barisink
barisink
üye
(Amatör)
Ankara

Baski Sorunu.


Makinam 3/4 formatinde cekim yapiyor. Ama baskilari 13x18 yaptiriyorum. yani baski yapilirken 5 mm kadar boydan kesik cikiyor. baskinin 13.5 x 18 falan olmasi lazim. Yani asil sorun baski yapilan 35mm film kagitlari ile dijital makinalarin oran uyumsuzlugundan cikiyor. Fotograf bastiran arkadaslar bu sorunu sizde yasiyormusunuz veye nasil cözdünüz?

 

Tarih: 12 Mayıs 2004, 20:23 - İp: yok
Cevapla
flassv
flassv
editör
(Haber Fotoğrafçısı)
Afyonkarahisar

layka film veya diger makinalarda aynı sorun yaşanıyor
onun için yapılabilecek bişi yok zaten baskı sistenleri fıl ebat baskı yapmaz karenin dört tarafından biraz içeriye girer.

yapabileceğiniz bişi yok.

 

Tarih: 7 Haziran 2004, 15:56 - İp: yok
nusret03
nusret03
editör
(Firma)
Afyonkarahisar

sayın editörler burada neler oluyor?

 

Tarih: 2 Temmuz 2004, 06:27 - İp: yok
duketaner
duketaner
üye
(Amatör)
Eskişehir

dijital makine hemen hemen kare çekim yapar baskı makınaları ıse daha cok dıktortgene yakın baskı yapıyo.aynı sorunu herkes yasıyo sanırım.sonucta kesılıyo ama ben soyle bı cozum buldum.resmı hangı boyutta basıcaksam photoshopta o boyutta crop yapıyorum.(mesela 10x15 kesıyorum)en azından baskı makınesının ıstedıgı yerler degılde benım ıstedıgım yerler kesılmıs oluyo.doga fotografında kotu bır durum ama portre fotograflarında felan ıse yarıyo.
(barısınk photoshopta nasıl yapılacagını anlamadıysan ozel msj atabılırsın anlatırım.

 

Tarih: 17 Ağustos 2004, 00:57 - İp: yok
Sayfa(lar): 1

Nikon Özel Teknik Sevis

İlgili Olabilecek Konular
Gönderen
Cevap
Okunma
Son Gönderim
schweiz03
11
8028
17 Tem. 2018, 18:09
transfermatik
ertugrulkoca
0
59
26 Haz. 2018, 03:11
ertugrulkoca
sercau28
1
3654
19 Haz. 2018, 17:43
amentes
bluetoot
4
1671
02 Haz. 2018, 21:22
paperman
gencer20
0
2010
28 May. 2018, 11:39
gencer20
berkan.91
1
825
25 Nis. 2018, 14:35
black_light
Nikon Özel Teknik Sevis
» Fotoğrafça
Titreşim Önleme Mi Yüksek Iso Mu?
ocaklilarYüksek ISO(nv) her şartda, titreşim önleme sisteminin yerini alamayabilir. Bilindiği gibi, titreşim önleme sisteminin, konudaki hareketi dondurmaya bir etkisi yoktur, amacı da zaten bu değildir. Amaç, makinenin titretilmesi nedeniyle oluşabilecek bulanıklığı önlemektir.      ISO...
Devamı »
» Bizi Takip Edin!
Aktif Üye / Ziyaretçi
fkocaeli, vuqo74, anteps, ulas35, berdoz76, fdiker, (6)