nigne
nigne (üye)
İstanbul / Amatör

Colormetreli Makina

merhaba arkadaşlar,
dogru rengi yakalayabilmek için, bilmemiz gereken renk ısısını ölçen fotograf makinesi varmıdır. yani pozometre gibi makinenin içinde colormetresi olan makineler.

muhabbetle kalın

Tarih: 12 Şubat 2006, 23:20 - İp: yok
nigne
nigne (üye)
İstanbul / Amatör

merhaba,
mffoto ve mete007 ilginiz ve bilgileriniz için çok teşekkür ederim. sağolun.

 

Tarih: 13 Şubat 2006, 21:08 - İp: 85.***.**5.85
bresson
bresson (üye)
İstanbul / Reklam Fotoğrafçısı

merhaba arkadaşlar

burda bi anlam kargaşası var %18 gri kart awb ayarlamaz. gerçek pozlama degerini verir . makina tam pozlamıyı %18 gri tonu üzerinden yaptıgı için bu degeri baz alarak beyazı genelden -18 ile bulur ve tamamen manuel çekimlerde ve çok uç noktalarda çalışılcagı zaman kullanılır . beyaz masa üstünde siyah kültablası gibi .. gri %18 kart 10 yılı aşkındır kullanılıyor o zaman awb mi vardı . %18 gri kart tam pozlamıyı verir ve vizörden ekran tamamiyle gri kartı görecek şekilde yaklaşılır. wb ı kelvin derecelerini bilerek girmek en mantıklı olandır. tabi dogru dereceleri bilmek gerekir. verdiginiz link yaklaşık ama dogru degil florasan tamamiyle yanlış bu arada gözün görebildi en düşük ışık en düşük kelvin kızgın demirdir.. saygılar..

 

Tarih: 14 Şubat 2006, 01:46 - İp: 85.***.**6.128
juggler
juggler (üye)
Ankara / Doğa Fotoğrafçısı

Zamanında beyaz dengesi icin aşağıdaki gibi bir dokuman hazırlamıştım:

Tıklayın

 

Tarih: 14 Şubat 2006, 10:49 - İp: 213.***.**3.82
nigne
nigne (üye)
İstanbul / Amatör

jugler merhaba,
teşekkür ederim, sizin melih bey olduğunuzu yeni ögrendim, çalışmalarınız fotografçılık ögrenimimde ki temel dökümanlardandır.
sağolun, bu vesile ile teşekkür etmek istedim.
hoşçakalın

 

Tarih: 14 Şubat 2006, 11:23 - İp: 81.***.**2.104
fdemirhan
fdemirhan (üye)
İstanbul / Amatör

Merhaba,
Melih beyin sitesindeki bilgiler gayet doyurucu, farketseydim oradan alıntı yapardım, veya link veriridim.
Sanırım arkadaşın sorusu için yazacak başka şey yok.

Bundan sonra yazacaklarım belki fazla detay, okumasanızda olur. Sn. Bresson için yazıyorum.

Sn. Bresson, kavram kargaşası için diyecek şeyim yok. Ancak veriğim linkte floresan lamba değerinde hata olduğunu ve görülebilir ışık şiddetinde yanlış bilgi verdiğimi belirtmişsiniz.
Linkte floresan için 4000-5000 K veriliyor. Çok özel lambalardan bahsetmiyorsanız bu bilgi doğrudur. Birçok internet sitesinde (üniversiteler dahil) bu değerler var. Elimdeki CANON EOS 5D kullanıcı kitabındada floresan için verilen değer 4000K (s 61, bu kitabı Canon sitesnden indirebilirsiniz.)
Görülebilir (insan gözüyle) Black body ısısı için bir alıntı yapıyorum
http://www.techmind.org/colour/coltemp.html

It is well known that when an object, such as a lump of metal, is heated, it glows; first a dull red, then as it becomes hotter, a brighter red, then bright orange, then a brilliant white. Although the brightness varies from one material to another, the colour (strictly spectral distribution) of the glow is essentially universal for all materials, and depends only on the temperature. In the idealised case, this is known as 'black body' or 'cavity' radiation, and is described by Planck's Radiation Law:
Spectral energy density, U(λ,T) = 8πhcλ-5 / ( ehc/λkT-1 )
where
λ is the wavelength, in metres
T is the temperature in Kelvin (add 273 degrees to Celcius temperatures to get Kelvin)
h = 6.626×10-34 J·s [Planck's constant]
k = 1.381×10-23 J·K-1 [Boltzmann's constant]
c = 3.0×108 m·s-1 [speed of light]
For any more detail, see an undergraduate-level Physics textbook!

Yani mutlak karanlık bir ortamda hangi maddeyi ısıtırsanız ısıtın, bir elektromanyetik ışınım yayar, bu maddeden bağımsız, ısı ile bağımlıdır (Max Planck bunu söylüyor) maddenin ısısı 500K civarına gelince insan gözünün algılayacağı dalga boylarında "400-800 nanometre" ışınım saçmaya başlar. Dolayısı ile insan gözünün tam karanlıkta alğılayacağı şey sıcak demir değil, 500K (yaklaşık) ısıya ulaşan her şeydir. Bu deneyler sanırım Rutherford tarafından karbon blok kullanılarak yapılmıştır.
Saygılar

 

Tarih: 14 Şubat 2006, 14:35 - İp: 85.***.**9.127
bresson
bresson (üye)
İstanbul / Reklam Fotoğrafçısı

herkese tekrar herhaba
bu arada hakkını yemiyelim juggler arkadaşımızın başarılı çalışmaları var amatörler için bayagı yol gösterici. mffoto arkadaşım bana itafen yazı yazmışsın aramızda yanlış anlaşılma olmuş sanırım yazdıkların yanlış demedim verdigin linkte yanlışlıklar var dedim .foruma yazdıgın yazı genelde dogru ama linkte florasanda prb var .gerçi yüzde yüz yanlış diyemem florasanlar artık 2700 K ile 8000 K arasında degişiyor. yok sarısı yok beyazı yok buz beyazı yok gün ışıgı böle bir yelpazede uzayıp gidiyor. ama standart florasan ampul şu bakkaldan alacagın 6000 - 7000 K arasıdır bizzat ölçtüm . ben kitaptan okuyup ta yazmıyorum 15 seneyi aşkın bu işin içindeyim. hiç colormetre kullandınmı bilmiyorum ama ben kullandım tek tek her kaynagı oyun oynar gibi ölçtüm . çekimler yaptım . 60w ampul ile 500w arasında (tungsten) nerdeyse 1000 K ısı farkı var .
bu arada florasan üreticisi philips in standart florasan linki aşagıda veriyorum cubugu kenara dogru kaydır 6200 K derecesini göreceksin .

http://www.prismaecat.lighting.philips.com/LightSite/Whirlwind.aspx?eca=LEPPLG&cpf=TREPTR&stg=ACT&lan=TR+&ecu=LMP%7cPHL%7cEP&cnt_key=TLSTD+++%7cPHL&t=1&tree=0&scr_md=1111&nav_key=1151&nav=Null&loc=Null&leftnav=2_1_1_5_3_5&tt=BasicSpecs

son olarak küçük bir not kelvin 500 ile 15000 arası kırmızıdan maviye gider gün ışıgı 5500-6000 K ise 4000 olan florasan daha kırmızı çıkması gerekmezmi eger gün ışıgından daha mavi çıkıyosa bu kelvin degerinin daha yüksekte oldugunu gösterir. yazım çok uzun oldu ben yazarken sıkıldım başını agırttıgım arkadaşlardan özür dilerim saygılar bol fotograflı günlerr.

 

Tarih: 14 Şubat 2006, 19:12 - İp: 88.***.**2.219
juggler
juggler (üye)
Ankara / Doğa Fotoğrafçısı

Sitemdeki dokumanlardan faydalanan arkadaslara esas ben tesekkur ederim, vakit ayirip okuduklari icin

Hazir bu kelvin degerlerini tartisiyorken bir soru sormak isterim. Eger amator bir fotografciysaniz, ya otomatik beyaz dengesi kullanirsiniz, ya da makinanin size sundugu 'golge', 'florasan', 'tungsten' gibi ayarlari kullanirsiniz, hadi cok azimli birisi oldugunuzu farzedelim, 'custom' ayarini kullanir ortamdaki beyazi makinaya gosterirsiniz. Ciddi amator ya da pro iseniz, zaten buyuk ihtimalle "RAW" cekiyorsunuzdur, ve beyaz dengesi sizi pek uzmez. Programda acarsiniz, beyazi gosterir sonra da 'bu ortamda cektigim butun fotograflara bu beyaz denge ayarini uygula" dersiniz olur biter.

Soru su: Makinasini kullanirken 'hmm dur bakiyim, kelvini 4320 ye getireyim, o zaman beyaz dengesi daha iyi olur' diyen birisi var mi? Varsa niye?

 

Tarih: 14 Şubat 2006, 23:26 - İp: 85.***.**7.210
fdemirhan
fdemirhan (üye)
İstanbul / Amatör

Ben kullanıyorum.
Bir ressama su renkleri veriyorum. Daha doğrusu yüzeyi karışık suya diger renki camlardan yansıyan renkler.
Suya renkleri düşürmek için su çanağının civarına renkli camlar koyuyorum tüm çevreyi 3 projektör ile aydınlatıyorum. Aynı camların aynı tonları vermesi lazım. "Kırmızıyı beğendim, yanına biraz daha mavi tonlar koyabilirmisin" dediği zaman bir sonraki seferde kırmızının , aynı kırmızı olması lazım. Bazen gündüz bazen gece çalışıyorum, ışık aynı değil. Gün ışığının karışması, hatta projektörlerin yakınlığı/uzaklığı gibi faktörler renkleri değiştiriyor.
RAW çekiyorum, ama photoshop gibi şeyleri kullanmadığım için renk düzeltmelerini makinede yapmak bana daha kolay geliyor. Bir fotograf çekip menünde bir seçim yapmak yazılımla güreşmekten daha kolay geliyor. Kaç kelvine denk geldiği hiç önemli değil, bir sonraki renkler
Bir örnek koyarım yarın siteye. Adınıda Kelvin yaparım :-)

 

Tarih: 15 Şubat 2006, 01:27 - İp: 88.***.**2.125
bresson
bresson (üye)
İstanbul / Reklam Fotoğrafçısı

sevgili juggler inanmıyacaksın ama var şöle kısaca açıklıyım güzel renklere ulaşmak için ince ayarda prf renklere 5400 belki 5500 gerekiyo elektronik flashlar monoblocklar 5800 K civarında bi ısı verip resmi mavileştiriyolar çok az ama fazlaca prf düşünenler ve kendi flashını bilenler bu ayarı düzenleyip öle studyo çekimlerine devam ediyolar.. eskiden dia çekerken flashların önüne tüpe koruma gibi takılan renkli ( sarıya yakın ) kapaklar takardık maviyi soğursun daha canlı renk gerçek renk cıksın diye şimdi bu işi manuel kelvin yapıyor.


saygılarımla bol fotograflı günler ...

 

Tarih: 15 Şubat 2006, 02:13 - İp: 85.***.**5.135
juggler
juggler (üye)
Ankara / Doğa Fotoğrafçısı

mffoto, 'renk duzeltmelerini makinada yapiyorum' diyorsun, Makinanin LCD'sinden bakarak mi karar veriyorsun nasil bir renk duzeltmesi yapacagina? Yoksa once cekip sonra bilgisayara aktarip ekrandan bakarak "biraz daha artirmak lazim Kelvin'i" mi diyorsun? Nasil kullanildigini ogrenmek isterim.

1D'de 'mavi', 'amber', 'yesil', 'mor (magenta)' offset ayarlari var, ben onlari kullaniyorum eger (atiyorum) golgede kar cekeceksem ve karin maviye calmasini istemiyorsam. Ama kelvin'le pek ugrasmiyorum.

 

Tarih: 15 Şubat 2006, 11:26 - İp: 213.***.**3.82