warwick
warwick
üye
(Amatör)
Yurtdışı

Sony A100 Samsung Gx10

Kac gundur kafami kurcalayan bir soru var sizlerle paylasmazsam cildircaktim..

3 aydir sony a100 sahibiyim makinemden de cok memnunum ama kafami kurcalayan sey, yurtdisinda yasiyorum ve sony a100 fiyatiyla samsung gx10 fiyati ayni(k10d). Almadan once cok arastirdim ve birgun magazaya girdigimde elime aldigim a100 u cok begenmistim halada begeniyorum ancak su varki aklim da surekli bi k10d ye kaymiyo degil.Turkiye fiyati k10d ile samsung ayni gibi gozuksede aslinda yurtdisinda baya fark var. ingilterede iki makine arasi 100 pounddan fazla ki bu demek oluyorki pentax hakettiginden fazla istiyor bence.

Surekli k10dnin daha ust a100un giris seviyesi oldugu soyleniyor. Hele ki bu forumda a100u k100d ile bile karsilartirmislar ki bu herseyi gectim komik geldi bu kadarda insafsizlik olmamali bence.

A100 un ustunlukleri neymis k10d ye gore deniyo hep yokmus gibi ama var.

Bir DRO yok k10dde, veya exposurei a100 kadar iyi degil ki bunun birinci sebebi 40 segment e 16 segment olmasi meteringlerinin. ayrica a100un direk siyah beyaz cekim gibi bi olanagi var bildigim kadariyla k10d de yok. BUnlara ek olarak bir cok yerde kanitlanmis biseyki sarsinti onleyici sistemi a100 de cok cok daha iyi calisiyor. JPEGlerdede sony a100un pentaxa ustunlugu var keskinlik ve renkler olarak.

Ayrica minolta lenslerin de bollugu ve guzelligi de tartisilmaz bence. Ben simdiden bira kutusu, 50 mm f1.7 almis bulunmaktayim. ileriye donuk fikrimde a10 ciktiginda ona gecis yapmak. ama yine bu pentax ucuza bi suru seyi makineye doldurup insanin aklini celer gibi geliyo.

Tamam k10d de guzel yenilikler var. ayrica multiple exposure var viewfinderi daha iyi. su gecirmezligi saymiyorum cunku pek bi etkisi yok zaten lens geciriyo ki ben zaten hepside gecirmese yagmur altinda cekmeye kiyamam.

Neyse baya uzun oldu ama fikirlerinizi merak ediyorum. Ne diorsunuz yalnismi dusunuyorum...??

 

Tarih: 25 Haziran 2007, 16:22 - İp: 137.***.**8.39
Cevapla
gaijin
gaijin
Objektif
(Meraklı)
Istanbul

neden bu sekilde bir karsılastırma yaptıgınızı anlamadım..makinanızı almışsınız ve memnunsunuz ama samsungdan (pentaxtan) rahatsızsınız..
baska makinaların fiyatlarıyla ilgileneceksek ne kacpara eder diyeceksek eger nikon ve canonun fiyatlarınada takılmış olmanız gerekir???yanlışmıyım???
her firmanın kendi fiyatlandırma stratejisi var..

kaldıki a100un k100d ile karsılastırılması sizi neden rahatsız ediyorki,bu karsılastırmadan a100 galip cıkmıyormu sonucta??mesela a100-30d karsılastırmasımı gonlunuzde yatan??

boyle seyleri düşünüp bir kompleks gibi dile getirmektense memnun oldugunuz makinanızla fotograf cekmenizi tavsiye ederim..bu sitede mesela pentax k10d forumunda herkes makinasından memnun ve iyi işler cıkarmaya calısıyorken digerlerinin ne yaptıklarınıda goruyorsunuzdur sanırım,ayrıca a100 kullananların bir şikayeti oldugunuda duymadım onlarda oldukca memnun hallerinden.sizde belirtmişsiniz magazaya girdim ve a100u begendigim için onu aldım diye,yani mesele birazda makinaya ısınmakla alakalı.
biraz abartıyorsunuz gibi geliyor bana..

 

Tarih: 25 Haziran 2007, 16:33 - İp: 88.***.**4.27
warwick
warwick
üye
(Amatör)
Yurtdışı

valla gaijin haklisin abartiyorum sorun da burda zaten.
zaten abartmasam buraya konu acmam.
karsilastirmalari dile getirmemmin sebebi kafami iyice karistirmis olmalari. ayrica canon nikonu degerlendir diosunuz ama ben canon nikon almam. yani buyuk konusmak gibi olmasin ama bu markalrin isimlerine bu kadar para istemesi beni rahatsiz etti, tercih meselesi.

K10dye gelince tabi insanlarin guzel fotolar cektigini biliyorum ve guzel bir makine oldugu icin aklimi karistiriyor.

Aslinda burda bu konuyu ama sebebim aklimda hala elimdekileri satip k10d ye gecis mi yapsam fikri var.(agzimdaki bakla buydu heralde

Yani yakin zamanda turkiyye gelicem orda a100u elden cikarip yurtdisindan k10d alsammi die dusunuyorum. sonra vazgeciyorum tekrar dusunuyorum komik iste...

cevabin icinde sagol..

 

Tarih: 25 Haziran 2007, 16:40 - İp: 137.***.**8.39
warwick
warwick
üye
(Amatör)
Yurtdışı

bu arada benim burda sony a100 un k100d ile karsilastirilmasini garipsememin yalnis oldugunu soylemissiniz ama pentaxcilar 6 aydir aman k10d yi d80le a100le 400d ile karsilastirmayin d200 le karsilastirin diolar. onlar boyle diecekte ben mi k100dile karsilastirmayin diemicegim, ayrica siz sormussunuz bende soyliyim evet a100 30d ile karsilastirilsin

 

Tarih: 25 Haziran 2007, 16:44 - İp: 137.***.**8.39
buffalo
buffalo
üye
(Amatör)
Ankara

A100 ü satıp K10D alman bence anlamsız olur, A100 ü Türkiye de iyi fiyata da satamayabilirsin, çünkü A100 zaten şu anda 400d,k10d ve d80 in spotta satıldığı fiyata garantili olarak satılıyor.
Aynı şey Pentax için de geçerli, K10D yi satıp A100 almak da bence pek mantıksız.

Yakında bir sürü DSLR çıkacak, A100 ü satacaksan bence onlar için sat. Aynı sensörü taşıyan makineler için al-sat yapmaya değmez.

 

Tarih: 25 Haziran 2007, 16:46 - İp: 81.***.**7.49
ersel
ersel
üye
(Amatör)
Istanbul

İşte pentax k10d yi bu kadar çekici yapan bu. bende nikon d40 aldım ama satıp k10d alacağım. pentax k10d beni öyle etkilediki nikon d40 ı elime alasım gelmiyor kötü makine olduğu için değil aklım k10d de kaldığı için. bence siz sony a100 elinizden bu gün olasa yarın kesinlikle elinizden çıkartacaksınız. çünkü k10d sizide beni etkilediği gibi etkilemiş. bundan sonra hayırlısı olsun inşallah sizde pentax k10d kullanıcısı olursunuz.

 

Tarih: 25 Haziran 2007, 16:47 - İp: 88.***.**9.110
warwick
warwick
üye
(Amatör)
Yurtdışı

ersel tesekkur ederim anladiginiz icin. bu celiskiler cok kotu. ama bi acidanda pentax da olsaydim su anki lenslere kavusamicaktim ki 50 mm yi ve bira kutusunu baya seviyorum.

buffalo soylediginde cok haklisin aslinda bende beklemekten yanayim ama yeni cikacak makinelerde kimbilir ne fiyatlara cikacak.

 

Tarih: 25 Haziran 2007, 16:51 - İp: 137.***.**8.39
xtolga
xtolga
üye
(Amatör)
Istanbul

Makinenizden memnunsanız sorun yok demektir. Başka makinelerin fiyat politikaları ve ya teknik özellikleri sizi rahatsız etmemesi gerekir.

Ulaşmaya çalıştığınız sonuç nedir anlayabilmiş değilim.

 

Tarih: 25 Haziran 2007, 16:51 - İp: 212.***.**0.50
warwick
warwick
üye
(Amatör)
Yurtdışı

Ilginctir kimse anlayamiyor ne demek istedigmi heralde.
Ulasmaya calistigim bisey yok. sony a100 den memnunum cok da memnunum ama bu demek degilki pentaxda alsam memnun olmicaktim. bu yuzden bi celiskiye dusmus hissettim ve paylastim. belki ayni durumda olan fikrini paylasan, bu ikilemde kalmis ama sony den vazgecmeyen icimizi rahatlatacak baska birileri daha vardir die. ya da belkide herkes dicek sat sony a100 u al k10d die bende o zman dusunurum.

Bu kadar garipmi yahu??

 

Tarih: 25 Haziran 2007, 16:55 - İp: 137.***.**8.39
xtolga
xtolga
üye
(Amatör)
Istanbul

warwick, buffalo A100 kulalnıcıs, söylediklerini dikkate almanda fayda var

 

Tarih: 25 Haziran 2007, 17:20 - İp: 212.***.**0.50
gaijin
gaijin
Objektif
(Meraklı)
Istanbul

soylediklerini anlıyorum aslında ama buffalo haklı a100u satıp k10d almaya degmez bence..
350d satıp 400d almak gibi birşey bu aslında..
makinandan memnunsan ve seviyorsan,dıger makinaların aklına gırmesıne ızın verme..bol fotograflı gunler..

 

Tarih: 25 Haziran 2007, 17:35 - İp: 88.***.**4.27
Sayfa(lar): 1 | 2

Nikon Özel Teknik Sevis

İlgili Olabilecek Konular
Gönderen
Cevap
Okunma
Son Gönderim
omaryayla
0
1135
09 Tem. 2018, 17:09
omaryayla
balikkraker
2
771
05 Tem. 2018, 18:28
balikkraker
omaryayla
0
1506
30 Haz. 2018, 12:30
omaryayla
bass_
2
1682
17 Haz. 2018, 14:43
bass_
omaryayla
0
1642
25 May. 2018, 18:01
omaryayla
turk video
2
2295
02 May. 2018, 14:33
turk video
» Fotoğrafça
Hdr Nedir, Nasıl Uygulanır.
omerkHigh Dynamic Range      Bir fotoğrafda karanlık yüzel ile aydınlık yüzey arasındaki ışık farkı o fotoğrafın Dinamik Kademesini belirler. SLR veya DSLR makinaların algılayabileceği ışık şiddeti belirli sınırlar içersindedir ve bu değerdeki fotoğraflar LDR ( Low Dynamic Range ) ola...
Devamı »
» Bizi Takip Edin!
Aktif Üye / Ziyaretçi
anteps, erdem-ozturk, (2)