wayni76
wayni76 (üye)
Yurtdışı / Amatör

Canon Eos 350d Manuel Cekim

Arjkadaslar merhaba,
Dün nihayet karar verip Canon EOS 350D makine aldim. Fakat benim gibi amatör birisi icin gercekten komplike bir makine ..Bu makine ile Auto modda cektigim resimler tek kelime ile mükemmel(tabi bu benim icin böyle) Ama is manuel cekime geldiginde isik ayarini yapamiyorum. Lütfen bu konuda uzman arkadaslar yardim etsin. Birde, benim gibi amatör birisinin anlayacagi dilde yazilmasi rica ediyorum..
Herkese Cok tesekkürler....

Tarih: 14 Mayıs 2005, 11:47 - İp: yok
wayni76
wayni76 (üye)
Yurtdışı / Amatör

Acaba bu soruyu yanlis yeremi yazdim, eger öyleyse site yöneticilerinden özür diliyorum. Biraz yeniyimde...

 

Tarih: 14 Mayıs 2005, 11:52 - İp: yok
murat 856
murat 856 (üye)
Çanakkale / Doğa Fotoğrafçısı

Yok Yok doğru yere yazmışsın.
Şimdi bu makinaların bir çok özelliği var.Onun için öncelikle piyasadaki fotoğrafçılık dergilerini ve kitaplarının çoğunu topla bunların başındada kesinlikle HOMER YAYINLARI nın DOĞADA FOTOĞRAFÇILIK adlı kitabı gelsin.Bu tavsiye ettiğim kitaptan kesinlikle çok memnun kalacaksın.Üstelik fiyatıda çok uygun ben aldığımda 10 milyondu.Bu kitapta;diyafram ve enstantene nedir?ne işe yarar?ay,güneş,şimşek vb.fotograflar nasıl çekilir ve nasıl pozlanır,iso ayarı nedir ne işe yarar vs.vs.vs.vs ve daha vs.yazamayacak kadar çok bilgi...
...
üstelik sade ve amatörlerin anlayabileceği bir dilde.

 

Tarih: 14 Mayıs 2005, 20:42 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

selam wayni76..

yanlis yere yazmadin, burasi teknik kosesi oldugu icin dogru yerdesin.. foruma da hosgeldin bu arada..

benim de 350D makinem var, yaklasik 1 ay once almistim.. dedigin gibi otomatik ayarda hersey makine tarafindan ayarlandigi icin, cogu kosulda, guzel sonuclar alabiliyorsun.. ama DSLR'i kullanmakla asil manuel ayarlarda en iyi neticeleri alabilirsin..

oncelikle ben uzman birisi degilim, ama elimden geldigince -bilgim yettigince- yardimci olmaya calisirim..

....

manuel ayarlar aslinda o kadar da karmasik degil.. eger ki WB (white balance) ayarlarindan bahsediyorsan isik ayarlari konusunda, fotografi cektigin yere gore degisik ayarlarla kullanman mumkun, soyle ki;

auto, daylight, cloudy, flash, fluorescent, shade, tungsten ve custom modlari var makinede.. auto modundayken makine yine herseye kendisi karar veriyor.. digerlerinde ise isimlerinden de anlasilacagi gibi, mesela daylight modunda gunisiginda veya cloudy'de bulutlu havada cekim yapmak anlamlarina geliyor..

bizler gozlerimizle beyazi otomatik ayirt edebiliriz degisik ortamlarda.. oysaki fotograf makinelerine beyazi gostermemiz gerekir.. nasil mi? mesela, beyaz bir obje gunisigi altinda farkli golgede farkli gorunur; bu renk sicakligina bagli olarak degisir.. gunes isigi altindaki bir objede daha fazla mavi vardir, oysaki ampul isigi altinda daha cok kirmizi vardir.. iste makinenin bunu dogru durust algilayabilmesi icin dogru WB ayarini yapmamiz gerekir.. yani soyle demek gibi: " kardes bak sen suradaki nesnenin fotografini cekeceksin, ama sen yanilacaksin, cunku ortamda cok fazla kirmizi algilayacaksin; o kadar fazla kirmiziyi algilama ki fotograf natural ciksin, oldu mu?" .. renk sicakligi 0 ile 10000 arasinda degisiyor.. renk sicakligi ayarlari soyle;
auto modda: 3000 ile 7000 arasinda makine otomatik olarak belirleyecek.. gunisiginda 5200, golgede 7000, bulutlu havalarda ve gunbatiminda 6000, ampul isiginda 3200, florosan lamba altinda 4000 ve flash kullanildiginda 6000.. yani bu degerlere baktigimizda; golgede daha fazla mavi oldugunu, ayni sekilde ampul isiginda ise daha fazla kirmizi oldugunu goruruz..
bir de custom modu var ki, o da, sen makineye beyaz bir objeyi gosterip: "bak beyaz budur" diyorsun.. bunun icin piyasada satilan ozel beyaz kagitlar var; %18 oraninda gri olan beyaz kagitlar bunlar.. yani grimsi beyaz.. bunun icin makineni manuel moda getirip, kagidi, merkezdeki AF (auto focus) noktasinda fotografin orta alanini icine alacak sekilde fotografi cekiyorsun.. herhangi bir WB modunda.. sonra menuden custom WB'ye gidip cektigin fotografi gosteriyorsun ve set diyorsun... iste sana custom WB..

son olarak; eger ki fotografi RAW formatinda cekersen WB ile daha sonradan oynayabilmen mumkun.. istedigin gibi WB'yi degistirebilirsin.. Digital Photo Professional programi yardimiyla..


 

Tarih: 14 Mayıs 2005, 20:44 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

makine icinde daha da ince ayar yapabilirsin; menuden WB shift/ BKT secmekle.. ortadaki noktayi; blue, amber, magenta veya green'e dogru kaydirmalisin.. ayrica braketing'de yapabilirsin; makine pespese 3 tane degisik WB ayarinda fotograf ceker, sen istedigini saklarsin..

is biraz daha teknige donuyor aslinda.. simdi o eksendeki her bir aralik 5 mired degerinde.. mired, micro-reciprocal derece demek.. miredi hesaplamak icin; 1'e kullanilan renk sicakligi degerini bolup 1000000 ile carpmak gerekiyor.. mesela; 6500K'nin mired cinsinden esiti:
1/6500 x 1000000= 153.85... digerleri icin sen hesaplayabilirsin..
objektife takilacak filtre yardimiyla da mired miktarini degistirebilirsin.. hatiladigim, 81B filtre yardimiyla 27 miredlik bir degisiklik yapmis oluyorsun mesela.. mesela; 6500K'de cekim yaptiginda ve 81B kullandiginda; 154-27=127 mired olacak. denklemde yerlerine koyarsak; yaklasik 7900K olacaktir renk sicakligi.. yani daha bir kirmizi..

85 filtreleri ile 100'den fazla bir rakamda.. bu arada cooling filtreleri ile (80-82) negatif miktarda mired degisiyor..

iste boyle bizim white balance..

........

sormak istedigin birsey var mi?

 

Tarih: 14 Mayıs 2005, 20:47 - İp: yok
wayni76
wayni76 (üye)
Yurtdışı / Amatör

Ellerinize, agziniza ve beyninize saglik, bundan daha iyi anlatilamazdi heralde, simdi ben su anlattiklarinizi deneyeyim bakalim. Sorum olursa (sanirim epey olacak) sizi yine rahatsiz edebilirim heralde.. :-)))))

Hepinize iyi günler dilerim.......

 

Tarih: 14 Mayıs 2005, 21:29 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

onemli degil wayni76..

aklima isik ile ilgili birkac sey daha geldi aslinda, neden daha once bahsetmedim bilmiyorum.. sanirim asil senin sormak istediginin cevabi olacak.

flash'i dogru kullanmakla aslinda fotograflardaki asiri expose eden yerleri yok edebilirsin.. nasil mi? fill-in flash yardimiyla..(turkcesini bilemiyorum..)

flash'i isigin yetersiz kaldigi yerlerde kullanmak veya nasil kullanmayi bilmek cok onemli.. flash cok yararli bir husus fotografcilikta..

direk gunes isiginda cekilen fotograflarda cirkin goruntuler olusur insanlarin goruntusunde.. ozellikle gozlerin altinda, "panda eyes" terimi oradan geliyor..

cevap fill-in flash..

bunu ilk defa denediginde yine flashin cok fazla patladigini, cok aydinlik ciktigini goreceksin.. info dugmesine 2 kere bastiginda fotograflari incelerken makinende, histogram'i gorebilirsin.. orada fazla expose olup olmadigini gorebilirsin.. fazla xpose olan bolgeler yanip soner fotografda.. ve histogramdaki egri genelde daha bir sagdadir.. (o egrinin genelde sola dogru olmasina dikkat etmelisin ki, fotograflarda gerekli olabilecek duzeltmeleri yapabilesin.. solda olan bir egrinin manasi asiri expose, highlights; duzeltilmesi imkansiz sonuclar demektir..)

peki ne yapabilirsin? cevap flash exposure compensation'i kullanmak.. flashin siddetinini 1/3 stop azaltmakla mesela.. hatta bazen cok az bir siddetdeki flashla (-2) bile gerekli isigi saglamis olursun.. bazi durumlarda flash'i direk cekecegimiz obje uzerine gondermek de iyi bir cozum degildir.. flashin onune bir parca kagit mendil (dene istersen) tutturup, isigin siddetini azaltabilirsin..

mukemmel fill-in flash; o panda eyes'i yok ederken fotografda flash kullandiginida caktirmamaya calismakladir..

... bir diger yarari ise...bir ornek.. mesela bir kisinin fotografini cekiyorsun acik havada.. eger ki direk kisiye focus yapip flash kullanirsan gokyuzu cok aydinlik cikar, over-expose.. bembeyaz bir goruntu olusur.. (yani flash kullanmayi bilememek gibi kendini suclar durursun.. ) iste burada yapilmasi gereken sey fill-in flash kullanmak..

metering reading'i kisiden ziyade gokyuzunden almayi dene.. bu konuda makinende; gokyuzune focus yapip shutter'i yari seviyesine kadar basmalisin.. viewfinder'in icinde isik yandiginda -ki reading tamamlandi, artik cekim yapabilirsin ikazi oluyor bu-, FE lock (o isik yandiktan sonra makine uzerindeki yildiz sembolune bas, sag ust kosedeki dugme; viewfinder'dan o sembolun belirdigini farkedeceksin) yaparak kisiyi karenin icine yerlestir fotografinda ve shutter'a bas.. flash yardimiyla aslinda karanlik cikacak kisiyi aydinlatmis olacaksin.. ve gokyuzu tabii.. masmavi olacak..

 

Tarih: 15 Mayıs 2005, 15:46 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

sanirim bu da yardimci olacaktir..

not: makinedeki flash'in kuvveti harici kullanilan flashlar kadar ust degil.. flash'larin kuvetleri "guide number'lari sayesinde anlatiliyor.. 350D'nin flash'in guide number'i 13..
peki hangi denklem?..
guide number= f/stop x flash'in objeye olan uzakligi

bu durumda 13'u kullanirsak denklemde ve diyelim ki objeye olan uzaklik 6.5 metre (yaklasik bir tahmin).. o durumda 2 f-stop kullanmak gerekecektir.. f-stop'un manasi lensin icerinden ne kadar isiga izin verilecegi sensore gececek.. hani f/2.8 veya f/4...f/32 gibi aperture degerleri veriliyor, iste o..

peki ne kadar isik farkliligi olacak 4 ile 5.6 arasinda? o da su denklemle;
pi x yaricap'in karesi.. pi icin yaklasik 3 degerini kullanabiliriz.. yaricap?
mesela 85mm'lik bir objektifi kullaniyorsak f/4'deki deger icin; 85/4 yapip tekrar ikiye bolmeliyiz.. yani 10 gibi bir rakam.. 100mm objektifde f/8 icin 100/8/2= 6 gibi bir deger.. iste buradan, son ornekteki objektifi kullanacak olursak, f/4 ile f/8 arasinda ne kadar farklilik olacagina bakalim.. f/4 icin;
3 x (100/4/2)'in karesi= 3 x (12'nin karesi)= 432 milimetre kare..
ayni sekilde f/8 icin, 3 x (100/8/2)nin karesi= 3 x 36= 108 milimetre kare..

yani 4 kat daha fazla isik girecek lensden..

.. bu arada iso hizina bagli olarak da flash guide number'in degeri degisir.. cunku iso'yu arttirmakla isiga olan ihtiyac azalir.. iso'yu iki katina cikarirsan flash guide number degerini 1.4 ile carpman gerekir.. mesela;

guide number=13 (iso 100 degeri icin soylenir hep bu deger)
iso 1600 ve f/4 icin kac metreye kadar flash'in etkili olduguna bakarsak;
guide number x 1.4 x 1.4 x 1.4 x 1.4= 13 x 3.8416 = 49.94

(bak guide number 49 oldu..)

49= 4 x uzaklik
uzaklik= 12 metre... oysaki iso 100 olsaydi;

13= 4 x uzaklik
olacakti, ki oradan da, uzakligi 2 metre gibi hesaplariz.. flash yetersiz kaliyor yani..

........

daha baska.. umarim gereksiz matematiksel denklemlerle kafani sisirmemisimdir..

baska soru?...

 

Tarih: 15 Mayıs 2005, 15:47 - İp: yok
wayni76
wayni76 (üye)
Yurtdışı / Amatör

Dadanagast Cok sagol vallahi, dediklerini bir kac gün denedim. Müthis sonuclar aldim ve gercekten bu isi cok sevdim..Ama insan ögrendikce ögrenmek istiyor. Sana bir sorum daha olacak.
Manuel `de portre cekmek istiyorum. Ama öndeki objenin disinda yani arkasindaki kalan yerlerin flu(umarim dogru terimi kullanmisimdir...zira yeni ögrendim.)cikip cikmayacagini nasil ayarlarim. Bunu en basit sekilde analtirsan cok sevinirim.Yani canon 350D üzerindeki dügmelerin adini yazarsan cok ii olur..Ben almanca menüyü kullaniyorum bu arada....

Cok Tesekkürler....

 

Tarih: 18 Mayıs 2005, 17:55 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

iyi sonuclar aldigina sevindim..

flulukta aperture degeri onemli.. eger ki yuksek aperturde (dusuk rakamli olan f degerinde) cekersen fotografi background flulasacaktir.. flulasmasin diyorsan yuksek rakamli f degerlerinde cekmelisin.. kullandigin lens sayet 18-55mm lens ise, 18mm degerindeyken f/5.6 veya daha yuksek rakamli bir deger kullanip, 55mm'deykende f/8 veya daha yuksek degerlerde cek mesela..
ne kadar fluluk olacagini net alan derinligi izleme dugmesi yardimiyla gorebilirsin.. DSLR'in faydasi iste.. lensi cikarmak icin kullandigin dugmenin hemen altinda bir dugme daha var, o dugmeye basmalisin.. dugmeye basinca farkedeceksin ki; yuksek aperture degerlerinde herhangi birsey degismiyor viewfinder'da.. oysaki yuksek rakamli bir aperture (dusuk aperture) da cektiginde, viewfinder'dan baktiginda bir kararma olacak.. kararmanin sinrlari icerisinde fotograf keskin olacak, disi flu olacak.. ne kadar dusuk rakamli bir aperture degeri kullanirsan o kadar karanlik gorunecek viewfinder'da, ayrica o kadar cok alan net cikacak fotograflarinda..

#dadanagast' tarafından 18.05.2005 22:22:48 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 18 Mayıs 2005, 22:21 - İp: yok
  • 1