bmatbu
bmatbu
üye
(Amatör)
Istanbul

Doğru Objektif Seçimi Konusnda Yrdm

merhabalar dijitale geçmemeye kendimi yeminlemiş biri olarak nikon f100 ve f80 kullanıorum ve artık bir tele objektif almanın vaktinin geldiğine inanıyorum ve yapığım araştırmada nikon 70-300 g yi 300 liraya buldum fakat 70-300 ile 75-300 arasındaçok büyük bir fark varmıdır?tavsiye edilen hangisidir yardımcı olursanız sevinirim

 

Tarih: 28 Şubat 2009, 12:54 - İp: 88.***.**5.167
Cevapla
antika
antika
üye
(Meraklı)
Istanbul

Teleobjektife merak sardıysanız, filme ihanet etme zamanı gelmiş demektir maalesef. Hatta bunu ucuza gerçekleşitirmek istiyorsanız ihaneti biraz daha ileri götürüp Nikon'dan da vazgeçmelisiniz.

Mesele şu, teleobjetifin hızlısı yani F2.8 veya F2.0 gibi geniş diaframlısı hem büyük oluyor hem de çok pahalı. Dijitalin yüksek ISO kalitesi filmden çok daha iyi, ISO 400'e kadar gürültü neredeyse hiç yok ISO ise bayağı kullanılabilirdir, dolayısıyla F4 veya F5.6 lensler kullanabilirsiniz, bu hem fiyattan hem de ağırılıktan tasarruf sağlayacaktır.

Malumunuz, teleojektif sarsıntıya karşı çok daha fazla hassastır, stabilizasyon lazım. İşte tam bu noktada Nikon'a ihanet sözkonusu oluyor, çünkü Sony,Pentax ve Olympus gibi markalr gövdeden stabilizasyon sağlıyor.

 

Tarih: 1 Mart 2009, 01:43 - İp: 85.***.**7.31
paperman
paperman
üye
(Amatör)
Yurtdışı

Bende 2000 yilinda filmli Nikon'a aldigim 70-300 mm var ; halen D80'de kullaniyorum .Malum , G serisi en dusuk kalite . Is gormesine goruyor zira teleobjektifte zaten cok yuksek kalite/cozunurluk gerekmiyor gibi - daha cok isik problem oluyor . Benim G serisi lenslerle sikintim genelde genis aci cekimlerde .

300 YTL'den ucuza bile bulabilmeniz lazim . +/- 150 YTL'ye 2. el bulursaniz tercih edin derim - eskisi yenisi farketmiyor nasil olsa .

20 yil sureyle Minolta XD7 'de sadece sabit focal uzunluklu lensler kullandim . Hatta 200 mm'in en dis lensinin kosesi catladigi halde yillarca sorunsuz cekmeye devam ettim .

Tembellige baslayip zoomlara gectigimden beri bir daha da o netlikte fotograf cekemedim . Madem filme devam edecek kadar " tutucu" sunuz , zoom yerine de 300 mm sabit focal uzunluklu bir lens alin , derim ben .

 

Tarih: 1 Mart 2009, 08:53 - İp: 96.***.**9.175
xbagcix
xbagcix
üye
(Amatör)
Almanya

Antika arkadaşıma katılmıyorum malesef. Her ne kadar ilk bakışta mantıklı gerekçeler gibi dursada, analog fotoğraf çekmeyi seven bir insan için hiç bir şart dijitale geçmek için yeterli sebep değildir. Çünkü o analoğu analog olduğu için seviyodur ve tüm zevki elindeki kısıtlı imkanlara rağmen güzel bir fotoğraf çekebilmenin mutluluğunu tatmaktır.

Bende Nikkor 200mm f4 var. İşimi görüyor. 150-200 TL ye bulunabilir zannedersem. Ben 70 Euro ya getirtmiştim. Tabi bende AF yok FM2 kullanıyorum. (Ben senden de tutucuyum)

 

Tarih: 6 Mart 2009, 14:34 - İp: 88.***.**9.48
kou_mktrnk
kou_mktrnk
üye
(Amatör)
Ankara

http://www.sahibinden.com/75_300_objektif-82WQQaXQQ11014336WQQpXQQdisplayitem

şöyle bir ilan gördüm incelemeklte fayda var gibi

 

Tarih: 6 Mart 2009, 16:11 - İp: 78.***.**9.224
antika
antika
üye
(Meraklı)
Istanbul

xbagcix,

Bende Minolta 70-210 F4 var, nam-ı diğer Birakusu ( bkz.benim avatar ), yaklaşık olarak sizin elinizdeki lense eşdeğer görüntü veriyor, bu lensi hem filmle hem de dijital ile tecrübe ettim.

Malumunuz 200mm için perde hızının en az 1/200sn olması istenir. F4 ile, 100 ISOluk filmde perde hızını 1/200'e çıkaracak ışığı yakalamak oldukça zor, senede bir kaç ay, öğlen saatlerinde (yani ışığın bir halta benzemediği saatlerde) bu hıza çıkmak mümkün oluyor. İşin içine 2 stop yüksek ISO, biraz da stabilizasyon girince , kusura bakmayın ama, dijital bayağı bir fark atıyor. Üşenmeyip gücenmeyip tripod taşıyıp olur olmaz yerlere konuşlandıracaksanız ve konunuz hareketsizse garantili pozlar yakalayabilirsiniz, onun dışında işiniz şansa kalmış.

Son 3-4 sene zarfında üretilen DSLRların hepsi yeterince kaliteli, 2.el 400-500 YTL'ye alınabilir.

Yanlış anlamayın filme karşı bir garezim yok, hatta bugünlerde genellikle filmi tercih ediyorum. Ama Sezar'ın hakkı Sezar'a, hız gerektiren uygulamalarda DSLR büyük rahatlık. Ama iş geniş açı ve durağan fotograflara gelince film, dijitalden çok daha iyi.


 

Tarih: 6 Mart 2009, 23:06 - İp: 88.***.**3.42
bmatbu
bmatbu
üye
(Amatör)
Istanbul

tutuculuk demek yanlış olur ben katılmıyorum size bence gerek durağan gerek her tarzda ve kalitede fotoğraf çekmek istiyenlerin filmli kullanmasını tercik ederim şuan evimde nikon f60,f80,f100,fg-20,minolta dynax 800si var bunun yanı sıra
nikon coolpix 5400,panasonic lumix fx212(leica olduğu için objektifi) ve arkadaşlarımın bu kdar ısrarı üzerine saibinden sitesinden aldığım nikon d50 hiçbir dijitalde aynı keyifi göremiyorum tabiki çağ ilerliyo e dijital bir çağ ama bence çekilen fotoğrafın üzerinde oynamak gerçek fotoğraf sanatının dışında imkan ve düşünce sanatına çevriliyor.
saygılarımla

 

Tarih: 9 Mart 2009, 20:35 - İp: 78.***.**0.22
Sayfa(lar): 1

Nikon Özel Teknik Sevis

İlgili Olabilecek Konular
Gönderen
Cevap
Okunma
Son Gönderim
emineaslan
1
1248
16 Eki. 2018, 00:04
the_photgrpher
prodersler
2
390
24 Eyl. 2018, 18:02
prodersler
alperguncan
20
8705
12 Ağu. 2018, 14:02
selmankaya
henca
2
1485
24 Nis. 2018, 17:15
ercan43
kemalkara34
1
313
02 Mar. 2018, 23:10
deliha
serdarcanistan
0
303
11 Tem. 2017, 10:51
serdarcanistan
» Fotoğrafça
Portre Fotoğraf
orh.turhanPortre Fotoğraf Teknikleri      İnsanın kişiliğini, duygularını, iç dünyasını ortaya koyan fotoğrafa portre fotoğrafı denir. Portre fotoğrafı, çoğumuzun algıladığı gibi yalnızca vesikalık fotoğraf klişesinden ibaret değildir. Yani cepheden bakış ve omuzları içeren kafa fotoğrafla...
Devamı »
» Bizi Takip Edin!
Aktif Üye / Ziyaretçi
alpaydemir22, (1)