fesyen
fesyen (üye)
Kocaeli / Amatör

Olympus E-300 Nasıl Makina? ??

öncelikle herkeze merhaba ben daha önce analog makinalarla amatörce fotğrafla uğraştım..şimdi dijital almayı düşünüyom baktığım kadarıyla E-300ün fiyat özellik oranı iyi geldi sizce nasıl..diyafram aralığı oldukca az bu tür makinalarda alan derinliği yeterli olabiliyo.. bu makinada 2X fokal çarpan olması iyi değil mi... aklım cok karışık acıkcası bu fiyata daha güzel makina albilirmiyim.. yorumlarınız benim için önemli ,,, teşekkürler

Tarih: 9 Ocak 2006, 18:51 - İp: yok
s3rd4r
s3rd4r (üye)
İstanbul / Amatör

makina yeni
aldım ama çok büyük olduğundan kullanamıyorum pro bi makina bende okadar heveslisi deilim denemek amacı ile aldım kullanmıyorum öyle duruyor makinada tek çizik dahi yok (vitrinde nasılsa aynı öyle duruyor)

ilgilenen arkadaşlar olympus gövde lens orjinan batarya
multi şarj cihazı (50 ye yakın makinayı şarj edebiliyor)
1024 memory kart lens kapağı lens gölgeliği bunlar var
[email protected] msn adresim

 

Tarih: 10 Ocak 2006, 20:08 - İp: 85.***.**9.255
omerbey
omerbey (üye)
İstanbul / Profesyonel Fotoğrafçı

merhaba. olympus e-300 alınabilecek en kötü slr.
konica minolta 5dyi şiddetle tavsiye ederim.

 

Tarih: 11 Ocak 2006, 12:50 - İp: 85.***.**4.113
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

olympus diyorsan ayrica yeni cikan e-500'e bakabilirsin fesyen..
...
ama bence de olympus alma.. cunku lens secenegi cok az.. ve 7-14mm ultra genis aci lensinin fiyati cok yuksek mesela..(14-28mm'ye denk geliyor..)
halbuki diger markalarda kolaylikla ucuza, kaliteli ve ayni araliktaki lensleri bulabilirsin..
ama tabii ki elinde hali hazirda olympus lenslerin varsa, e-500 alman cok mantikli.. ayrica iki lensli kitiyle en ucuza gelen dslr'lardan birisi olympus..
..son olarak, 2x crop faktorunun olmasi, sana telefotoda avantaj saglayacaktir.. diger yandan eger ki doga fotograflari cekmeye merakliysan, genis acida kaybedeceginden zarari olacaktir..(hos, 14-45 veya 14-54 ile birlikte aldigin takdirde, yeterli gelebilir de.. ama 28mm'den daha genis bir aci istedigin takdirde, 1000 pound'u vermen gerekecek.. 7-14 icin..)

 

Tarih: 12 Ocak 2006, 21:57 - İp: 62.***.**2.10
omerbey
omerbey (üye)
İstanbul / Profesyonel Fotoğrafçı

x2 çarpanın bence en önemli dezavantajı depth of field, yani alan derinliği ile alakalı. 100mm eşdeğeri field of view, yani görüş alanı sağlayan objektif, 50mm eşdeğeri alan derinliği sağlayacak.

basit bir deyişle, eşdeğer görünümde, daha çok net alan olacak. yani ne olacak, misal 135mm ile elde edilecek arka plan bluru beraberinde, portresi çekilecek modelinizele bağırarak konuşma gereksinimini doğuracak. üstelik normalde olacağı kadar yakın olamayacak kadraj gereksinimleri yüzünden ve yine tam istediğiniz gibi olmayacak. ki bence full frame olmayan makinelerin en önemli handikapı da budur. geniş açı sıkıntısı değil.

ha ama avantaj da olabilir bu net alan düşkünü insanlar için. 7mm(14mm) ile çok güzel her yeri net olan manzara fotoğrafları çekilebilir.

ama kötü iso hassasiyeti ve x2 çarpan ile iyi bir gündelik fotoğraf makinesi olmaktan çok uzak bence.

 

Tarih: 12 Ocak 2006, 22:35 - İp: 85.***.**4.113
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

yarim saat yazdim yazdim, sayfa kapandi bir anda..
...
omerbey, bildigim kadariyla olympus kameralarda, 50mm'lik lensi dslr'a taktiginda ayni 100mm'lik bir objektif gibi hareket etmektedir.. yani ayni karekteristik ozelliklere sahip olmakta..(yanlisim varsa duzelt..)
o yuzden zaten, olympus dijitalde en uzun 300mm'lik lens var.. ama iste dijital slr'a takildiginda 600mm haline geliyor..
bunun nedeni de sensorun lense daha yakin olmasi sanirim.. tam olarak hatirlayamiyorum nedenlerini ama..
...neyse.. onemli olan, olympus kameralarina takilacak lenslerin hepsinin 17x13mm'lik sensorlere gore imal ediliyor olmasi.. dolayisiyla, ilerde daha fazla megapixel ihtiyaci dogacagindan, olympus'da sonunda, daha buyuk sensor kullanmak zorunda kalacak.. dolayisiyla su anda uretilen hicbir lens kullanilamayacak gelecek dslr'larda..

dslr alinca, lensini cok sonralari da kullanacagini bilmelisin ki o kadar paralari harcayasin, degil mi? ..
ama su da var ki, olympus e500 cok iyi bir dslr ve iki lensli kitiyle cok ucuza geliyor.. eminim bircok kisiyi fazlasiyla tatmin edecektir..

 

Tarih: 13 Ocak 2006, 18:41 - İp: 62.***.**2.10
omerbey
omerbey (üye)
İstanbul / Profesyonel Fotoğrafçı

merhaba dadanagast.

x2 çarpanın sebebi, sensör büyüklüğü ile alakalı. hani full frame filan diyolar ya ondan

lensler normalde 35mm filme göre yapılır. 35mm alanı full frame dir.


bu önceden birilerine göstermek için yaptığım bi görüntü.
bunun ortasına biraz daha küçük bir sensör koyarsan, o da olympusun sensörü olur.

sayılara bakacak olursak:
canon eos 1ds MarkII sensör büyüklüğü: 36x24mm ( 1x çarpan, full frame)
konica minolta 7d sensör büyüklüğü: 23.5x15.7 mm (1.53 çarpan)
olympus e-300 sensör büyüklüğü: 18x13.5mm (2x çarpan.)

olympusun bu kadar grenli olmasının en önemli sebebi de bu zaten. küçük sensör

focal distance farkına gelince. yukarıdaki görüntüye baktığında görüyorsun, düşen görüntü aslında büyük bir daire, sensöre düşen alan da crop alanı oluyor. yani aslında görüntü daha büyük. peki bu ne demek oluyor. şu demek oluyor, 50mm lens taktığında, 50mm alan derinliği özelliklerine sahip oluyorsun, ama görüş alanı 100mm gibi oluyor.

daha basit söyleyeyim, 100mm bir lens ile, güzel bir arka alan netsizliği elde edersin ya, hah. onu 50mm ile elde edemezsin. o etkiyi elde etmek için 100mm lens gerekir. ama bu 100mm lensi ben olympus makineye taktığımda, portre objesinin kafasını değil de, kafasının 1/4 ünü görüyor olacağım. yani field of view değişiyor, depth of field değişmiyor.

umarım açık olmuştur.

 

Tarih: 14 Ocak 2006, 14:38 - İp: 85.***.**4.113
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

http://www.photo.net/equipment/olympus/150f2

http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=00EfX1&tag=200512300912

adreslerine bakabilir misin lutfen omerbey..
aslinda internette bircok sayfa var ayni sekilde olan..
2x crop faktorunu sadece sensor boyutunu ele alarak dusunursek, hata yapmis oluyoruz omerbey..
yoksa anlattigin, sensor buyuklugune bagli olarak degisen field-of-view degerlerini biliyorum.. (tabii bilmeyenler icin tekrar gosterdigin icin tesekkurler..)

ama iste bu standardin en buyuk eksigi, daha fazla pixel isteyen musteriyi tatmin edemeyecegi bir sure sonrasinda.. cunku bu standarda uygun olarak uretilen lensleri, daha buyuk sensorlerle kullanamayacak kimse.. boylelikle o kadar yapilmis lens masraflari bosa gidecek.. tabii ki bosa gitme tanimini, uzun sureye istinaden yapiyorum.. yoksa tabii ki su anda kazanilacak fayda ayni kalir..

bu arada crop faktorune bagli olarak degisen field-of-view'i asagidaki resimden de gorebilir herkes..

 

Tarih: 14 Ocak 2006, 15:05 - İp: 62.***.**2.10
omerbey
omerbey (üye)
İstanbul / Profesyonel Fotoğrafçı

sayfalara baktım, ne anlamam gerektiğini anlayamadım.

önemli yerleri burada tekrar edersen sevinirim.

x2 crop için diğer kıstas nedir onu da öğrenmek isterim.

 

Tarih: 14 Ocak 2006, 18:49 - İp: 85.***.**4.113
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

"Olympus use a 2x multiplier to comaper their lenses with standard 35mm full frame lenses (the 1D uses 1.3x, the 10D 1.6x, the D100 1.5x etc.), though since the aspect ratio is different the "effective multiplier" really depends on your final crop if you're comparing with 35mm.
Olympus describe their 150/2 lens as being equivalent to a 300/2 lens on a 35mm camera, and in terms of angle of view this is correct. Thus the term "2x multiplier". You can also look on this as a 2x crop of course. If you shot with a 1Ds (or a full frame 35mm film camera) and cropped the image by a factor of two, you'd also get a "2x multiplier" effect - though you'd have less pixles than the E1 offers. Just something to bear in mind."
yani sonucta 150mm f/2 lensleri 300mm'dir dijital slr ile kullanildiginda.. olympus'un lens sistemi tamamen dijital icin optimize edilmis.. o yuzden mesela, en yuksek telephoto lensi 300mm olan.. bir 600mm olani yok.. cunku 300mm olani aslinda 600mm'ye denk gelmektedir..


"I was awestruck by the comments Mr. Atkins had regarding the Olympus E-1 and its lenses. This type of article misleads the photographic community about the 4/3 concept and its matching Olympus offering. The E-1 is a new system! It is not comparable with DSLR equipment based on the 35mm format. Mr. Atkins incorrectly states that Olympus uses a 2x multiplier to "compare" their lenses to 35mm lenses when in fact they are using this as a TRANSLATION (note: field of view should be used as the standard in digital photography to eliminate this confusion). Multipliers are only required when 35mm lenses are attached to cameras utilizing APS sized sensors.



For example, consumer based digital cameras do not have a crop factor or multiplier. Why is that? It is generally accepted throughout the photographic community that this equipment is "different" from DSLRs while DSLRs themselves must remain somehow tied to the 35mm format. This situation has been ingrained in the minds of photographers because most manufacturers are attempting to retain customers through backwards compatibility. Olympus has broken this mold with the 4/3 format (and I will not take this opportunity to explain its benefits in order to stay on topic). To reiterate, no reviewer has ever stated that if you "shot" with a 1Ds and cropped the image by a factor of four, you also get a "4x multiplier" effect, although less pixels than the Sony F828. The Olympus E-1 and its lenses should be measured on its merits alone and not twisted into some sort of 35mm comparison.



To add insult to injury, Mr. Atkins compares the cost of the Olympus 300/2.8 to the Nikon 300/2.8. The FOV is entirely different and thus the final resulting photograph will be different as well. To use the Sony F828 as an example again, shall we compare its 7.1-51mm built in lens to the Nikon 35mm equivalent? Of course not. Let's please stop comparing DSLRs to 35mm equipment. Lenses remain the only tie DSLRs have to the 35mm format and those lenses are being underutilized due to the crop factor required to make digital photography with DSLRs affordable. The Four Thirds format changes the rules and don't you forget it."

"Olympus recognize the multiplier/crop factor concept in describing their lens as (and these are their words, not mine) "...The new Zuiko Digital 150mm F2.0 (equivalent to 300mm on a 35mm film camera)..., obviously refering to the 2x multiplier/crop factor compared to 35mm. They then go on to comment on the ... previously introduced Zuiko Digital 300mm (600mm) F2.8..., again making reference to the 2x multipler/crop factor.



...Mr. Atkins compares the cost of the Olympus 300/2.8 to the Nikon 300/2.8... yes, indeed I do. A 300/2.8 is a 300/2.8 is a 300/2.8. It's not an "equivalent" 300mm f2.8 lens, it's an actual 300mm f2.8 lens. Same focal length, same relative aperture, same physical aperture (107mm front element) The Olympus lens has to cover a much smaller image circle - 1.4x smal

 

Tarih: 14 Ocak 2006, 19:14 - İp: 62.***.**2.10
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

http://www.olympus-esystem.com/dea/products/lens/35-100_20/index.html
adresine bak lutfen.. neden olympus sence, 70-200 satmak yerine 35-100 satmaktadir?
cunku zuiko digital lens teknolojsii tamamen olympus digital icin yapiliyor..

http://www.stevesforums.com/forums/view_topic.php?id=38769&forum_id=36&page=2

adresine de bakacak olursan, konusmada crop olmadigini biri belirtmis.. cunku crop degil.. lens dizayni ona gore yapiliyor..

 

Tarih: 14 Ocak 2006, 19:40 - İp: 62.***.**2.10