisinden harika fotoğraflar çekmesini beklediği makinesinden çıkan fotoğrafları görünce yaşadığı hayal kırıklığı eşliğinde bir neden arıy...
Devamı »
» Bizi Takip Edin!
Aktif Üye / Ziyaretçi
enneseligunum, fdiker, (2)