renovatio
renovatio (üye)
İstanbul / Amatör

D50 mi D70s Mi

arkadaaşlar yardımcı olursanız sevinirim kimi yerde d 50 daha iyi deniyor kimi yerde d70s daha üstün deniyor özellik bakımından d70s daha üstün biliyorum ama resim kalitesi yönünden d50 daha iyi geldi gözüme. Siz hangisini tercih edersiniz? neden? teşekkürler....

Tarih: 13 Ocak 2006, 23:41 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

renovatio merhaba..
aralarinda cok az farkliliklar var.. ve eger ki o azicik farkliliklar senin icin "olmazsa olmaz" ozellikler degilse, kesinlikle daha hesapli olan d50'yi al..
aralarindaki fiyat farkina da bir tane daha lens alabilirsin kendine..
..ayrica d50'nin fotograflarini daha cok begenmissin.. dolayisiyla d50 almazsan ve ilerde her kotu fotograf cekisinde, hatayi d70s'e de verebilirsin..
isin sakasi o tabii..
ve herseyden onemlisi sen hangisini secersin o onemlidir.. her ikisini de al eline ve hangisi icin: "iste benim makinem" diyorsan onu al cik dukkandan..

cunku birbirine cok yakin ozelligi olan iki dslr d50 ile d70s.. biri birinden 20s daha fazla ama, bu fazlalik bir cogumuz icin sadece fiyat fazlaligindan baska bir anlam tasimiyor..

simdiden d50'ni gule gule kullan renovatio..

Tarih: 14 Ocak 2006, 02:54 - İp: 62.***.**2.10
concon
concon (üye)
Ankara / Meraklı

20s ne üstad.

Tarih: 14 Ocak 2006, 03:37 - İp: 195.***.**7.26
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

d70s-d50=20s concon..
(yoksa ciddi ciddi mi sordun concon? o zaman durum tabii ki degisir.. )

Tarih: 14 Ocak 2006, 11:45 - İp: 62.***.**2.10
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

ken rockwell'in web sitesinde yazan:

"COMPARED TO D70 and D70s

Feel free to skip ahead to the summary if you don't really care about the explicit details. You won't be missing anything unless you really sweat about details.

The D50 improves on the D70 and D70s by:

1.) Adjusting ISO directly in full stops, not cumbersome thirds.

2.) Self timer and remote control options are now set with their own button instead of through the drive mode control. (You lose the meter mode button to get this.) This is the washed-out button in my photo of the top of the D50.

3.) New AF-A mode automatically selects AF-S or AF-C modes for you. You may still select the AF-S and AF-C modes just like the D70 and D70s. There's no icon displayed for this mode since the LCD which would display this new mode is simply the LCD from the D70 and D70s which has no such icon. This is an advantage for tyros for whom the D50 is designed and transparent to serious photographers.

4.) A new default ISO control mode has the camera choose the ISO in the scene modes. You can turn this off to set your own ISO in the scene modes which is how previous cameras worked. The Auto ISO function is also available as with the D70 and D70s. See pages 91 - 92 of the manual for more. This is an advantage for my mom for whom the D50 is designed and transparent to photographers.

5.) Cutesy in-camera ability to copy and resize photos for email to 640 x 480, 240 x 320 and 160 x 120 pixels.

6.) Lower Price.

7.) Less Weight.

8.) Smaller size.

What's missing compared to the D70 and D70s that I'd miss a little:

1.) No White Balance fine-tuning. You can do this through bracketing, but that's cumbersome. If you care about this as I do get the D70s; 99% of people will never miss this.

2.) No front (secondary) command dial. That's OK, the D50 also lacks the WB fine tuning you adjusted with this dial. To adjust the aperture in manual exposure you hold the aperture button (same as the exposure compensation button) while turning the command dial. I prefer this in A and S modes since I never can remember which knob to turn on my D70; on the D50 it's always the one command dial that does it.

3.) No ability to use the built-in flash for remote control of external flash. To do this you'd need to buy an SU-800 or SB-800 for a few hundred dollars, which makes no sense. If you use this feature (I do) just get a D70 or D70s. I have a whole page explaining this here.

4.) No viewfinder grid. I would miss this, most people won't.

5.) SD vs. CF memory cards. Again, better for a tyro whose point-and-shoot probably took these. Bad for pros since we all have pockets full of CF cards, in fact, for a pro the price difference between the D50 and D70s is about the price of a few new SD cards.

6.) No ability to set the lowest shutter speed used with flash in P and A modes. I do set my camera to 1/15 or 1/8 instead of the usual defaults of about 1/60.

7.) No AF area selector lock button. I rarely use this and it bugs me when I do, so no big deal.

8.) Won't work with MS-D70 battery holder for disposable CR2 batteries. Even though the D50 uses the same EN-EL3 rechargeable, there is a pin on the MS-D70 that corresponds to a hole in the D70 and D70s. To jam it into the D50 you'd have to take a pair of dykes to the MS-D70, but don't do that since the MS-D70 puts out a higher voltage than the EN-EL3 for which the D70 and D70s can compensate and the D50 can't. The EN-EL3 makes 7.4V while the MS-D70 pumps out 9V. I do keep an MS-D70 in my bag if my rechargeable ever dies on me, which has never happened in over a year of use.

9.) 2.5 FPS compared to D70's and D70s' 3 FPS.

10.) No prophylactic LCD cover. I suggest using a conventional stick-on one cut to size like these here so you simply may replace the cover, and not the camera, when you scratch it up.

11.) No illumination of top numeric LCD panel. In the dark use the menus and see them on the rear color

Tarih: 14 Ocak 2006, 11:51 - İp: 62.***.**2.10
concon
concon (üye)
Ankara / Meraklı

"d70s-d50=20s concon.. "

Valla makineydi, lenst,i derken o kadar çok şey okudum ki kafam sı-ulanmaya başladı. Bu arada beni iyi güldürdün; allah ta seni güldürsün.

Tarih: 14 Ocak 2006, 18:05 - İp: 195.***.**7.26
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

sen daha dur, yeni basladin..

Tarih: 14 Ocak 2006, 19:24 - İp: 62.***.**2.10
ilinsor
ilinsor (üye)
Ankara / Amatör

Selam
Ben D70s almayı düşünüyordum ancak Ankara da malesef yok... Yalçınlarda 8 kişilik bir sıra var D70s için (ben dahil)
Başka yerlere de baktım Aydınlar, Tripod... malesef ithalatcı firmayla ilgili bir problemmiş, Yalçınların İstanbul merkez de bile üç adet body kalmış (hepsinin sahibi belli). Dolayısiyle benim bu makineyi bulma şansımım %20 olduğunu söyledi yalçınlardaki görevli arkadaş -yani önümüzdeki iki ay içerisinde-
Sonra kit fiyatlarını inceledim ve D50 almaya karar verdim (yani karar vermiş gibiyim) çünkü D50 nin fiyatı bir hayli düşmüş yanlış hatırlamıyorsam, bayramdan önce D50 tercih etmememin en büyük sebebi fiyatının neredeyse D70 ile aynı olmasıydı.. Şimdi şöyle bir sorum olacak bayramdan önce ilk tercihim şu kit di;

NIKON D70S BODY - AF-S DX 18-70mm Lens - AF 70-300mm G LENS ile KİT

Şimdiyse şu kiti almayı düşünüyorum;

NIKON D50 - DX 18-55 mm LENS - AF 70-300mm G LENS ile KİT

Arada yaklaşık 600 milyonluk bir fark var, bu farkda lensin rolü nedir?? bu 18-55mm lens için bir kaç yerde olumsuz yorumlar okudum, bir amatör olarak bu farkı ben hissedebilirmiyim (AF-S DX 18-70mm Lens ile arasındaki farkı - sadece görüntü kalitesinden bahsediyorum odakdan değil) Malesef D50 için DX 18-55 mm LENS tek tercihim çünkü ayırttığım Body nin kutusundan çıkıyor..
Beni bu lens konusunda aydınlatabilirmisiniz... Bir de D50 nin lcd için cover bulmak mümkünmüdür??

#ilinsor' tarafyndan 14.01.2006 21:51:04 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 14 Ocak 2006, 21:37 - İp: 85.***.**5.152
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

ilinsor bana mi sordun bilemiyorum ama kendimce, yorumumu yapmak isterim..
oncelikle d50 ile d70s'i ayni fiyata satma cilginligini nasil gosterdiler, hala guluyorum dogrusu..
neyse.. bizim burada, birinin body fiyati 400 pound, digerinin 600 pound..
18-70mm lensi daha bir kaliteli gibi hissedilse de her ikisinin de isaretleri falan ayni.. ikisi de DX lensi ve ikisi de G serisi.. ama 18-70mm lensi, biraz daha hizli bir lens.. (f/3.5-4.5)
acikcasi fiyatlari arasinda sadece 20 pound var burada.. yani bircogunun soyledigi gibi aralarinda cok buyuk farkliligin olduguna inanmiyorum..
18-55'i bence gonul rahatligiyla alabilirsin.,.
70-300 G'yi ise ben olsaydim almazdim.. cunku bir dergide gordugum karsilastirmada, sigma'nin 70-300 apo'su 70-300 ED'den bile daha kaliteli diye belirtilmisti.. ve 70-300 apo'nun fiyati, 70-300 G ile hemen hemen ayni..
ben senin yerinde olsaydim, 70-300 apo alirdim ikinci lens olarak..
bu arada nikon alacaginiz icin, canon'un 70-300 IS lensi gibi nimetlerinden de yararlanamayacaksiniz.. tabii ki sizler bilirsiniz..

Tarih: 14 Ocak 2006, 22:14 - İp: 62.***.**2.10
ilinsor
ilinsor (üye)
Ankara / Amatör

Cevap için teşekkürler Dadanagast
Aslında benim için nikondan sonra ikinci aday 350D ama bilemiyorum.. İki makineyide inceledim nikonlara daha bir ısındım ele oturuşu görüntüsü, bunlar çok önemli olmasada kararımı etkiliyor galiba, bir nevi içim ısındı diyelim.. Ayrıca 350D de oldukca pahalı yine yaklaşık 500 - 600 milyon fark var arada.. Neyse nihayi kararımı pazartesi verip makinayı alıcam ama hala net karar veremedim.. Sigma lens fiyatlarını öğrenememiştim Ankara da Makina obj. vs. bulmak oldukca zor.. Ama imkanım olursa ve nikon alırsam sigmayı tercih edeceğim, gerçi yalçınlarda yoktu sordum bugün sigma 70-300mm yi.. belki objektifi farklı bir yerden alırım..

Tarih: 14 Ocak 2006, 22:40 - İp: 85.***.**5.152
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

ilinsor tabii ki icinin isinmasi cok daha onemli.. ama dslr alirken, bence hangi lensleri kullanacagini iyice dusun.. tabii ki birkac lensden otesine gecmeyeceksen, hicbiri aslinda farkli degil..
canon'un bircok harika objektifi var ekonomik fiyata satilan.. mesela, 17-40 f/4 L gibi.. veya 70-200 f/4 L gibi.. yeni cikan 24-105 f/4 L.. f/4 L serisinin butun objektifleri, 1000'lerce pound'a satilan objektiflerin optik kalitesine sahip.. ama fiyatlari 500 pound'lar seviyelerinde..
tabii ki bu fiyatlar da cok yuksekler...

Tarih: 14 Ocak 2006, 22:46 - İp: 62.***.**2.10