1lensimbileyok
1lensimbileyok
üye
(Amatör)
İstanbul

Canon 600d Sensör Kalibrasyonu????

selam arkadaşlar bende Canon 600d var. ekranın ortasında beyaz bir nokta belirdi. yüksek ihtimal ölü pixel. çünkü sildim ve gitmedi, kayıtlarda da çıkıyor, yani toz değil. bazı forumlarda servise götürmeden sensör kalibrasyonuyla hallolabileceği yazıyor. acaba sensör kalibrasyonu nasıl oluyor? bilen varsa yardımcı olursa çok sevinirim.

#1lensimbileyok' tarafından 09.07.2012 22:50:18 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 9 Temmuz 2012, 22:49 - İp: 88.***.**4.42
Cevapla
senereren
senereren
üye
(Meraklı)
Sinop

Bende merak ettim şimdi.Ne ola ki bu sensör kalibrasyonu?

 

Tarih: 10 Temmuz 2012, 21:24 - İp: 88.***.**0.182
fdemirhan
fdemirhan
üye
(Amatör)
İstanbul

Hiç duymadım. Başka bir şey kastetmişlerdir.
En iyisi bunu okuduğunuz forumda sorun. Linkini yazarsanız bakma şansımız olur.

 

Tarih: 11 Temmuz 2012, 00:22 - İp: 88.***.**2.202
buzlucam
buzlucam
üye
(Meraklı)
Yurtdışı

REMAPİNG O DEDEĞİNİZ .....SENSÖR KALİBRASYONU DEĞİL...

 

Tarih: 11 Temmuz 2012, 02:57 - İp: 78.***.**4.237
gladiator1155
gladiator1155
üye
(Amatör)
Bursa

benim bildiğim sensör kalibrasyonu fotoğrafmakinesinin focus ayarı.buda sensörün önünde sağ tarafta iki alyan vida ile ayarlanıyor.yani ölü nokta ile alakası yok

 

Tarih: 11 Temmuz 2012, 19:20 - İp: 78.***.**8.163
mseskir
mseskir
üye
(Amatör)
Yalova

Sırf size cevap yazabilmek için üye oldum. İşlem çok basit; 1100D de sekizinci menüdeydi, LCD parlaklığını ayarlayabildiğiniz yerde, Elle Temizleme diye geçiyor. Makinayı P moduna alın, objektif yere doğru baksın, Elle Temizlemeyi seçin, ayna sesini duyduktan sonra 60 sn bekleyin. Makinayı kapatıp açın işlem tamamdır. Makinanız hatalı pikselleri yok etmek için remapping yapmış oldu. Hatalı pikseller yok olmadıysa işlemi bir kez daha yapın. Benim makinamda 10 a yakın hot piksel vardı, bu işlemi yapınca hepsi yok oldu.

#mseskir' tarafından 13.07.2012 18:07:08 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 13 Temmuz 2012, 18:04 - İp: 81.***.**5.28
1lensimbileyok
1lensimbileyok
üye
(Amatör)
İstanbul

mseskir baba Allah razı olsun ya. dediğini yaptım ve sorun çözüldü. ama ilginç bi şey oldu. bu işlemi yaptıktan sonra o pixtel kayboldu aa ekranın başka bi yerinde başka bi pixel belirdi karanlıkta mavimsi.. ama bunun farkı kayıtlarda gözükmüyor..yani çekerken lcd ekranın üzerinde bir nokta gözüküyor hatta kaydı lcd'den izleyince de orda. ama bilgisayara atıp ordan izleyince gayet temiz nokta falan yok. bu ne olabilir sizce? yani zaten önemli olan kayda çıkmaması da yine de insan kıllanıyor. servise götürmeye değer bişey mi?

 

Tarih: 24 Eylül 2012, 14:52 - İp: 88.***.**6.23
Sayfa(lar): 1

İlgili Olabilecek Konular
Gönderen
Cevap
Okunma
Son Gönderim
kepenekci
0
66
14 Kas. 2019, 23:40
kepenekci
umut1993
2
244
04 Kas. 2019, 18:16
umut1993
gimbal
1
722
31 Eki. 2019, 10:16
hugareva
ogzulusoy
1
167
28 Eki. 2019, 13:19
ogzulusoy
shadow55
0
563
24 Haz. 2019, 02:43
shadow55
mycn
3
2149
05 Mar. 2019, 05:20
fotomaniaaa
» Fotoğrafça
Titreşim Önleme Mi Yüksek Iso Mu?
ocaklilarYüksek ISO(nv) her şartda, titreşim önleme sisteminin yerini alamayabilir. Bilindiği gibi, titreşim önleme sisteminin, konudaki hareketi dondurmaya bir etkisi yoktur, amacı da zaten bu değildir. Amaç, makinenin titretilmesi nedeniyle oluşabilecek bulanıklığı önlemektir.      ISO...
Devamı »
» Bizi Takip Edin!
Aktif Üye / Ziyaretçi
erdem-ozturk, (1)