aspendos
aspendos
üye
(Amatör)
Ankara

D Makina Alacağım Görüşleriniz

Değerli Arkadaşlar,
Alacağım makina konusunda yaptığım araştırmalar kafamı iyice karıştırdı.Örneğin; dpreview sitesinde yaptığım incelemelerde,araştırdığım bir makina için biri "ne harika şey bu" derken bir diğeri "ben böyle makinanın içine.." diye görüş bildiriyor.
Bu nedenle aşağıda belirttiğim özellikleri karşılayacak makina konusunda yardıcı olmanızı rica ediyorum:
1) Genelde açık havada çalışıyorum
2) Bina ve manzara ağırlıklı çalışıyorum.Ama bu iç mekanda çalışmıyorum ,demek değil.
3) Zoom çokça gerekiyor
4) Yazdığım yazılar eşliğinde fotolarım basılıyor
5) Fotolarım ebat olarak max. A3 ebadında basılabiliyor. Daha büyük ebada ihtiyac duymuyorum.
Bu özelliklere göre: DSLR mi,DSLR_benzer mi uygun olur?DSLR de Canon 350/Opympus 500 mi, DSLR-benzerde de Fuji 9500/Panaconic 30 mu uygundur?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

 

Tarih: 6 Nisan 2006, 14:03 - İp: yok
Cevapla
mehmetklyr
mehmetklyr
üye
(Amatör)
Istanbul

Arkadaşın saydığın kriterlerde DSlr alacak olursan yüksek zoom için yeni bir objektif alman gerekir. Bana kalırsa senin Slr_like bir makine alman gerekli. Fuji S9500 öneririm... Hem çekim kalitesi çok iyi hemde 10x optik zoom var...

 

Tarih: 6 Nisan 2006, 14:10 - İp: 212.***.**9.111
mehmetklyr
mehmetklyr
üye
(Amatör)
Istanbul

Ayrıca objektifi alırım DSlr alcam dersen kesinlikle Nikon D50 al... 350d body olarak biraz küçük. Rahat kavrayamıyosun... Ama D50 de böle bi sorun yok...

 

Tarih: 6 Nisan 2006, 14:12 - İp: 212.***.**9.111
osmanlı
osmanlı
üye
(Amatör)
İzmir

14-45 ve 40-150 mm olmak üzere 2 adet objektif ile kit halinde satılabilen Olympus E-500 modeli işinizi fazlasıyla görecektir.Fiyatı ise 1600 ytl civarında diye sormuştum İzmirde bir mağazaya.Canon'da böyle iki objektif ile daha pahalıya gelecektir.Ancak çalışma alanınızdaki binalar,inşaat ise DSLR makinalardaki sensöre toz kaçma meselesini de göz ardı etmemek gerek.E-500 modelinde sarsıntı özelliği var.Bu özellik siz makinayı her açtığınızda devreye girerek obj.üzerinde bulunan tozları saniyede inanılmaz sayıda titreşim yaparak silkeliyor.Bana kalırsa kaçırmadan alın.İyi bir model...

 

Tarih: 6 Nisan 2006, 17:21 - İp: 85.***.**2.34
k.etkisi
k.etkisi
üye
(Amatör)
Istanbul

osmanlı arkadasım bende bir ara dusundum olimpus 500u fekat ebni vargecirdiler.. eos 350 al daha iyi dediler ama niye dediler bi turlu anlayamadim bunu diyenler ege universitesinde hocalık yapıyolar iletişim fakultesinde bir bildikleri vardir diye dusundum(kardesim orda okuyo ve d70s kullanıyo oradan biliyorum) bencede harika bi makine neden olumsuz düsünülüyo? cift lens veriyo ve lensleri fena diil ? bilgilendirirsen sevinirim

 

Tarih: 6 Nisan 2006, 23:21 - İp: 85.***.**2.242
mehmetklyr
mehmetklyr
üye
(Amatör)
Istanbul

Arkadaşlar bu yazacaklarım kendi düşüncemdir... Ben oldum olası olympus makinelere ısınamadım.. Tamam kalitesi tartışılmaz ama çok tipsiz makineler yapıyorlar bence. Yani göze hitap eden bi yanı yok aletlerin. Mesela c8080... Teyzemişn oğlunda var. 50-60 kare çektim. Tek kelimeyle mükemmel çekiyo alet ama tipsiz... Daha böle çok makinesi var oympusun... Sırf bu sebepten hiç bir zaman olympus düşünmedim düşüneceğimide sanmıyorum... Tekrar ediyorum olympusun kalitesi tartışılmaz...

 

Tarih: 6 Nisan 2006, 23:29 - İp: 88.***.**7.65
osmanlı
osmanlı
üye
(Amatör)
İzmir

Sevgili kelebek etkisi,olympus E500 ün kötü özelliği aklıma gelen 2x fokal çarpan olması.Bu sebepten kırılmanın olma ihtimali 1.5x lere göre fazla diye duymuştum.Birde geniş açıda sorun yaratıyormuş.Örneğin Canon 350D modelinde 1.5x çarpan ile olympusun 14mm deki değerini canon'a uydursak 21mm gibi çok geniş bir açı sunarken aynı olay olympus'da 28 mm gibi normal geniş açı sunuyor.Ancak olympus telede durumu kendi lehine çeviriyor.
Sevgili mehmetklyr senin dediğini katılmakla birlikte bu E-500 aynen body olarak Eos 350D'nin kopyası.Hatta dergideki incelemesinde de test eden bu benzerliğe dikkat çekmiş.

 

Tarih: 7 Nisan 2006, 00:03 - İp: 85.***.**6.129
Sayfa(lar): 1

İlgili Olabilecek Konular
Gönderen
Cevap
Okunma
Son Gönderim
mete007
10
678
23 Eki. 2018, 16:52
toprakfoto
prodersler
0
166
22 Eki. 2018, 19:55
prodersler
the_wall
3
377
20 Eki. 2018, 00:44
ertugrulkoca
prodersler
0
824
19 Eki. 2018, 14:36
prodersler
hypher
2
1013
19 Eki. 2018, 02:10
the_photgrpher
omaryayla
1
1466
18 Eki. 2018, 23:01
nedim_yildiz
Nikon Özel Teknik Sevis
» Fotoğrafça
"histogrami Saga Daya" Teknigi
jugglerSelam,      Siteden uzun zaman ayri kaldim, hem trafigi cogalmis, hem de bilgi veren bir suru fotografci arkadas var, hepsinin eline saglik.      Bir tane de ben yazayim, bilmiyorum daha once yazildi mi ama, yazilmamissa isinize yarayabilir.    &n...
Devamı »
» Bizi Takip Edin!
Aktif Üye / Ziyaretçi
yasarsah, muay, (2)