kral-turk
kral-turk
üye
(Amatör)
Istanbul

Canon 450 D Arka Taraf Bulanıklaştırma

Arkadaşlar iyi geceler ben fotograf dünyasına yeni başladım

Elimde Canon EOS 450D 18-55 Kit lens var ben bunu çektigim her fotografta çektigim kişiyi ön planda gösterip arka tarafı bulanıklaştırmak istiyorum inşallah derdimi anlatabilmişimdir teşekkürler

 

Tarih: 10 Mayıs 2012, 01:14 - İp: 78.***.**5.185
Cevapla
ezgii.
ezgii.
üye
(Amatör)
Kırklareli

diyaframı en büyük açıklığa getirip, objektif 55 mm de elde edebilirsin. fakat sizin çözümünüz 50mm f1.8 lenstir.

 

Tarih: 10 Mayıs 2012, 01:56 - İp: 88.***.**3.217
kral-turk
kral-turk
üye
(Amatör)
Istanbul

pardon ama o kadar anlamyorum biraz açık konuşurmusunuz

 

Tarih: 10 Mayıs 2012, 09:41 - İp: 78.***.**7.38
stumer
stumer
üye
(Amatör)
İzmir

Arka fonun bulanık olması için diyaframın en açık noktada olması (en küçük değer) lazım. Ama elinizdeki standart zoom mercek buna pek imkan vermez. f:1,8 lik mercek önerisi bundandır. Aynı şeyi uzun tele mercek (55-250; 70-300 gibi) kullanıp, uzun odak uzaklığı konumunda yine diyaframı en düşük, enstantaneyi de buna uygun en yüksek değere getirip, odaklamayı da kişinin gözüne yaparsanız istediğinizi yapabilirsiniz.
Kolay gelsin.

 

Tarih: 10 Mayıs 2012, 13:28 - İp: 85.***.**6.11
kral-turk
kral-turk
üye
(Amatör)
Istanbul

Eyw Hocam Saolasın Elimdeki Lens ile olmaz diyosunuz yani ?

 

Tarih: 10 Mayıs 2012, 16:09 - İp: 78.***.**2.102
fdemirhan
fdemirhan
üye
(Amatör)
Istanbul

Eldeki lensle yapılabilecek şey
1- diyafram öncelikli çekim yaparak en düşük diyafram değerini seçmek.
2- lensi 55mm de kullanmak
3- modele mümkün olduğunca yakın durmak
4- model ile arka plan arasına mümkün olduğunca çok mesafe vermek, bu mesafe ne kadar artarsa etki o kadar çok olur.

 

Tarih: 10 Mayıs 2012, 18:23 - İp: 88.***.**5.205
bilalmertcilek
bilalmertcilek
üye
(Amatör)
Istanbul

Diyafram falan diyorsunuz ama karşınızdaki diyaframın ne olduğunu tam olarak biliyor mu acaba ?

İlk önce fotoğraf terimlerini iyice bir öğrenin. Aralarındaki ilişkiyi çözmeye çalışın. Bunu yaptıktan sonra zaten bu soruyu sormanıza gerek kalmayacak.

Yine de kafanıza takılan ufak bir ayrıntı olursa yardımcı oluruz zaten.

 

Tarih: 10 Mayıs 2012, 22:58 - İp: 176.***.**3.125
kral-turk
kral-turk
üye
(Amatör)
Istanbul

arkadaşlar iyi güzel hoş anlatıyosunuzda diyafram nedir anlamıyorum ki

 

Tarih: 11 Mayıs 2012, 01:09 - İp: 78.***.**6.5
bilalmertcilek
bilalmertcilek
üye
(Amatör)
Istanbul

Bilmiyorsunuz demek..
Peki araştırmaya ne dersiniz ? Hazır elinizin altında internet de var. Hadi bir zahmet.

 

Tarih: 11 Mayıs 2012, 01:39 - İp: 176.***.**3.125
kral-turk
kral-turk
üye
(Amatör)
Istanbul

Tamam Ögrendimde Manuel Modda F 5.6 dan daha aşaşgı indiremiyorum neden acaba ?

 

Tarih: 11 Mayıs 2012, 11:11 - İp: 78.***.**2.102
antika
antika
üye
(Meraklı)
Istanbul

Lensinizin tam isminden gidelim :

18-55mm F3.5-5.6

Bunun anlamı sonuna kadar zoomladığınızda, yani 55mm'de, açabileceğiniz maksimum diafram değeri F5.6'dır. Geniş açıya alırsanız, yani 18mm, F3.5'a kadar açabilirsiniz, fakat bu sefer de lensin fokal uzunluğu azaldığı için yine aynı etkiyi alamazsınız.


İstediğinizi yapmak için 3 parametreyi kontrol etmelisiniz :

1. Diafram ( 50mm F1.8 lens edinin, sıfırı yaklaşık 300 TL )

2. Geniş açı kullanmayın, daha yüksek fokal uzunluk tercih edin ( 50mm ve daha uzunu iyidir )

3. Resimlediğiniz konuya mümkün olduğunca yaklaşın, yakına fokusladığınızda, arkadaki herşey bulanacaktır.

 

Tarih: 11 Mayıs 2012, 11:28 - İp: 78.***.**2.140
Sayfa(lar): 1 | 2

Nikon Özel Teknik Sevis

İlgili Olabilecek Konular
Gönderen
Cevap
Okunma
Son Gönderim
turk video
0
183
26 Nis. 2018, 14:24
turk video
omaryayla
0
202
26 Nis. 2018, 12:00
omaryayla
berkan.91
1
595
25 Nis. 2018, 14:35
black_light
henca
2
1268
24 Nis. 2018, 17:15
ercan43
refikcandogan
1
591
24 Nis. 2018, 16:59
ercan43
fdogmus
0
610
24 Nis. 2018, 08:24
fdogmus
» Fotoğrafça
Yildizlari Pozlama Teknigi
gencmennyildizlarin akisini pozlamak sanilandan cok daha kolaydir aslinda.   pozlama yapmamiz icin bize gereken malzemeler öncelikle kablolu yada uzaktan kumandali deklansör, genis aci lens, kaliteli bir tripot.      cekim yapacagimiz mekan önemli kriterlerden biridir ki, sehri...
Devamı »
» Bizi Takip Edin!
Aktif Üye / Ziyaretçi
hural, yandso, anteps, serkan48, caglar-foto, (5)