bersoz
bersoz (üye)
İstanbul / Amatör

Hayyam Pasajı...

Merhaba arkadaşlar.

Yarın Hayyam pasajına gidip çanta,üç ayak vs. gibi birçok aksesuar
alacağım fakat daha önce hiç gitmedim.
Acaba ufak bir tarif ve güvenilir mağza ismi verecek kadar vakiti olan
varsa yardımlarını bekliyorum...
Mağaza ismi reklama girer diyen olursa özel mail yollayabilir.

Şimdiden teşekkürler herkes yeni yılda herşeyin en hayırlısını diliyorum...

Tarih: 2 Ocak 2009, 11:37 - İp: 212.***.**3.251
t_yaman
t_yaman (üye)
İzmir / Amatör

Ne almanız gerektiğini ve ne kadara almanız gerektiğini siz bileceksiniz.Zincir mağazaların çoğunda firmaların kendi tanıtım elemanları var ve bu elemanlar ürün danışmanı olmadan önce sıkı bir eğitimden geçmektedirler.Bu gibi elemanları örneğin teknosa mağazalarında görebilirsiniz.

Sevgili Burkay;
Hani bunu başkası yazsa olabilir diyeceğim ama siz yazınca inanmadım birden. Hem de Teknosayı örnek vermişsiniz. Sadece şu forumda bile Teknosa elemanlarının bilgisizliği hakkında bir sürü yazı okumuşumdur ki siz sektörün içinde biri olarak çok daha fazlasını duymuş olmanız lazım. Ben bir Teknosa gördüğümde genelde içeri girer ve satıcı elemanlarla konuşurum (özellikle de Cevahirde) ve ben bile azıcık bilgimle adamlarla dalga geçiyorum resmen. Bir tanesine sormuştum DSLR yenine Kompak alırsan ne farkediyorki diye, adam ona bile cevap veremedi desem yeridir. DSLR için "bu daha iyi abi" dedi ancak.

Özellikle Hayyam da uyanık olmak lazım meselesine de hiç katılmıyorum. Hayyamda 5 dükkandan fiyat alın, o ürünün olabilecek fiyatını bulursunuz. Tamam sıfır ve garantili üründe Hayyam avantajlı olmayabilir ona katılırım ama spot ya da ikinci elde bence rakipsiz. Bazen öyle fiyatlara temiz ikinci eller düşüyor ki insanın ağzı açık kalıyor (örnek Pazarbey in spot fiyatına Garantili K20D alımı). İkinci el lens bulma ya da değiş tokuş olanakları da cabası. Analog makinalar hakkındakiavantajlarını zaten saymıyorum bile. Ayrıca Hayyama gittiğinizde bu işe gönül vermiş çok değerli insanlarla tanışmave fikir alışverişi de hiç bir Teknoloji markette olası bir durum değil.

Sony meselesine gelince, bu durum sadece TR de değil tüm dünyada aynı sayılır. Varsa yoksa Canon Nikon. Hayyamda Pentax da fena değil ancak Asla bir Canon Nikon değil tabi. Sony aslında görülmeye başladı az biraz ancak geçenler Bozdağ Resul un eline bir sürü Sony için Sigma lens geçmiş nasıl satarım diye kara kara düşünüyordu. Yani Sony kullanıcısı çoğaldıkça (ki çoğalıyor) Hayyamda da daha güçlü bir konuma gelecektir bence.

Bilemiyorum belki abartılı gelecek size ama bence Hayyam Pasajı bir velinimet. Mesela internetten spot ürün alacağıma biraz daha fazla vererek Hayyamdan ikinci el ya da spot alırım daha iyi. Üstelik bir sorun çıktığında muhattabınız olur.

sn. EOS;
Size birşey sormak istiyorum gerçi biraz konu dışı ama ;
Son zamanlarda Canonlarda sürekli errror 99hatası meselesi var. Nedir ki o mesele?

edit: spot yazacağıma spor yazmışım

#t_yaman' tarafından 04.01.2009 18:52:46 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 4 Ocak 2009, 14:42 - İp: 78.***.**9.67
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

sevgili t yaman,
sitemizde positif ismiyle yazılar yazan Sn Mustafa hoşbakan fujifilmin genel müdürü örneğin onlar tüm fujifilm plazalarda çalışan elemanları bir araya toplayıp bu fotoğraf eğitimini ve makine bilgisini verdiklerini ben biliyorum.
Aynı şeyi canon erkayalarda yapıyor sokaktan geçen hiç kimseyi satış danışmanı olarak iş vermiyorlar önce sözlü olarak konuşuyorlar fotoğrafa ilgisi varsa ondan sonra alıp iyice eğittikten sonra satış sorumlusu yapıyorlar buna da en iyi örnek sevgili furkandır ( eos ) ben çok defasında furkanın bilgisinden yararlanıyorum.
sanırım senin rastladığın eleman kodak ın tanıtım elemanıdır (hiç bir şey bilmediğine göre )

 

Tarih: 4 Ocak 2009, 16:02 - İp: 85.***.**4.70
e0s
e0s (üye)
İstanbul / Reklam Fotoğrafçısı

Merhabalar..

Burkay abinin de dediği gibi bende mağazalar da Canon adına teknik danışmanlık ve ürün tanıtımı yapıyorum.

Aynı zamanda da antikanın da dediği gibi bir çok elektronik marketten yanlış yönlendirilmiş tüketicilere MP in, makina almak için tek geçerli sebep olmadığını anlatmaya çalışıyorum.5MP bir makina 10MP bir makinadan çok daha iyi fotograf çekebilir.

Ama o bahsettiğimiz elemanların bir çoğunu tanırım istanbulda ki piyasada, yada onların bir çoğu beni tanır, bir çok mağazayı gezdiğim için.Özellikle Teknosa dendiği için örnek vereceğim ki geçenler de bir teknosa da LCD tv lere bakıyordum Poineer ın LCD TV si geldimi dedim, poineer LCD üretmiyor Plazma üretiyor, ve akabinde LG Scarlet serisi var düşünürmüsün diyerek direkt elindeki malı satma politikası.Yani Poineer ın LCD üretiminenden haberi yok, olmaya da niyeti yok.Ama Teknosa da şöyle bir durum vardır bölüm elemanı yoktur genelde, her ürünü satabilirler ve genelde de pahalı ürünlere yaklaşan müşterilerin etrafında Köpekbalığı gibi dönerler.Ve bir an önce satışı tamamlayıp bir diğerine geçmek için çabalarlar.Zamanla yarışırlar, ellerinden geldiğince kotalarına artı sağlarlar.Yani kısacası satışı en kısa zaman da bitirmek için bazen sorulanları 3er basamak olarak geçerler.Kısacası kapitalist düzenin parçası olmak.

Aslında herkes para için çalışıyor,bende kesinlikle para için çalışıyorum, olanları da yadırgamıyorum.Ve mağazadaki personelin bu tutumundan haberdar olan firmalar pilot mağazalara müşterilere ürünlerini doğru anlatabilecek eğitimli personel desteği sunuyorlar.Örneklerden biriside benim.Bulunduğum mağaza da eğer ki Canon makinayı ben anlatmamışsam satış sonrası müşteriye, o ürün kesin ve kes ikinci günü geri gelir mağazaya, kullanamadık diye.Yada özelliği yanlış anlatılmıştır, dediğiniz gibi çıkmadı.

Sorun şuki, mağaza personelinin kesinlikle müşteri üzerinde etkisi sizin burada anlattığınız gibidir. Buna defalarca tanık oldum.Ama bunun da sebebi mağaza yönetiminin satış odaklı olmasıdır.En kısa zaman da sat, ve diğer bir müşteriyi kaçırma.

Bu durum da çok zaman olmadığı gibi doğru bir bilgi alışverişi de olmuyor, bununla doğru orantılı olarak ürünlerle ilgili olarak eğitim ikinci planda kalıyor.Aslında firmalar da bunu kapatmaya çalışıp belirli zaman aralıklarında mağaza personellerine eğitimler veriyor ki en azından bizim firmamız veriyor bundan eminim.Ama bunun da çok genel geçer faydası oluyor.Amaç kesinlikle ve kesinlike en hızlı şekilde stmak.

Mağazalar da firma elemanları ile karşılaşırsınız ve firma elemanlarından da dediğimiz tarz da olanıları vardır.Özellikle Samsung,Kodak,Sanyo gibi firmalar genelde hafta sonu yada sürekli çalışması için üniversite ve lise öğrencilerini ajanslar aracılığı ile kiralarlar.Durum: geçen hafta cips standında tanıtım yapan eleman bugün size fotograf makinasını, MP, optik zoom bunları anlatmaya çalışıyor.Sonuç: bugün tartıştığımız konu.

Yani her firma elemanı da, çok bilgi yüklü eğitimli olmuyor.SONY dediğimiz o çok büyük firmanın CANON Erkayalar gibi donanımlı personeli yoktur.Birçok Sony tanıtım elemanını tanımakla birlikte bir çoğuylada arkadaşlığım vardır ki hepsi ajanslara bağlı elemanlardır.Ve SONY deyip satmanın çabasındadırlar.Çünkü bizim insanımız SONY dedin mi alır.

Mağazalar da tezgahta olup işini düzgün yapan eleman sayısı inanın ki çok az.Bizim ülkemizde eğitim her zaman geri planda kalmıştır.Bu her alanda böyledir.

t_yaman
ERR99 kodlu hata bilinmeyen hata, CANON olmayan bir lens ile kulanıldığın da olabiliyor,anakart arızası olabiliyor, ayna yada perde ile ilgili bir takım olabiliyor.Bu hata ile karşılaştığınızda ilk olarak pili takıp çıkarmak gerekir.Sorun devam ederse servisin ürünü kontrol etmesi en doğrusudur.

#e0s' tarafından 04.01.2009 16:15:04 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 4 Ocak 2009, 16:11 - İp: 78.***.**3.59
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

sevgili eos ,
öteki türlü eğer eleman karşısındaki kişiye bildiklerini detaylı olarak anlatsa bu sefer müşteri yemi teknosada yiyor ama yumurtayı internette yumurtluyor..
tanımlama biraz fazla mesleki oldu ama kimse üzerine alınmasın..

 

Tarih: 4 Ocak 2009, 18:03 - İp: 85.***.**4.70
pin_nar
pin_nar (üye)
İstanbul / Amatör

yazılanları okumadan birsey söylemek istiyorm


- kesinlikle alacagınız malzemelerin listesini yapıp tüm dükkanlara fiyat bilgisini sorun.

- tutturabildigine mantıgı coktur bilmiş hayyam esnafının.

- çıkın çevre pasajlara ve dükkanlara bakın. hayyamdan cok daha uyguna bulabilceginiz yerler vardır.



 

Tarih: 4 Ocak 2009, 18:15 - İp: 78.***.**1.73
kurab_canavari
kurab_canavari (üye)
Aydın / Amatör

sayın "burkay"tersi durumdada rezil olunuyor

#remi5861' tarafından 04.01.2009 18:20:59 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 4 Ocak 2009, 18:20 - İp: 88.***.**3.76
t_yaman
t_yaman (üye)
İzmir / Amatör

EOS;
Bilgilendirme için teşekkürler

Sevgili Burkay;
FujiPlaza ya da Erkayalardaki satış elemanlarının eğitimleri konusunda benim de şüphem yok da, Teknosa örneği vermişsiniz benim katılmadığım konu o idi. Aynı duru Vatan bilgisayar için de geçerli. Bir de bu teknoloji marketlerde OS un da belirttiği gibi Canon Nikon Kodak elemanı diye birşeye rastlamadım herkes herşeyi satıyor. Mesela kendi çapımda video kamera araştırması yapmıştım ve 3CCD li mi olmalı ya da CMOS lumu olmalı diye ikilemde kalmıştım. Teknosa daki elemana sorduğumda neden bahsettiğimi bile anlamadı, Sony iyidir filan dedi:-) Oysa Hayyam da rastladığım bir iki kısa film çekme meraklısı kameramana göre bu konuda Canon dan şaşmamam gerektiğine dair öğüt aldım :-)

Ancak, Alacağın ürünü ne fiyata ve hangi özelliklerle alacağını gerçekten de iyi bilmek gerekiyor konusunda sevgili Burkay a sonuna kadar katılıyorum. Çünkü ne alman gerektiğini bilmiyorsan, karşındaki iyi niyetli bile olsa yardımcı olamayabiliyor.

 

Tarih: 4 Ocak 2009, 18:59 - İp: 78.***.**9.67
kadirirkin
kadirirkin (Objektif)
İzmir / Profesyonel Fotoğrafçı

ben bir kere gittim Hayyam pasajına ,çok farklı bir yer bekliyordum ama değilmiş.
özellikle Pentax ekipmanlarına karşı yabancılıkları ve umursamazlıkalrından dolayı açıkcası hoşnut olmadım.
dünyada sadece canon ve nikon satılmadığını benden daha iyi biliyor olmalarını isterdim.
2 tane manuel lens satmak istedim,çöp muamelesi gördü.
ticaretse ticaret bende paramı ağaçtan toplamıyorum.
2 .el satarkende onlar bize destek olsunlar.

teknoloji mağazaları konusuna gelince.
teknosa gibi yerlerde her tür ürün konusunda zayıflar.
ben alışveriş yapmadan önce internette araştırırım,bilgi sahibi olmadan gitmem.
ama o işi yapan insanlar ne yazık ki araştırma gerei bile duymamışlar.

vatan bilgisayara pentaxk10d sormuşum,resmen küçümseyip nikon d40 ondan çok daha iyi bunu alın dediler.
hoşnut olmadığım şey bir model soruyorsam onun hakkında yorum yapılsın diğer bir şey önerilmesin.

aynı konu gıda ürünlerinde de var,hiç profesyonel olmayan bir çalışma şekli.
tansaş ta ikbal sucuğu soruyorum her hafta ,inatla onlar bana namet,polonez önerirler.ben de inatla her hafta soruyorum. kaç kere kavga ettim.
her yerde aynı hikaye

 

Tarih: 4 Ocak 2009, 19:21 - İp: 88.***.**0.97
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma


marketten salça alırken fiyatına bakıp alırsan yanılırsın gramajına bakıp alırsan gene yanılırsın.Bakman gereken salçanın brix değeridir.Yani kuru madde oranı brix değeri 18-22 olanlar kalitesis salçadır ama brix değeri 28-30 olanlar kalitelidir çünkü kuru madde oranı yüksektir.
Çoğu kişi bulaşık makinesine parlatıcı alır oysa kendi eliyle kendini zehirlediğini bilmez.Maksat bardaklar parlak dursun
Kreşe giden küçük çocuklarımıza mutlaka kışın saf yün fanila giydirmeliyiz çünkü saf yün fanila diğer fanilalar gibi çocuğu terletmez ter de çocuk üzerinde kurumadığı için çocuk hastalanmaz.O nedenle çocuklarınıza kış aylarında yün fanila giydirin

Ben bilginin kutsallığına inanırım..Bilerek almak bilerek seçmek ..bilerek kullanmak..bilerek bilmek..


 

Tarih: 4 Ocak 2009, 23:58 - İp: 85.***.**4.70
alevalev
alevalev (üye)
İzmir / Amatör

fasid daire ) hayyamcılar - marketçiler ikiye yarılmış ben de burda gülmekten yarıldım. yahu bugune bugun hangi elektronik konusunda kim aldatılmamış hele hele dijital makıne gibi bir sektörde tufalanmamak elde değil. hayyam a gidersin kurtadam seni hüter, markete gidersin dijital makineden daha dijital satış elemanı seni üter

hepimiz elektronik mühendisiyiz ) )

 

Tarih: 5 Ocak 2009, 00:20 - İp: 88.***.**0.156