the_wall
the_wall (üye)
Ankara / Firma

Manipülasyon_dijital Kurgu

Manipülasyon ve Dijital kurgu çalışmalarını yapan arkadaşlarımızın eserlerine verilen emeğe duyduğum saygıyı dile getirirek izninizle konuya girmek istiyorum.

Bu çalışmalar fotoğraf sanatı içerisinde değerlendirilecek eserlermidir ya da çağın gereği piyasaya sürülen onlarca yazılım gereği bir sonuç mu? Ortaya çıkan eserin üzerinde nerdeyse kadrajlanan model,objeler,netlikler,fluluklar v.s v.s tamamen vizörünüzden çıkandan farklı görünmesi fotoğraf sanatının icrasına tezat teşkil etmektemidir.?

Bu evi kadrajlayayım dediğiniz noktada bu çalışma ile ifade edeceğiniz komposiyonunuz hazırmıdır, dur klavyem ile şuna bir gün batımı ekleyeyim v.s v.s çalışmalarla mı komposiyon oluşturulmakta.

Bu sorunun cevabı bana göre tektir. Ya vizördedir anlatacağınız komposiyon yada klavyede. Vizörden anlattıkların fotoğraf diğeri ise fotograf sanatına dayatılan tüketim / tüketin ! talebidir.

Konuya yada kimine göre bu saçmalığa ilgili değerli üyelerimizden ricam ; " ne çekmişsin ki ne hakla "diye düşünmemeniz. Ben yolun neresinde olduğumu idrak edebiliyorum.

Teşekkür ederim.
Saygılar...

Ahmet YILMAZ. ( the_wall )

Tarih: 4 Kasım 2008, 14:52 - İp: 88.***.**9.94
kurab_canavari
kurab_canavari (üye)
Aydın / Amatör

Ben bişey anlamadım desem saygısızlık etmiş olurmuyum.
Lütfen konuyu biraz daha açık ve anlaşılır anlatabilirmisiniz?

 

Tarih: 4 Kasım 2008, 16:14 - İp: 88.***.**8.187
kontrast
kontrast (üye)
İstanbul / Meraklı

aslında doğru

 

Tarih: 4 Kasım 2008, 20:13 - İp: 88.***.**3.143
hpfkl
hpfkl (üye)
İstanbul / Amatör

haklısınız fotograf çekme bizim için amaç ise yaptığımızın ve yapamadıklarımızın farkında oluruz , ama araç olarak kullanıyorsak değerler yerini hedefe bırakır.
yaptıklarımızı yada ulaştığımız şeyi tanımlamaktan korkuyoruz çünkü hepimiz ne olduğunu ve ne olmadığını biliyoruz. bizimki yalnızca vakit geçirme, sanat ona gonul verenlerin ve hissedenlerin işi.

 

Tarih: 4 Kasım 2008, 22:09 - İp: 85.***.**1.86
girayersoy
girayersoy (üye)
İstanbul / Amatör

Aslında uzun zamandır bende sozunu ettıgınız konu uzerınde duruyorum. Ozellıkle bu konu hakkında kı fıkrım bır ay once sabıtlendı soylekı. Bır dslr makına aldım sebebı daha gercekcı cekımler yapabılmektı ... Aslında deklansore basarken amac ne sorusudur bence. Bu da kısıden kısıye deısır bence. Bana sorsalar (ıs te o an ) derler ya hanı gercekcı sade ve dokunulmamıs oldugu gıbı ... bunun ıcın cekım yaparım. amacım bu .. ve benı tatmın eden de bu ... fotograf uzerınde oynamak pek ısıme gelmıyor sankı gercekcılıgın dısına cıkıyor gıbı gelıyor bana ama benım fıkrım tabı ... kımı kısıler ıse cekımlerını dıgıtal ortamda farklı amaclar ve deısık gosterımler ve resımler olusturmak ıcın kullanır resım dıyorum cunku orjınal deıldır artık (bence) yanı deklansore hangı amac ıcın basılıyor ıse o amac gecerlıdır.

 

Tarih: 6 Kasım 2008, 09:45 - İp: 195.***.**2.53
erkano
erkano (üye)
İstanbul / Amatör

Bu konu gerçekten tüm sanatlar için geçerli ama karar vermeden önce düşünmemiz gereken başka şeylerinde olabileceğini göz önüne almak lazım.

Çekilen fotoğraf üzerine yapılan etkilerden fotoğrafın orjinalliğinin kaybolduğunu düşünüyoruz. Peki orjinalden kasıt nedir. Ben nikon coolpix otomatik makina ile çekiyorum, Sizlerden biri SLR makina ile ve iyi bir objektif ile çekiyor belki filtreleriniz de var. Normal makinaya göre bir SLR'nin iyi bir fotoğraf çekimi için sağlayacağı özellikler daha fazla olacaktır.

Peki bu makinayı kullanan birinin çektiği fotoğraf ile benim çektiğim fotoğrafıdeğerlendirdiğimizde benim çektiğim fotoğrafın daha az manipüle edildiğini söyleyebiliriz. Yani daha doğal bir çekim.

Şimdi gelelim kullanılan materyallerin sınıflandırılmasına. Eğer kullanılan filtre ve kaliteli objektifler doğal fotoğrafçılık malzemeleri ise digital fotoğrafla birlikte karanlık oda çalışmalarının yerini alan fotograf yazılımları niye insanları bu kadar rahatsız ediyor.

Digital teknoloji gelişmeden önce fotoğrafla ugraşanlar filimlerini Sirkecideki herhangi bir fotoğrafçıya tab ettirmiyorlardı. Ya bildikleri güvendikleri ve sanatsal çalışmaları kaliteli bir şekilde fotoğraf kağıdına aktarabilen yerleri seçiyorlardı ya da imkanları olanlar kendi karanlık odalarını kuruyorlardı. Yani iş sadece çekimle bitmiyordu.

Fotoğraf makinası ile başlayan, objenin yakalanması, kadrajın ayarlanması vb işlemlerle devam eden bir sürecin sonunda ortaya çıkan son ürünün, fotoğrafı çeken kişiye ve fotoğraf severlere verdiği duygu önemlidir.

Aynı konu diğer sanatlarda da vardır. Gelişmeye direnmek gibi bir şey bu. Örneğin ilk ressamlar kök boyaları ya da doğal diyeceğimiz başka boyaları kullanarak tablolar yaptılar. Peki biz şimdiki ressamları yağlı boya kullandıkları daha özel tuvaller üzerinde çalıştıkları, daha kaliteli fırçalar kullandıkları için suçlayabilirmiyiz. Bence hayır.

Fotoğrafçılıkta da aynı şekilde. Siz her nekadar doğal fotoğraf çekimi için çaba göstersenizde, fotoğraçılık sektörü için üretim yapa firmalar teknolojik olarak sizin kaçındığını bir sürü teknolojik yeniliği araştırıp sizlere sunmak için çalışıyor. Daha iyi lensler, daha iyi odaklama, daha net alanderinliği, daha süratli makinalar, renkleri orjinal renklerinde algılayabilecek negatifler, negatifler üzerindeki renkleri olduğu gibi alabilecek fotoğraf kağıtları hepsi sizin daha iyi fotoğraflar elde etmeniz için geliştiriliyor.

Durum böyle ise fotoğrafı çeken bizlere kalan tek bir şey var. Fotoğraflanacak kompozisyonu görebilmek.

Teşekkür ederim.
Erkan Öztürk

 

Tarih: 13 Kasım 2008, 11:51 - İp: 82.***.**0.75
  • 1