burcuery
burcuery (üye)
Ankara / Firma

Kararsızım

slm arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim.
bir arkadaşım canon 400d alıp lens olrak da tamron 28-75 mm. f2.8 objektif almamı söyledi tablo çekimim için, bütçe olarak da daha uygun olur dedi. 40d ye göre... Sizde bu lens ve bu makina benim işimi görür mü?

Tarih: 9 Haziran 2008, 09:44 - İp: 88.***.**0.225
gorbi67
gorbi67 (Objektif)
İstanbul / Amatör

Şu işin sırrını bana öğretmediniz neyse....Kolaygelsin size selamlar,saygılar.

 

Tarih: 9 Haziran 2008, 17:17 - İp: 88.***.**6.92
gorbi67
gorbi67 (Objektif)
İstanbul / Amatör

Tamron 28-75 mm fotoları ve diğer lensler.Burası size fikir olsun.

http://pixel-peeper.com/lenses/?lens=6&perpage=12&focal_min=none&focal_max=none&aperture_min=none&aperture_max=none&res=3

 

Tarih: 9 Haziran 2008, 18:01 - İp: 88.***.**6.92
burcuery
burcuery (üye)
Ankara / Firma

tablo çekimini işim gereği yapacağım.
matbaamız var ve ressamlarla çalışıyorum tabloların fotoğraflarını çekip katalog basıyorum. Bu amaçla kullanacağım. Daha önce iki fotoğrafçı ile çalıştım. ikisi de güneş ışığında çekim yaptı. yaklaşık 1-2 metre mesafeden güzel çıktı çekimler renkler falan da iyi çıkıyor gün ışığında, gerçi ben tek tek bilgisayarda da renk ayarını yapıyorum. Fotoğrafçıya çok para verdim şu 5 ay içinde o yüzden de alıp kendim çekmek istiyorum. Lens için hala kafam karışık bu lensi kullanamazmıyım ben sonuç kötü mü olur?

 

Tarih: 9 Haziran 2008, 18:08 - İp: 88.***.**5.114
antika
antika (üye)
İstanbul / Meraklı

Normal şartlar altında köşelerdeki netlik kaybı ve kararma önemsizdir. İyi fotografçı dikkati merkeze yerleştirdiği konudan uzaklaştıracak köşelerdeki fazladan detayı istemez zaten.

Fakat burada mesele resimleri kataloğa aktarmak, köşesi sağı heryeri aynı aydınlıkta ve keskinlikte olmalı, üstelik optik eğilmeler bükülmeler (distorsiyon) de kabul edilemez.

Köşelerdeki kararma (vignetting) ve bulanıklaşmayı önlemek için en iyi çare aperatürü 1-2 stop kararmaktır, tabii ışık yeterliyse.

Distorsiyonu Photoshop veya Gimp ile düzeltimek çoğunlukla mümkün. Fakat, seri iş yapıyorsanız, her allahın günü en 20-30 tabloyu PS'de edit etmek gerçekten işin sonunda acı veren angaryaya dönüşebilir. Dolayısı ile en iyi strateji fotografı çekim aşamasındayken adam gibi çekmek.

Geniş açı lensler distorsiyona daha meyillidir, distorsiyon yapyanı da tuzlu olmaya meyillidir.

Üç boyutlu cisimler uzaktan daha güzel gözükür, perspektif daha nötrdür, dolayısıyla büyük fokal uzunluk iyidir. Hani gelecekte resmin yanına heykel falanda eklenecekse, bu önemli bir bilgi. Büyük fokal uzunluklu objektiflerde distorsiyon daha kontrol altındadır, geniş açıya nispeten daha ucuza.

Ayrıca özellikle büyük tabloların görüntülenmesinde makinayı merkezi dik gelecek şekilde yükseğee konumlandırmak mümkün olmayabilir. En dik açıyı yakalamak için yapılacak en iyi şey resimden uzaklaşmaktır.

Mekanın dar olmasından dolayı resimden her zaman uzaklaşmak mümkün değil, bu durumda geniş açı kaçınılmaz oluyor tabii.

Zoom olmayan objektifler daha ışık geçirgendir, yani 1-2 stop kapatılsa bile yeterli ışık alırlar. Sabit bir fokal uzunluğa göre özellik tasarlandıkları için pek distorsiyon yapmazlar. Daha basit oldukları için distorsiyon, vignetting, keskinlik vs. her açıdan zoom lenslerden daha iyi görüntü verirler ve daha hafiftirler.

Bu bilgiler ışığında ben olsam 3 adet prime (zoom olmayan) lens edinirdim. 28-mm , 50mm , 100+mm .

Malumunuz ışık en önemli ayrıntı. Özellikle kış aylarında günışığı pek elinizin altında olmayacak. Makinanın üzerindeki flaş muhtemelen parlama yapacaktır. Şimdi birileri çıkıp "polarize filtre" falan diyecek, boşverin. Esas olay aydınlatma. Size yumuşak ışık sağlayacak portatif aydınlatma lazım. En portatif çözüm tavandan ışığı yansıtabilen kaliteli bir flaş ünitesi edinmek. Heykel gibi 3 boyutlu cisimler için 2 adet wireless flaş ünitesi edinmek. Tabii bütün bunlar flaşlı çekime izin varsa geçerli.


#antika' tarafından 09.06.2008 20:16:41 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 9 Haziran 2008, 19:57 - İp: 85.***.**5.140